Системи опалення

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.07.E.070
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., професор Шаповал Степан Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Систем опалення» є вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної компетентності Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. ЗК5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. СК5. Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії. СКП 7.3. Здатність досліджувати і вивчати теперішню ситуацію з подальшою можливістю ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів для підтримання умов комфортності в будівлях та спорудах.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: РН02.Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РНС 7.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для проєктування та технічних рішень систем опалення, враховуючи особливості об’єкта будівництва для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку систем теплогазопостачання і вентиляції, використовуючи відомі методи. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. АіВ 1. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах Супутні і наступні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати як класифікуються системи парового опалення залежно від тиску водяної пари; які буваютьсхеми систем парового опалення низького і високого тиску; яке обладнання використовується у вказаних системах; підбирати схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Основне обладнання систем повітряного опалення; визначаи схеми панельно-променистих систем і основні конструктивні особливості; матеріал трубопроводів. У процесі викладання дисципліни «Проектування систем опалення» здійснюється вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Опис: 1.1 Класифікація систем парового опалення. Вакуум-парові і субатмосферні системи парового опалення. Системи парового опалення низького тиску. Принцип дії. Переваги і недоліки. Класифікація. Основні схеми. 1.2 Парові системи опалення низького тиску. Гідравлічний розрахунок. Підбір поверхні нагрівальних приладів. Обладнання систем парового опалення низького тиску. підбір конденсатопроводів. 1.3 Системи парового опалення високого тиску. Переваги і недоліки. Класифікація. Схеми, обладнання. Гідравлічний розрахунок паропроводів. Конденсатопроводи: сухі, мокрі, напірні, емульсійні. Розрахунок. 2 Тема 2. Повітряне опалення 2.1 Класифікація. Переваги і недоліки. Схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Кількість і температура повітря для опалення. 2.2 Місцеве опалення. Опалювальні агрегати. Рециркуляційні повітронагрівачі. Центральне повітряне опалювання. 2.3 Особливості розрахунку повітропроводів центрального опалення. Повітряно-теплові заслони. 1 Тема 3. панельно-променисте опалення 3.1 Визначення. класифікація. Температурна обстановка при панельно-променистому опаленні. Теплообмін в приміщенні при панельно-променистому опаленні. 1 3.2 Конструкції опалювальних панелей та їх характеристики. Теплоносії і схеми систем панельного опалення. 3.3 Розрахунок теплопередачі вертикальних опалювальних панелей. 3.4 Тепловий розрахунок горизонтальних опалювальних панелей. Особливості проектування систем панельного опалення. Тема 4. Проектування систем центрального опалення 4.1 Порівняння основних систем опалення. Технічні показники систем опалення. Економічні показники систем опалення. Галузі, в яких застосовуються системи опалення. 4.2 Процес проектування систем опалення. Норми і правила проектування систем опалення. Послідовність проектування систем опалення. Типові проекти систем опалення, їх застосування. Тема 5. Підвищення ефективності систем опалення 5.1 Режим роботи систем опалення. Регулювання систем опалення. Особливості режиму роботи і регулювання різних систем опалення. 5.2 Реконструкція систем опалення. Двохтрубна система опалення з підвищеною тепловою стійкістю. Однотрубна система водяного опалення з термосифонними нагрівальними приладами. Комбіноване опалення. Економія тепла на опалення.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять. На іспиті видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з «Проектування систем опалення» включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру , та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний методичний комплекс «Проектування систем опалення» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9784. 2. Дослідження роботи діючого центрального теплового пункту: Методичні вказівки до лабораторної роботи з курсу "Теплопостачання" для студентів базового напряму 6.060101 „Будівництво" / Укл.: В. Ю. Ярослав, Ю. С. Юркевич, С. П. Шаповал — Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2014. — 11 с. 3. Визначення технічних характеристик основного і допоміжного обладнання діючого джерела теплопостачання: Методичні вказівки до лабораторної роботи з курсу "Теплопостачання" для студентів базового напряму 6.060101 "Будівництво" / Укл.: В. Ю. Ярослав, Ю. С. Юркевич, С. П. Шаповал — Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2014. -14 с. 4. Методичні вказівки до Курсової роботи. 5. Інструкції до лабораторних робіт. Рекомендована література Базова 1. Теплогазопостачання та вентиляція. Навчальний посібник. Возняк О.Т., Савченко О.О., Миронюк Х.В., Шаповал С.П., Сподинюк Н.А. Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 276 с. 2. Опалення та вентиляція будівель і споруд. Конспект лекцій. Шаповал С.П. Видавництво кафедри ТГВ – Львів, 2013. – 65 с. 3. Електричне опалення будівель. Савченко О. О., Щербатюк Б. І. Посібник. В-во НУ "Львівська політехніка". Л., 2014. 4. ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування. 5. Щербатюк Б. І. Енергоощадні системи опалення будинків. Посібник. В-во НУ "Львівська політехніка". Л., 2002. 6. Метод розрахунку параметрів системи сонячного теплопостачання із геліопанелями. Шаповал С.П., Возняк О.Т., Омельчук О.В. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Теорія і практика будівництва. 2013. № 755. - С. 41-43. 7. Сонячна енергетика: теорія та практика. Мисак Й.С., Возняк О.Т., Дацько О.С., Шаповал С.П. М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2014. – 340 с. Допоміжна 1. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010. Будівельна кліматологія. - К.: Мінрегіонбуд України, 2011. 