Дорожні та аеродромні одяги

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.05.E.058
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Доцент Юрій СІДУН
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів із класифікаційними ознаками, призначенням, конструктивними елементами та розрахунковими схемами дорожніх одягів, конструюванням та розрахунком дорожніх та аеродромних одягів жорсткого та нежорсткого типів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: інтегральну компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. фахові компетентності: - СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії. спеціальні фахові компетентності професійного спрямування - СКП 1.3. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та напрямків ефективного розвитку інноваційних технологій будівництва автомобільних доріг і аеродромів
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації «Автомобільні дороги та аеродроми»), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування. РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. .РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи. РНС 1.3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг і аеродромів РНС 1.4. Здатність здійснювати постановку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження. РНС 1.5. Розраховувати, проектувати, досліджувати ринкові тенденції, проводити маркетинговий аналіз, виводити на ринок нові продукти. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити (попередні навчальні дисципліни) Фізико-хімічна механіка дорожньо- будівельних матеріалів Будівельне матеріалознавство Автоматизоване проектування автомобільних доріг та аеродромів Кореквізити (супутні і наступні навчальні дисципліни) Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів (спецкурс). Реконструкція автомобільних доріг і штучних споруд на них Наукові дослідження в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни с сучасні методи конструювання та розрахунку дорожніх та аеродромних одягів нежорсткого і жорсткого типів.
Опис: ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ДОРОЖНІ ОДЯГИ Терміни та визначення. Вимоги до дорожніх одягів. Класифікаційні ознаки дорожніх одягів. Галузь використання дорожніх одягів. Показники міцності та деформативності дорожнього одягу. УМОВИ РОБОТИ ДОРОЖНЬОГО ОДЯГУ ТА ГРУНТУ ЗЕМ ПОЛОТНА Силові чинники впливу на КДО. Характеристики транспортного навантаження. Кліматичні чинники впливу. Закономірності деформування дорожнього одягу. ДОРОЖНІ ОДЯ ГИ НЕЖОРСТКОГО ТИПУ - КОНСТРУЮВАННЯ Завдання та принципи конструювання. Конструювання капітальних дорожніх одягів. Конструювання полегшених і перехідних дорожніх одягів Конструювання одягів при реконструкції доріг Особливості конструювання одягів міських вулиць і доріг. ДОРОЖНІ ОДЯГИ НЕЖОРСТКОГО ТИПУ- РОЗРАХУНОК НА МІЦНІСТЬ Загальні положення. Розрахункові схеми та їх розвиток. Критерії граничного стану. Розрахунок за допустимим пружним прогином. Розрахунок за зсувом у підстеляючому грунті земполотна. Розрахунок на розтяг при згині шарів із монолітних матеріалів. ДОРОЖНІ ОДЯГІІ НЕЖОРСТКОГО ТИПУ - РОЗРАХУНОК НА МОРОЗОСТІЙКІСТЬ І ОСУШЕННЯ Забезпечення морозостійкості дорожнього одягу. Забезпечення морозостійкості грунту земиолотна Загальні положення проектування системи осушення КДО і земляного полотна. Конструкції дренажних споруд. ДОРОЖНІ ОДЯГИ ЖОРСТКОГО ТИПУ - КОНСТРУЮВАННЯ Загальні принципи. Особливості конструювання шарів, підстеляючих покриття. Монолітні бетонні покриття. Армовані бетонні покриття. Асфальтобетонні покриття на цементобетонній основі. ДОРОЖНІ ОДЯГИ ЖОРСТКОГО ТИПУ – РОЗРАХУНОК Загальні положення. Розрахунок монолітних бетонних покриттів. Розрахунок асфальтобетонного покриття на цементобетонній основі. Розрахунок основи. КЛАС ИФІКАИІЯ 1 ВИМОГИ ДО АЕРОДРОМНИХ ПОКРИТТІВ Основні вимоги до аеродромних покриттів Класифікація і рекомендації щодо застосування аеродромних покриттів МЕТОДИКА РОЗРАХУНКУ АЕРОДРОМНИХ ПОКРИТТІВ Основи розрахунку аеродромних покриттів Метод розрахунку CAN-PCN за ICAO
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%); • підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та успішний захист розрахункової роботи (разом за ПК 30 балів). Екзаменаційний контроль: письмова компонента 50 балів,усна компонента 20 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. ДБН В.2.3-4-2015. Автомобільні дороги. - К.: ДерждорНДІ. Мінрегіонбуд України 2015. (із змінами). 2. ДБН В. 2.3 - 5 - 2018. Вулиці та дороги населених пунктів. Держбуд України. – Київ. – 2018 (із змінами). 3. ДСТУ Б А.1.1-100:2013 Автомобільні дороги. Терміни та визначення понять 4. ГБН В 2.3-37641918-559:2019. Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування – Київ, Укравтодор. – 2019. 5. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування Допоміжна 1. Альбом типових конструкцій дорожніх одягів нежорсткого типу під розрахункові навантаження А1, А2, Б 2. А Д 2.4-37641918-007:2018 Альбом типових конструкцій дорожнього одягу з шарами підсилення підвищеної тріщиностійкості та колієстійкості 3. А В.2.3-37641918-009:2019 Альбом типових рішень. Армування ґратками композитними шарів основи і покриття нежорсткого дорожнього одягу 4. Альбом конструкцій дорожніх одягів з використанням цементовмісних матеріалів 5. АД А.2.4-37641918-004:2016 Альбом типових конструкцій нежорстких дорожніх одягів для доріг І-ІІ категорій на навантаження 130 кН
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).