Енергоефективність в будівництві та цивільній інженерії
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Савченко Олена Олексіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ, Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
ЗК6. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
спеціальні фахові компетентності:
СК2. Здатність до критичного осмислення сучасних проблем у галузі будівництва та цивільної інженерії для розв’язання складних задач професійної діяльності.
СК5. Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії.
СК7. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН3. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН4. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної
інженерії.
РН8. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні та наступні навчальні дисципліни
Проектування систем вентиляції
Проектування систем опалення
Науково-технічний моніторинг будівель і споруд
Ремонт та експлуатація будинків і споруд
Економіка та управління будівництвом
Короткий зміст навчальної програми: В даній навчальній дисципліні розглянуто питання енергетичної ефективності у будівництві та цивільній інженерії, розглянуто методику визначення енергетичної ефективності будівель та порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності будівлі. Особлива увага надається заходам з підвищення енергетичної ефективності будівель та інженерних систем в них.
Опис: Законодавча та нормативна база. Терміни та визначення понять.
Визначення енергетичної ефективності будівель. Показники енергетичної ефективності будівель.
Мінімальні вимоги до енергетичної ефективності будівель
Сертифікація енергетичної ефективності будівель. Порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності будівлі.
Зміст і форма енергетичного сертифікату.
Права та обов’язки енергоаудиторів у сфері енергетичної ефективності будівель
Архітектурно-планувальні заходи щодо енергоощадності
Будівельно-конструктивні заходи щодо енергоощадності
Тепловий захист та теплова модернізація будівель
Містки холоду. Типи та методи усунення
Технічні заходи з енергозбереження. Удосконалення обладнання систем опалення та гарячого водопостачання.
Заходи для зменшення втрат енергії у системах вентиляції
Підвищення енергетичної ефективності будівель шляхом використання відновлювальних та воринних енергетичних ресурсів.
Обстеження стану та оцінка рівня енергетичної ефективності інженерних систем
Фінансування термомодернізації та енергоефективних заходів
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Енергоефективність в будівництві та цивільній інженерії” проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “Енергоефективність в будівництві та цивільній інженерії” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Оцінка виконання самостійного завдання та його захист під час заняття – 20,0 балів.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 70. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 20 балів). Усна компонента – 10 балів. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана здобувачем освіти, переводиться в державну підсумкову оцінку
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційне завдання – 70 балів, поточний контроль – 20 балів, усна компонента – 10 балів. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 8. Рекомендована література
Базова
1. ДБН В.1.2-11:2021. Енергозбереження та енергоефективість. – Київ: Мін-во розвитку громад та територій України, 2022 – 22 с.
2. ДСТУ Б А.2.2-8:2010. Розділ "Енергоефективність" у складі проектної документації об’єктів. – Київ: Мінрегіонбуд України, 2010 – 47 с.
3. ДСТУ Б В.2.6-189:2013. Методи вибору теплоізоляційного матеріалу для утеплення будівель. – Київ: Мінрегіон України, 2014 – 55 с.
4. ДСТУ 4110-2002. Енергоощадість. Методика аналізу та розрахування питомих витрат енергоресурсів.
5. ДСТУ 4472:2005 Енергозбереження. Системи енергетичного менеджменту. Загальні вимоги.
6. ДСТУ 4714:2007 Енергозбереження. Паливно-енергетичні баланси промислових підп-риємств. Методика побудови та аналізу. - К.: Держспоживстандарт України, 2007. – 25с.
Допоміжна
1. Хоменко О. Г. Енергозберігаючі технології в будівництві: навчальний посібник. Глу-хів. 2019. - 118 с.
2. В.В. Прокопенко. Енергетичний аудит з прикладами та ілюстраціями: Навчальний посібник. / В.В.Прокопенко, О.М.Закладний, П.В.Кульбачний. – К.: Освіта України, 2010. – 437 с.
3. Енергетичний аудит: опорний конспект / укладач С.В. Сапожніков. – Суми: Сумський державний університет, - 2011. – 120 с.
4. Савйовський В.В. Термомодернізація будівель: навч. посіб. Київ : Видавництво Ліра-К, 2021. – 278 с.
5. Savchenko O., Voznyak O., Myroniuk K., Dovbush O. Thermal renewal of industrial buildings gas supply system // Lecture Notes in Civil Engineering. – 2020. – Vol. 100, P. 385–392.
6. Savchenko O. A review of energy saving and energy effective roofings // Zeszyty Naukowe Politechniki Czestochowskiej. Budownictwo. – 2021. – № 27. – S. 219–224
7. Voznyak O., Spodyniuk N., Savchenko O., Sukholova I., Kasynets M. Еnhancing of energetic and economic efficiency of coal mines heating by infrared heaters // Науковий ві-сник Національного гірничого університету. – 2021. – № 2. – P. 104–109.
8. Savchenko O., Lis A. Estimation of efficiency of use of flat solar collectors in temperate climate regions // Lecture Notes in Civil Engineering. – 2023. – Vol. 290, P. 355–364.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).