Наукові дослідження в промисловому і цивільному будівництві та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.E.044
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор кафедри БКМ Кущенко В.М,
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання - формування у студентів систематизованих знань у галузі сучасних досліджень будівельних конструкцій, апробація отриманих студентами результатів досліджень за тематикою їх магістерських робіт на студентській конференції, отримання навичок комунікації під час доповідей і взаємних обговорень результатів за темами магістерських робіт.
Завдання: 1.Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. 2.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні 3.Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 4.Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі у галузі будівництва та цивільної інженерії, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. 5.Здатність планувати та здійснювати наукові дослідження у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань проектування та будівництва об’єктів промислового та цивільного призначення, використовуючи відомі методи. 2. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до реалізації передових та формування нових ідей в сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель. 3. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах, виконувати необхідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички при вирішенні задач проектування та будівництва промислових та цивільних будівель. 4. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для досягнення поставлених завдань з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. 5. Критично оцінювати отримані результати діяльності, робити відповідні висновки та при необхідності аргументовано захищати прийняті рішення. 6. Використовувати на практиці знання, застосовувати методичний інструментарій пізнання у сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності Практикум з підготовки наукових публікацій матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей Наукові дослідження у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: У процесі навчання студенти на практичних заняттях пишуть реферати за темами власних досліджень, готують презентацію і доповідь на семінарі і на студентській науково-технічній конференції. На семінарських заняттях слухають і обговорюють доповіді відповідно до основних напрямків наукових досліджень у галузі будівельної техніки.
Опис: Тема 1. Характеристика наукової спеціальності 05.23.01 «Будівельні конструкції і споруди» Наукові напрямки досліджень на кафедрі БКМ ІБІД. Актуальність і наукова гіпотез. Тема2. Вплив дефектів та пошкоджень на міцність та деформативність елементів залізобетонних конструкцій. Тема 3. Оцінка надійності залізобетонних балок підсилених під навантаженням. Тема 4. Моніторинг технічного стану спеціальних споруд. Тема 5. Міцність та деформативність багатошарових скляних плит. Тема 6. Міцність та деформативність багатошарових центрово-стиснутих скляних колон. Тема 7. Реконструкція спеціальних споруд шахтної поверхні. Тема 8. Ефективність застосування сталезалізобетонних каркасів з безбалковими перекриттями. Тема 9. Моніторинг динамічних навантажень гірничо-технічних споруд. Тема 10. Дослідження напружено-деформованого стану просторових пластинчастих конструкцій
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання реферату згідно вимог (15 балів), усний захист реферату (15 балів). Заліковий контроль включає 2 етапи: письмовий контроль (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Возняк О.Т. Основи наукових досліджень в будівництві / Возняк О.Т, Желих В.М.: навч. посібник. – Львів, НУ «Львівська політехніка», 2003. – 176 с. 2. Поліщук Є. С. Методи та засоби вимірювань неелектричних величин. — Львів: Вид. Державного університету «Львівська політехніка», 2000. — 360 с. 3. Основи методології та організації наукового дослідження: Навч. посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/за ред. А.Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010 – 352 с. 4. Закон України. Про основи державної політики в сфері науки і науково-технічної діяльності. 5. Закон України. Про пріоритетні напрямки розвитку науки і техніки. діяльності. 6. Закон України. Про наукову і науково-технічної діяльності. 7. Закон України. Про науково-технічну інформацію.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).