Marketing

Major: Economics
Code of subject: 6.051.00.O.19
Credits: 5.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Prof. Shandrivska O. Ye.
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - to know the essence of marketing, basic concepts, which are based on the relationship of producer and consumer, the main components of the marketing environment and marketing information system, the solution within the formation of its marketing mix; - to be able to determine the nature and main directions of marketing of the company, to explore the market, develop commodity, price, marketing and communication policy company-specific market in which it operates.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Microeconomics, Economy of enterprises. Co-requisites: Finance, money and credit
Summary of the subject: The essence of marketing and its modern concept. The system and characteristics of modern marketing. Marketing researches. Marketing commodity policy. Marketing price policy. Marketing policy of distribution. Marketing promotion policy. Organization and control of marketing activities. Marketing Plan of enterprise.
Assessment methods and criteria: - processing workshops, oral examination (30%), - final control (70% control measure, exam), written-oral form (70%).
Recommended books: 1. Крикавський Є.В., Данько Т.І., Ярошевич Н.Б. Маркетинг та менеджмент: навчальний посібник. Є. В. Крикавський, Т. І. 2. Данько, Н. Б. Ярошевич. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2016. - 96 с. 2. Парсяк В.Н. Маркетинг: сучасна концепція та технології: підручник. / В. Н. Парсяк. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС. 2017. - 326 с. 3. Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. Маркетинг: навчальний посібник./ А. О. Старостіна, В. А. Кравченко, О. Ю. Пригара, Л. О. Ярош-Дмитренко. К.: НВП «Інтерсервіс. 2018. - 216 с. 4. 4. Шталь Т. В., Астахова І. Е. ,. Козуб В. О. Міжнародний маркетинг: навчальний посібник / Т. В. Шталь, І. Е. Астахова,. В. О. Козуб. / Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. - 275 с.