Проєктування залізобетонних та мурованих конструкцій

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.E.039
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., доц. Хміль Р.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою є засвоєння суті роботи залізобетонних /звичайних і попередньо напружених/ елементів на різних стадіях їх завантаження; засвоєння практичних навиків розрахунку і конструювання залізобетонних конструкцій житлових, цивільних, промислових та інженерних будівель і споруд.
Завдання: INT. Здобути здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій. СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.07 СК 03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії. СКП 1.1. Поглиблені знання чинних нормативно-правових документів, стандартів, рекомендацій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі проектування та зведення промислових та цивільних будівель. СКП 1.3. Здатність реалізовувати сучасні конструктивні рішення та, застосовуючи дослідницькі навички, формувати-розробляти нові рішення в сфері проектування, будівництва промислових та цивільних будівель.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування. РН 03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН 08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РН 10. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва. РН 11. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. РНС 1.2. Знати та застосовувати відповідні інженерно-технічні рішення при проектуванні складних та відповідальних за призначенням об’єктів промислового та цивільного будівництва; РНС 1.4 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах, виконувати необхідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички при вирішенні задач проектування та будівництва промислових та цивільних будівель. РНС 1.5 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових конструктивних та технологічних рішень при проектуванні та впровадженні будівель промислового та цивільного призначення ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельна механіка Будівельні конструкції Залізобетонні та кам’яні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Конструкції багатоповерхових промислових та цивільних будинків. Конструктивні схеми будинків. Основні вертикальні конструкції, розрахункові схеми і навантаження. Рамні системи. Рамно-в’язеві системи. Плоскі залізобетонні перекриття багатоповерхових промислових та цивільних будинків. Збірні залізобетонні конструкції одноповерхових промислових будівель (підкранові балки, колони, балки, ферми, арки, плити покриття); їх розрахунок та конструювання. Тонкостінні просторові покриття: конструктивні особливості, класифікація. Покриття з циліндричними оболонками і призматичними складками. Покриття з оболонками додатної та від'ємної Гаусової кривизни. Купола та склепінчасті покриття: конструктивні рішення, принципи розрахунку. Висячі покриття: види, конструктивні схеми, розрахунок. Конструкції інженерних споруд: циліндричні та прямокутні резервуари; підпірні стіни; бункери та силоси; водонапірні вежі: конструктивні рішення, особливості розрахунку і конструювання.
Опис: Розділ 1. Загальні принципи проектування залізобетонних конструкцій Розділ 2. Конструкції плоских перекриттів Розділ 3. Конструкції одноповерхових будівель Розділ 4. Тонкостінні просторові покриття Розділ 5. Конструкції багатоповерхових каркасних і панельних будинків Розділ 6. Конструкції інженерних споруд
Методи та критерії оцінювання: усне опитування (30%) підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється: усне опитування на практичних заняттях (30 балів). Екзамен включає 2 етапи: контроль у середовищі ВНС (50 балів) та усне опитування (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-98:2009.Бетонні та залізобетонні конструкції. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 71c. 2. ДСТУБ В.2.6-256:2010. Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 118 с. 3. ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. К., Мінбуд України, 2006 - 78 с. 4. Масюк Г.Х. Залізобетонні конструкції інженерних споруд промислових підприємств : Навчальний посібник / Г.Х. Масюк – Рівне : НУВГП, 2011. – 212 с. 5. Практичний розрахунок елементів залізобетонних конструкцій за ДБН В.2.6-98:2009 у порівнянні з розрахунками за СНиП 2.03.01-84* і EN 1992-1-1 (Eurocode 2) / В.М. Бабаев, А.М. Бамбура, О.М. Пустовойтова та ін. ; за заг. ред. В.С. Шмуклера. – Харків : Золоті сторінки, 2015. – 208 с. 6. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини : Підручник, 2-ге видання / А.М. Павліков - Полтава, ПолтНТУ, 2017. – 284 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування залізобетонних та мурованих конструкцій (курсовий проєкт)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.E.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., доц. Хміль Р.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготувати спеціаліста, який матиме необхідні теоретичні знання та практичні навички з проектування металевих конструкцій будівель і споруд.
Завдання: INT. Здобути здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій. 1. Здатність розв’язувати задачі дослідницького/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. 2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 3. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. 4. Здатність розробляти та реалізовувати проекти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування. РН 02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.. РН 06. Застосовувати сучасні математичні та числові методи для аналізу, розрахунку та оптимізації параметрів проектування промислових та цивільних будівель і споруд. РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань проектування, будівництва та експлуатації об’єктів промислового та цивільного призначення; РНС 1.2. Знати та застосовувати відповідні інженерно-технічні рішення при проектуванні складних та відповідальних за призначенням об’єктів промислового та цивільного будівництва; РНС 1.3. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для досягнення поставлених задач. застосовуючи методичний інструментарій пізнання у сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель; РНС 1.5 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових конструктивних та технологічних рішень при проектуванні та впровадженні будівель промислового та цивільного призначення УМ2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельна механіка Будівельні конструкції Залізобетонні та кам’яні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект на тему: «Одноповерховий промисловий каркасний будинок із збірного залізобетону».
Опис: Курсовий проект на тему: «Одноповерховий промисловий каркасний будинок із збірного залізобетону». Етапи виконання: 1. Підбір літератури. 2. Розрахунок та конструювання підкранової балки. 3. Збір навантажень та розрахунок поперечної рами. 4. Розрахунок та конструювання колони. 5. Розрахунок одного із елементів конструкцій покриття, а саме балка, ферма, арка, підкроквяна конструкція, плита покриття. 6. Виконання робочих креслень розрахованих конструкцій. 7. Оформлення пояснювальної записки
Методи та критерії оцінювання: виконання (50%) та захист курсового проекту (50%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль включає 2 етапи: розрахунково-графічна частина (50 балів) та усна компонента (50 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-98:2009.Бетонні та залізобетонні конструкції. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 71c. 2. ДСТУБ В.2.6-256:2010. Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 118 с. 3. ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. К., Мінбуд України, 2006 - 78 с. 4. Масюк Г.Х. Залізобетонні конструкції інженерних споруд промислових підприємств : Навчальний посібник / Г.Х. Масюк – Рівне : НУВГП, 2011. – 212 с. 5. Практичний розрахунок елементів залізобетонних конструкцій за ДБН В.2.6-98:2009 у порівнянні з розрахунками за СНиП 2.03.01-84* і EN 1992-1-1 (Eurocode 2) / В.М. Бабаев, А.М. Бамбура, О.М. Пустовойтова та ін. ; за заг. ред. В.С. Шмуклера. – Харків : Золоті сторінки, 2015. – 208 с. 6. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини : Підручник, 2-ге видання / А.М. Павліков - Полтава, ПолтНТУ, 2017. – 284 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).