Реконструкція шляхів сполучення та інженерних об'єктів на них
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.05.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Анрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральну компетентність:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності:
• СК09. Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
спеціальні фахові компетентності професійного спрямування:
• СКП 1.3. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та напрямків ефективного розвитку інноваційних технологій будівництва автомобільних доріг і аеродромів.
• СКП 1.4. Знання будівельно-технічних характеристик сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх.
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації «Автомо-більні дороги та аеродроми»), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспе-кти соціальної та етичної відповідаль-ності, техніко-економічного обґрунту-вання, визначення оптимального ре-жиму його функціонування та впрова-дження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та ци-вільної інженерії (відповідно до спе-ціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктува-ння, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим доку-ментам у сфері архітектури та буді-вництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будіве-льних робіт, враховуючи архітекту-рно-планувальну, конструктивну ча-стину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, форму-лювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи.
РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в галузі будівництва автомобільних доріг та аеродромів.
РНС 1.3. Системно мислити та засто-совувати творчі здібності до форму-вання принципово нових ідей в сфері проектування, будівництва та експлуа-тації автомобільних доріг і аеродромів.
РНС 1.4. Здатність здійснювати поста-новку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або прова-дження інноваційної діяльності з ме-тою розвитку нових знань та процедур
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1.
• Технологія будівництва та реконструкція автомобільних доріг.
Діагностика технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд. Технічний нагляд.
Дорожні та аеродромні покриття
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає основні технологічні операції при реконструкції земполотна, дорожніх одягів автомобільних доріг та інженерних об’єктів на них.
Опис: Оцінка стану дороги і призначення заходів по реконструкції доріг
Особливості організації робіт по реконструкції автомобільних доріг
Умови роботи існуючого земляного полотна та основні шляхи підвищення його міцності і стійкості
Підготовчі роботи до реконструкції земляного полотна
Вимоги до вибору, розміщення , ущільнення грунтів земляного полотна при його розширенні
Збільшення висоти насипів і глибини виїмок
Перебудова здимних ділянок
Підвищення стійкості укосів. Реконструкція земляного полотна та вдосконалення системи водовідведення
Перебудова і подовження водопропускних труб
Способи розбирання шарів дорожнього одягу для повторного використання їх матеріалів
Розширення дорожнього одягу
Посилення існуючих дорожніх одягів
Особливості реконструкції дорожніх одягів з цементобетонних покриттів
Влаштування крайових смуг і укріплення узбіч при реконструкції дорі
Перебудова дорожніх одягів перехідного типу
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту практичних робіт, для студентів-заочників – виконання контрольних робіт.
Форма семестрового контролю – екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Спорудження земляного полотна: Методичні вказівки до курсового проекту для студентів-магістрів. /Уклад. Думич І.Ю., Мовчан М.І. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2011. - 31 с
2. Державні будівельні норми України. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. ДБН В.2.-2015
3. Настанова з улаштування земляного полотна автомобільних доріг: ДСТУ-Н Б В.2.3-32:2016-[Чинний від 01.01.2017 р.]- К:Мінрегіонбуд України ,2016 -27с.
4. Довідник №1 розрахункових характеристик грунтів, матеріалів покриттів і основ дорожніх одягів та навантажень від транспортних засобів. Київ 2017
5.Посібник № 1до ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги.Дорожній одяг нежорсткий.Проектування. Київ 2019
6.ГБН В.2.3-37641918-544:2014 Застосування геосинтетичних матеріалів у дорожніх конструкціях Основні вимоги- Київ 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Реконструкція шляхів сполучення та інженерних об'єктів на них (курсова робота)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.05.E.061
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Анрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральну компетентність:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності:
• СК09. Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
спеціальні фахові компетентності професійного спрямування:
• СКП 1.3. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та напрямків ефективного розвитку інноваційних технологій будівництва автомобільних доріг і аеродромів.
• СКП 1.4. Знання будівельно-технічних характеристик сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх.
