Технологія та організація будівництва і реконструкції транспортних споруд
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.06.E.065
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні технологічні прийоми при спорудженні земполотна в складних гідрогеологічних умовах і при будівництві дорожніх одягів капітального типу в різних кліматичних умовах;
• вміти виконувати розмічувальні роботи при спорудженні земполотна і будівництві дорожніх одягів;
• вміти підраховувати обєми дорожньо-будівельних матеріалів;
• вміти підбирати спеціалізовані механізовані загони для виконання дорожньо-будівельних робіт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Ґрунтознавство та механіка ґрунтів.
• Дорожні машини та обладнання.
• Технологія будівництва та реконструкція автомобільних доріг
• Планування, управління та організація дорожнього будівництва.
• Дорожні та аеродромні покриття.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи спорудження земполотна. Різання та ущільнення грунтів. Спорудження земполотна в особливих умовах: на болотах, в скельних грунтах, засобами гідромеханізації, в районах сипучих пісків і вічної мерзлоти, на засолених грунтах. Технологія будівництва асфальтобетонних покриттів з гарячих, теплих і холодних сумішей. Контроль якості робіт. Особливості будівництва дорожніх покриттів при об’ємних температурах. Емульсійні технології дорожнього будівництва. Будівництво монолітних і збірних дорожніх покриттів. Технологія будівництва бруківок. Класифікація бруківок. Технологія робіт при влаштуванні бруківок з булижного каменю, грубоколотої шашки і мозіїчних мостових.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Савенко В.Я. Технологія будівництва земляного полотна автомобільних доріг: навч. посіб. /В.Я. Савенко, О.С. Славінська, О.Ю. Усиченко. – К.: НТУ, 2013. – 220 с.
2. ДБН В.2.3-4:2015 "Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво".
3. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 "Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування".
4. ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів".
5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2792.
Технологія та організація будівництва і реконструкції транспортних споруд (курсовий проєкт)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.06.E.067
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні технологічні прийоми при спорудженні земполотна в складних гідрогеологічних умовах і при будівництві дорожніх одягів капітального типу в різних кліматичних умовах;
• вміти виконувати розмічувальні роботи при спорудженні земполотна і будівництві дорожніх одягів;
• вміти підраховувати обєми дорожньо-будівельних матеріалів;
• вміти підбирати спеціалізовані механізовані загони для виконання дорожньо-будівельних робіт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Ґрунтознавство та механіка ґрунтів.
• Дорожні машини та обладнання.
• Технологія будівництва та реконструкція автомобільних доріг
• Планування, управління та організація дорожнього будівництва.
• Дорожні та аеродромні покриття.
Короткий зміст навчальної програми: Проектування поздовжнього профілю автомобільної дороги. Розробка графіку об’ємів і розподіл земляних мас. Побудова кривої об’ємів. Вибір машин і механізмів для будівництва дорожнього одягу. Технологічна карта будівництва дорожнього одягу з погодинними графіками роботи машин.
Зміст пояснювальної записки.
1. Вступ.
2. Геофізичні умови району будівництва.
3. Технологія спорудження земполотна (підготовчі роботи, розрахунок коефіцієнта відносного ущільнення, розподіл земмас, крива об’ємів).
4. Контроль якості спорудження земполотна.
5. Технологія будівництва дорожнього одягу (основні дорожньо-будівельні матеріали і вимоги до них, розрахунок витрат матеріалів, вибір машин і механізмів, послідовність і правила виконання робіт).
6. Підбір складу спеціалізованого загону.
7. Контроль якості будівництва дорожнього одягу.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, залік).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Савенко В.Я. Технологія будівництва земляного полотна автомобільних доріг: навч. посіб. /В.Я. Савенко, О.С. Славінська, О.Ю. Усиченко. – К.: НТУ, 2013. – 220 с.
2. ДБН В.2.3-4:2015 "Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво".
3. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 "Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування".
4. ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів".
5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2792.