120 с. 2. Зміна №1 до ДБН В.2.6-31:2006. Конструкції будівель і споруд. Теплова ізоляція будівель. - К.: Мінбуд України, 2013. — 11 с. 3. ДБН В.2.5-67:2013. Інженерне обладнання будівель і споруд. Опалення, вентиляція та кондиціонування. — К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України — 2013. — 167 с. 4. ДБН В 2.5-24-2012. Електрична кабельна система. - К.: Мінрегіон України, 2012. 5. Ефективність комбінованої системи сонячного теплопостачання за південної орієнтації відносно горизонту. Шаповал С.П. 4-й міжнародний конгрес. Захист навколишнього середовища. Енергоощадність. Зблансоване природокористування. – 2016. С. 97. 6. Технології теплозабезпечення енергоефективних будинків із використанням геліоогороджень. Шаповал С.П., Желих В.М., Улевич М. Вентиляція, освітлення та теплогазопостачання. 2018. Вип. 27. С. 34–41. Інформаційні ресурси 1. http:// herz.ua/ukr/Montаzhniku/Fahova_literatura/ 2. http://www.danfoss.ua/ 3. http://ua.kan-thегm.соm/ 4. Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»: 5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9784 6. Заняття можуть проводитись, за необхідності, на платформі Microsoft Teams.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Системи опалення (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.07.E.073
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., професор Шаповал Степан Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Систем опалення» є вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної компетентності Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. ЗК5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. СК5. Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії. СКП 7.3. Здатність досліджувати і вивчати теперішню ситуацію з подальшою можливістю ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів для підтримання умов комфортності в будівлях та спорудах.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: РН02.Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РНС 7.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для проєктування та технічних рішень систем опалення, враховуючи особливості об’єкта будівництва для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку систем теплогазопостачання і вентиляції, використовуючи відомі методи. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. АіВ 1. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах Супутні і наступні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати як класифікуються системи парового опалення залежно від тиску водяної пари; які буваютьсхеми систем парового опалення низького і високого тиску; яке обладнання використовується у вказаних системах; підбирати схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Основне обладнання систем повітряного опалення; визначаи схеми панельно-променистих систем і основні конструктивні особливості; матеріал трубопроводів. У процесі викладання дисципліни «Проектування систем опалення» здійснюється вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Опис: 1.1 Класифікація систем парового опалення. Вакуум-парові і субатмосферні системи парового опалення. Системи парового опалення низького тиску. Принцип дії. Переваги і недоліки. Класифікація. Основні схеми. 1.2 Парові системи опалення низького тиску. Гідравлічний розрахунок. Підбір поверхні нагрівальних приладів. Обладнання систем парового опалення низького тиску. підбір конденсатопроводів. 1.3 Системи парового опалення високого тиску. Переваги і недоліки. Класифікація. Схеми, обладнання. Гідравлічний розрахунок паропроводів. Конденсатопроводи: сухі, мокрі, напірні, емульсійні. Розрахунок. 2 Тема 2. Повітряне опалення 2.1 Класифікація. Переваги і недоліки. Схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Кількість і температура повітря для опалення. 2.2 Місцеве опалення. Опалювальні агрегати. Рециркуляційні повітронагрівачі. Центральне повітряне опалювання. 2.3 Особливості розрахунку повітропроводів центрального опалення. Повітряно-теплові заслони. 1 Тема 3. панельно-променисте опалення 3.1 Визначення. класифікація. Температурна обстановка при панельно-променистому опаленні. Теплообмін в приміщенні при панельно-променистому опаленні. 1 3.2 Конструкції опалювальних панелей та їх характеристики. Теплоносії і схеми систем панельного опалення. 3.3 Розрахунок теплопередачі вертикальних опалювальних панелей. 3.4 Тепловий розрахунок горизонтальних опалювальних панелей. Особливості проектування систем панельного опалення. Тема 4. Проектування систем центрального опалення 4.1 Порівняння основних систем опалення. Технічні показники систем опалення. Економічні показники систем опалення. Галузі, в яких застосовуються системи опалення. 4.2 Процес проектування систем опалення. Норми і правила проектування систем опалення. Послідовність проектування систем опалення. Типові проекти систем опалення, їх застосування. Тема 5. Підвищення ефективності систем опалення 5.1 Режим роботи систем опалення. Регулювання систем опалення. Особливості режиму роботи і регулювання різних систем опалення. 5.2 Реконструкція систем опалення. Двохтрубна система опалення з підвищеною тепловою стійкістю. Однотрубна система водяного опалення з термосифонними нагрівальними приладами. Комбіноване опалення. Економія тепла на опалення.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять. На іспиті видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з «Проектування систем опалення» включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру , та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний методичний комплекс «Проектування систем опалення» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9784. 2. Дослідження роботи діючого центрального теплового пункту: Методичні вказівки до лабораторної роботи з курсу "Теплопостачання" для студентів базового напряму 6.060101 „Будівництво" / Укл.: В. Ю. Ярослав, Ю. С. Юркевич, С. П. Шаповал — Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2014. — 11 с. 3. Визначення технічних характеристик основного і допоміжного обладнання діючого джерела теплопостачання: Методичні вказівки до лабораторної роботи з курсу "Теплопостачання" для студентів базового напряму 6.060101 "Будівництво" / Укл.: В. Ю. Ярослав, Ю. С. Юркевич, С. П. Шаповал — Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2014. -14 с. 4. Методичні вказівки до Курсової роботи. 5. Інструкції до лабораторних робіт. Рекомендована література Базова 1. Теплогазопостачання та вентиляція. Навчальний посібник. