Наукові дослідження в промисловому і цивільному будівництві та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.E.044
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор кафедри БКМ Кущенко В.М,
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1.Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
2.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
3.Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
4.Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі у галузі будівництва та цивільної інженерії, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
5.Здатність планувати та здійснювати наукові дослідження у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань проектування та будівництва об’єктів промислового та цивільного призначення, використовуючи відомі методи.
2. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до реалізації передових та формування нових ідей в сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
3. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах, виконувати необхідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички при вирішенні задач проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
4. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для досягнення поставлених завдань з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
5. Критично оцінювати отримані результати діяльності, робити відповідні висновки та при необхідності аргументовано захищати прийняті рішення.
6. Використовувати на практиці знання, застосовувати методичний інструментарій пізнання у сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Практикум з підготовки наукових публікацій матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Наукові дослідження у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: У процесі навчання студенти на практичних заняттях пишуть реферати за темами власних досліджень, готують презентацію і доповідь на семінарі і на студентській науково-технічній конференції. На семінарських заняттях слухають і обговорюють доповіді відповідно до основних напрямків наукових досліджень у галузі будівельної техніки.
Опис: Тема 1. Характеристика наукової спеціальності 05.23.01 «Будівельні конструкції і споруди» Наукові напрямки досліджень на кафедрі БКМ ІБІД. Актуальність і наукова гіпотез.
Тема2. Вплив дефектів та пошкоджень на міцність та деформативність елементів залізобетонних конструкцій.
Тема 3. Оцінка надійності залізобетонних балок підсилених під навантаженням.
Тема 4. Моніторинг технічного стану спеціальних споруд.
Тема 5. Міцність та деформативність багатошарових скляних плит.
Тема 6. Міцність та деформативність багатошарових центрово-стиснутих скляних колон.
Тема 7. Реконструкція спеціальних споруд шахтної поверхні.
Тема 8. Ефективність застосування сталезалізобетонних каркасів з безбалковими перекриттями.
Тема 9. Моніторинг динамічних навантажень гірничо-технічних споруд.
Тема 10. Дослідження напружено-деформованого стану просторових пластинчастих конструкцій
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання реферату згідно вимог (15 балів), усний захист реферату (15 балів).
Заліковий контроль включає 2 етапи: письмовий контроль (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Возняк О.Т. Основи наукових досліджень в будівництві / Возняк О.Т, Желих В.М.: навч. посібник. – Львів, НУ «Львівська політехніка», 2003. – 176 с.
2. Поліщук Є. С. Методи та засоби вимірювань неелектричних величин. — Львів: Вид. Державного університету «Львівська політехніка», 2000. — 360 с.
3. Основи методології та організації наукового дослідження: Навч. посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/за ред. А.Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010 – 352 с.
4. Закон України. Про основи державної політики в сфері науки і науково-технічної діяльності.
5. Закон України. Про пріоритетні напрямки розвитку науки і техніки. діяльності.
6. Закон України. Про наукову і науково-технічної діяльності.
7. Закон України. Про науково-технічну інформацію.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).