Економіка і управління будівництвом
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.00.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Гавриляк Анатолій Степанович
доцент Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати закономірності розвитку економічних процесів підприємства, ключові поняття, закономірності та сучасні форми розвитку суб’єктів підприємницької діяльності;
• вміти ідентифікувати, аналізувати та оцінювати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища на діяльність підприємства, визначати та прогнозувати стратегічні перспективи функціонування підприємства;
• вміти оцінювати ресурсний потенціал та активи підприємства, формувати виробничу і організаційну структури управління підприємством
• мати навики з розроблення стратегії розвитку підприємства, бізнес - планування та управління інвестиційними проектами, з економічного аналізу діяльності підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Економіка будівництва
• Технологія і організація будівництва
• Інженерні мережі і споруди
Короткий зміст навчальної програми: Підприємство як суб’єкт господарювання. Суть, класифікація, структура фондів підприємства. Фінансові та нематеріальні ресурси підприємств. Витрати на підготовку персоналу та оплату праці. Витрати виробництва і обігу. Калькулювання собівартості продукції. Стратегії та методи ціноутворення на підприємстві. Формування доходу, прибутку підприємства. Виробнича потужність і виробнича програма підприємства. Планування організаційної і виробничої структури, структури управління підприємством. Управління матеріально-технічним постачанням. Управління фінансовою і інвестиційною діяльністю підприємства. Стратегічне управління підприємством. Порядок розробки і структура інвестиційного бізнес-плану.
Методи та критерії оцінювання: • виконання індивідуальних завдань, усне опитування (25%)
• підсумковий контроль (75 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (75%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ. від 23 грудня 2010 року N 2856-VI, ОВУ, 2010 р., N 101, ст. Із змінами і доповненнями.
2. Литвин Б.М. Планування діяльності будівельного підприємства: Навчальний посібник.- К.: «Хай – Тек Прес», 2007.- 320 с.
3. Крупка Я.Д., Задорожний З.В., Мельник Р.О. Облік в будівництві. Підручник.- Тернопіль: Економічна думка, 2006.- 608 с.
4. Методичні рекомендації з роозроблення бізнес-плану підприємств. Мінекономіки України. Наказ № 290 від 06.09.2006 р., 22 с.