Сучасні технології енергоефективних будівель і споруд

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.047
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., проф. Саницький М.А., д.т.н. Марущак У.Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни “Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд” є освоєння теоретичних і практичних основ сучасного енергоефективного будівництва з оптимальним використанням енергетичного потенціалу.
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП) СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства. СКП 1.3. Здатність укладати договори на надання послуг з проектування, обстеження та ремонту будівель та споруд на підставі існуючих вимог міжнародного та національного договірного права.
Результати навчання: РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науковотехнічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РНС 1.5. Організувати та виконувати контроль якості виробничих процесів по монтажу, ремонту та реконструкції будівель і споруд міського господарства та координувати роботу відповідних підрозділів, організувати роботу по своєчасному виконанню виробничої програми. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Організація ремонтно-реконструктивних робіт Утримання та використання міської забудови кореквізити: Наукові дослідження у будівництві Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» передбачає висвітлення основ енергоефективних технологій будівництва та реконструкції будинків та споруд, які є важливою складовою реалізації принципів стратегії сталого розвитку. Проаналізовано системний комплекс вимог до теплоізоляційної оболонки при проектуванні та реконструкції будинків для забезпечення вимог з енергоефективності. Розглянуто характеристики найпоширеніших теплоізоляційних матеріалів та основні конструктивно-технологічні рішення огороджувальних конструкцій, принципи пасивного та «нуль енергетичного» будівництва. Викладено основи складання енергетичного паспорта та енергетичного сертифікату будинку, порядку проведення енергетичного аудиту.
Опис: Проблеми енергоефективності будівель. Завдання законодавства щодо енергоефективності. Системний комплекс вимог до теплоізоляційної оболонки при проектуванні та реконструкції будинків. Технології термомодернізації існуючих будинків. Енергоенергоефективні технології нового будівництва. Енергетичний сертифікат будівлі. Економічна оцінка енергоефективних заходів.
Методи та критерії оцінювання: • комп'ютерне тестування, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю. Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами роботи на практичних роботах, комп’ютерного тестування. Форма семестрового контролю – екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Саницький М.А., Марущак У.Д., Позняк О.Р. Енергоефективні технології в будівництві: навч. посібник. Львів: Простір-М , 2022. 160 с. 2. Савйовский В.В. Реконструкція будівель та споруд: Київ: Ліра-К, 2020. 320 с. 3. Савйовский В.В. Термомодернізація будівель: навч. посібник. Київ: Ліра-К, 2021. 278 с. 4. Закон України «Про енергетичну ефективність будівель» 5. ДБН Б В.2.6-31:2021 “Теплова ізоляція та енергоефективність будівель” 6. ДБН В.2.6-33 “Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування та експлуатаційної придатності” 7. ДСТУ-Н Б В.3.2-3:2014 Настанова з виконання термомодернізації житлових будинків 8. ДСТУ-Н Б В.2.6-192 “Настанова з розрахункової оцінки тепловологісного стану огороджувальних конструкцій” 9. ДСТУ 9191:2022. Теплова ізоляція будівель. Метод вибору теплоізоляційного матеріалу для утеплення будівель. 10. Методика визначення енергетичної ефективності будівель (затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України 11 липня 2018 року № 169) 11. Навчально-методичний комплекс «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5615/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасні технології енергоефективних будівель і споруд (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.049
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., проф. Саницький М.А., д.т.н. Марущак У.Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни “Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд” є освоєння теоретичних і практичних основ сучасного енергоефективного будівництва з оптимальним використанням енергетичного потенціалу.
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП) СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства. СКП 1.3. Здатність укладати договори на надання послуг з проектування, обстеження та ремонту будівель та споруд на підставі існуючих вимог міжнародного та національного договірного права.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН): РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. Програмні результати навчання професійного спрямування (РНС) РНС 1.5. Організувати та виконувати контроль якості виробничих процесів по монтажу, ремонту та реконструкції будівель і споруд міського господарства та координувати роботу відповідних підрозділів, організувати роботу по своєчасному виконанню виробничої програми. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Організація ремонтно-реконструктивних робіт Утримання та використання міської забудови кореквізити: Наукові дослідження у будівництві Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» передбачає висвітлення основ енергоефективних технологій будівництва та реконструкції будинків та споруд, які є важливою складовою реалізації принципів стратегії сталого розвитку. При вивченні дисципліни студенти ознайомляться з системним комплексом вимог до теплоізоляційної оболонки при проектуванні та реконструкції будинків для забезпечення вимог з енергоефективності, вивчать характеристики найпоширеніших теплоізоляційних матеріалів та основні конструктивно-технологічні рішення огороджувальних конструкцій, принципи пасивного та «нуль енергетичного» будівництва.
Опис: Перелік тем курсових робіт 1. Термомодернізаційні заходи при реконструкції будинку адміністративного призначення в м. Львові. 2. Запроектувати огороджувальні конструкції енергоефективного житлового багатоквартирного будинку. 3. Термомодернізація індивідуального будинку в м. Рава-Руська Львівської області.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка семестрового контролю студента здійснюється за результатами підготовки та захисту курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Саницький М.А., Позняк О.Р., Марущак У.Д. Енергозберігаючі технології в будівництві: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 236 с. 2. Захарченко П., Гавриш О., Захарєнков Р., Павлик А. Тепло- та звукоізоляційні матеріали і вироби в енергозберiгаючих технологіях. Видавництво Центр навчальної літератури. 2019. 388 с. 3. Фаренюк Г.Г. Основи забезпечення енергоефективності будинків та теплової надій- ності огорожувальних конструкцій / Г.Г. Фаренюк. К.: Гама-Принт, 2009. 216 с. 4. Енергоефективність в муніципальному секторі. Навч. посібник / А. Максимов та ін. / Асоціація міст України. Київ : ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 184 с. 5. Філоненко О. І., Юрін О. І. Енергетична ефективність будинків : навч. посібник. Полтава : ПП « Астрая». 2018. 484 с. 6. Навчально-методичний комплекс «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5615/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).