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації «Автомо-більні дороги та аеродроми»), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспе-кти соціальної та етичної відповідаль-ності, техніко-економічного обґрунту-вання, визначення оптимального ре-жиму його функціонування та впрова-дження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та ци-вільної інженерії (відповідно до спе-ціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктува-ння, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим доку-ментам у сфері архітектури та буді-вництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будіве-льних робіт, враховуючи архітекту-рно-планувальну, конструктивну ча-стину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, форму-лювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи.
РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в галузі будівництва автомобільних доріг та аеродромів.
РНС 1.3. Системно мислити та засто-совувати творчі здібності до форму-вання принципово нових ідей в сфері проектування, будівництва та експлуа-тації автомобільних доріг і аеродромів.
РНС 1.4. Здатність здійснювати поста-новку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або прова-дження інноваційної діяльності з ме-тою розвитку нових знань та процедур
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1.
• Технологія будівництва та реконструкція автомобільних доріг.
Діагностика технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд. Технічний нагляд.
Дорожні та аеродромні покриття
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає основні технологічні операції при реконструкції земполотна, дорожніх одягів автомобільних доріг та інженерних об’єктів на них.
Опис: Курсову роботу виконують відповідно до варіанта завдання із зазначенням необхідних вихідних даних і запропонованої ділянки автомобільної дороги.
На підставі цих даних студент має провести аналіз і визначити категорію ділянки дороги, на перспективу; запроектувати план; поздовжній і поперечний профілі, детально розробити елемент дороги відповідно до варіанту завдання , а також розробити схему руху транспорту при проведенні реконструкції дороги.
Рекомендується такий орієнтовний зміст курсової роботи за загального обсягу 30-35 сторінок пояснювальної записки:
Вступ.
Обґрунтування номенклатури робіт з реконструкції дороги.
Визначення технічної категорії існуючої дороги.
Прогноз руху на ділянці дороги.
Обгрунтування технічних рішень і обсяг робіт з реконструкції дороги.
Геометричні параметри.
Земляне полотно.
Штучні споруди.
Дорожній одяг.
Забезпечення руху транспорту при реконструкції дороги. Основні обсяги робіт з реконструкції дороги.
Орієнтовна структура графічного матеріалу:
План
Поздовжній профіль
- Поперечні профілі конструкції земляного полотна та дорожнього одягу;
- Детально розроблений конструктивний елемент дороги згідно з завданням
- Схема організації дорожнього руху на період реконструкції.
Графічний матеріал виконують на аркуші формату А1.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам Єдиної системи конструкторської документації.
Виконання курсової роботи контролює викладач-керівник курсового проектування.
Пояснювальна записка повинна відображати хід і послідовність роботи студента при вирішенні поставлених завдань і має вміщувати всі необхідні розрахунки й обґрунтування.
Оформлення записки і графічних матеріалів має відповідати вимогам чинних ДСТУ на проектно-технічну документацію та стандартам на креслярські роботи
Курсова робота оцінюється при захисті перед комісією в складі 2-х викладачів кафедри у дні, встановлені кафедрою
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Спорудження земляного полотна: Методичні вказівки до курсового проекту для студентів-магістрів. /Уклад. Думич І.Ю., Мовчан М.І. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2011. - 31 с
2. Державні будівельні норми України. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. ДБН В.2.-2015
3. Настанова з улаштування земляного полотна автомобільних доріг: ДСТУ-Н Б В.2.3-32:2016-[Чинний від 01.01.2017 р.]- К:Мінрегіонбуд України ,2016 -27с.
4. Довідник №1 розрахункових характеристик грунтів, матеріалів покриттів і основ дорожніх одягів та навантажень від транспортних засобів. Київ 2017
5.Посібник № 1до ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги.Дорожній одяг нежорсткий.Проектування. Київ 2019
6.ГБН В.2.3-37641918-544:2014 Застосування геосинтетичних матеріалів у дорожніх конструкціях Основні вимоги- Київ 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).