Діагностика технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд. Технічний нагляд

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.05.E.057
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Доцент Юрій СІДУН
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів із методами і технічними засобами діагностики та оцінювання технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд та набуття навиків щодо проведення технічного нагляду.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: інтегральну компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. загальні компетентності: - ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК03. Здатність до -адаптації та дії в новій ситуації. - ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: - СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. - СК05. Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії. Здатність ефективно використовувати та оновлювати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні державних та комерційних установ з проектування, будівництва автомобільних доріг. спеціальні фахові компетентності професійного спрямування - СКП 1.1. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових -матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в дорожній та аеродромній галузях. - СКП 1.4. Знання будівельно-технічних характеристик сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх.
Результати навчання: РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи. РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в галузі будівництва автомобільних доріг та аеродромів РНС 1.4. Здатність здійснювати постановку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити (попередні навчальні дисципліни) Вишукування та проектування автомобільних доріг і міських вулиць Частина 1 Транспортні споруди на автомобільних дорогах Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві Кореквізити (супутні і наступні навчальні дисципліни) Наукові дослідження в будівництві Дорожні та аеродромні покриття
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни є сучасні методи та обладнання для діагностики, оцінювання та паспортизації автомобільних доріг і штучних споруд. Також внаслідок проведенння заходів щодо обстеження автомобільних доріг та штучних споруд здійснюється технічний нагляд.
Опис: Загальні поняття і визначення в галузі діагностики та оцінювання стану автомобільних доріг Діагностика АД. Технічний рівень дороги. Експлуатаційний стан. Транспортно-експлуатаційний стан АД. Техніко-експлуатаційні властивості АД. Якість дороги. Види діагностики та оцінювання стану дороги. Організація і технологія робіт з діагностики АД Склад вихідної інформації. Послідовність робіт з діагностики: підготовчі роботи, польові обстеження, камеральні роботи, наповнення автоматизованого банку дорожніх даних Діагностика технічного рівня дороги Визначення фактичної категорії існуючої дороги. Визначення параметрів геометричних елементів доріг Діагностика доріг та оцінювання експлуатаційного стану АД Визначення показників, що характеризують режим навантаження на дорожнє покриття: інтенсивність та склад руху; показник приросту інтенсивності руху; коефіцієнт завантаженості проїзної частини рухом Візуальне обстеження стану автомобільної дороги. Види деформацій і руйнувань дорожнього одягу. Критерії оцінювання міри ураження дорожнього одягу руйнуваннями і деформаціями різних типів. Методи визначення загального модуля пружності дорожньої конструкції. Визначення модуля пружності дорожнього одягу в поперечнику методом статичного і динамічного навантаження. Порядок визначення коефіцієнта запасу міцності дорожнього одягу. Вимірювання та оцінювання поздовжньої рівності дорожнього покриття. Вимірювання рівності проїзної частини поштовхомірами. Вимірювання рівності проїзної частини за допомогою триметрової рейки. Нормативні вимоги до рівності. Лазерні вимірювальні системи (ЛВС) діагностики стану покриттів за рівністю. Параметри шорсткості поверхні дорожнього покриття. Методи визначення параметрів шорсткості. Методи вимірювання зчіпних якостей дорожнього покриття. Нормативні вимоги до коефіцієнта зчеплення. Базовий метод вимірювання коефіцієнта зчеплення за допомогою причіпних установок ( ПКРС, УДВО-НТУ, тощо). Вимірювання коефіцієнта зчеплення за допомогою портативних приладів. Оцінювання зносу дорожнього покриття. Вимірювання та оцінювання колійності дорожнього покриття. Періодичність визначення транспортно-експлуатаційних показників дорожніх покриттів. Оцінювання стану технічних засобів організації та регулювання дорожнього руху. Діагностика стану дорожніх покриттів новітніми ходовими дорожніми лабораторіями. Системи відеодіагностики (ВІДІО- ХНАДУ, ОКО). Формування інформаційного банку даних про стан доріг. Обстеження, оцінювання технічного стану та паспортизація штучних споруд на дорогах: мости, шляхопроводи, водоперепускні труби, підпорні стіни, тощо. Планування дорожньо-ремонтних робіт на підставі результатів діагностики та оцінювання стану автомобільних доріг. Планування видів та об’ємів робіт на підставі аналізу фактичного стану доріг. Планування робіт за критерієм забезпечення розрахункової швидкості руху, транспортного ефекту та економічної ефективності. Технічний облік і паспортизація автомобільних доріг. Відеопаспортизація. Мета, види робіт, структура паспорту автомобільної дороги. Автоматизована система технічної паспортизації і створення банку дорожніх даних. Переваги і можливості відеопаспортизації доріг.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%); • підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та успішний захист лабораторних робіт (разом за ПК 30 балів). Екзаменаційний контроль: письмова компонента 50 балів,усна компонента 20 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Солодкий С. Й., Толмачов С. М. Бетонні дорожні та аеродромні покриття. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 132 с. 2. Солодкий С. Й. Дорожні одяги. Навчальний посібник. Друге видання, зі змінами та доповненнями. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 220 с. Рекомендована література Базова 1. ДБН В.2.3-4-2015. Автомобільні дороги. - К.: ДерждорНДІ. Мінрегіонбуд України 2015. (із змінами). 2. ДБН В. 2.3 - 5 - 2018. Вулиці та дороги населених пунктів. Держбуд України. – Київ. – 2018 (із змінами). 3. ДСТУ Б А.1.1-100:2013 Автомобільні дороги. Терміни та визначення понять 4. ГБН В 2.3-37641918-559:2019. Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування – Київ, Укравтодор. – 2019. 5. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування 6. ГБН В.2.3-218-534:2011 Оцінювання стану бетонного покриття автомобільних доріг 7. Технічний нагляд. Довідковий посібник інженера технічного нагляду за будівництвом об'єктів архітектури. ВГО «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури». Київ, 2018 р. Допоміжна 1. ДСТУ 8745:2017 Автомобільні дороги. Методи вимірювання нерівностей основи і покриття дорожнього одягу 2. ДСТУ 8746:2017 Автомобільні дороги. Методи вимірювання зчіпних властивостей поверхні дорожнього покриття 3. ДСТУ 8954:2019 Автомобільні дороги. Оцінювання рівня дефектності дорожнього одягу 4. ДСТУ Б В.2.3-42:2016. Методи визначення деформаційних характеристик земляного полотна та дорожнього одягу. 5. ДСТУ Б В.2.7-220:2009 Будівельні матеріали. Бетони. Визначення міцності механічними методами неруйнівного контролю
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Діагностика технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд. Технічний нагляд (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.05.E.060
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Доцент Юрій СІДУН
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів із методами і технічними засобами діагностики та оцінювання технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд та набуття навиків щодо проведення технічного нагляду.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: інтегральну компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. загальні компетентності: - ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК03. Здатність до -адаптації та дії в новій ситуації. - ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: - СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. - СК05. Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії. Здатність ефективно використовувати та оновлювати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні державних та комерційних установ з проектування, будівництва автомобільних доріг. спеціальні фахові компетентності професійного спрямування - СКП 1.1. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових -матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в дорожній та аеродромній галузях. - СКП 1.4. Знання будівельно-технічних характеристик сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх.
Результати навчання: РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи. РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в галузі будівництва автомобільних доріг та аеродромів РНС 1.4. Здатність здійснювати постановку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити (попередні навчальні дисципліни) Вишукування та проектування автомобільних доріг і міських вулиць Частина 1 Транспортні споруди на автомобільних дорогах Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві Кореквізити (супутні і наступні навчальні дисципліни) Наукові дослідження в будівництві Дорожні та аеродромні покриття
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни є сучасні методи та обладнання для діагностики, оцінювання та паспортизації автомобільних доріг і штучних споруд. Також внаслідок проведенння заходів щодо обстеження автомобільних доріг та штучних споруд здійснюється технічний нагляд.
Опис: Вступ. Методи обліку інтенсивності транспортного потоку Визначення характеристик транспортного потоку Оцінка міцності нежорстких дорожніх одягів Оцінка рівності дорожнього покриття Оцінка зчіпних якостей дорожнього покриття Оцінка стану дорожнього покриття по дефектності Висновок Список використаної літератури Література.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%); • підсумковий контроль (70%, контрольний захід, залік): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Пояснювальна записка повинна відображати хід і послідовність роботи студента при вирішенні поставлених завдань і має вміщувати всі необхідні розрахунки й обґрунтування. Оформлення записки і графічних матеріалів має відповідати вимогам чинних ДСТУ на проектно-технічну документацію та стандартам на креслярські роботи Курсова робота оцінюється при захисті перед комісією в складі 2-х викладачів кафедри у дні, встановлені кафедрою
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Солодкий С. Й., Толмачов С. М. Бетонні дорожні та аеродромні покриття. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 132 с. 2. Солодкий С. Й. Дорожні одяги. Навчальний посібник. Друге видання, зі змінами та доповненнями. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 220 с. Рекомендована література Базова 1. ДБН В.2.3-4-2015. Автомобільні дороги. - К.: ДерждорНДІ. Мінрегіонбуд України 2015. (із змінами). 2. ДБН В. 2.3 - 5 - 2018. Вулиці та дороги населених пунктів. Держбуд України. – Київ. – 2018 (із змінами). 3. ДСТУ Б А.1.1-100:2013 Автомобільні дороги. Терміни та визначення понять 4. ГБН В 2.3-37641918-559:2019. Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування – Київ, Укравтодор. – 2019. 5. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування 6. ГБН В.2.3-218-534:2011 Оцінювання стану бетонного покриття автомобільних доріг 7. Технічний нагляд. Довідковий посібник інженера технічного нагляду за будівництвом об'єктів архітектури. ВГО «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури». Київ, 2018 р. Допоміжна 1. ДСТУ 8745:2017 Автомобільні дороги. Методи вимірювання нерівностей основи і покриття дорожнього одягу 2. ДСТУ 8746:2017 Автомобільні дороги. Методи вимірювання зчіпних властивостей поверхні дорожнього покриття 3. ДСТУ 8954:2019 Автомобільні дороги. Оцінювання рівня дефектності дорожнього одягу 4. ДСТУ Б В.2.3-42:2016. Методи визначення деформаційних характеристик земляного полотна та дорожнього одягу. 5. ДСТУ Б В.2.7-220:2009 Будівельні матеріали. Бетони. Визначення міцності механічними методами неруйнівного контролю
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).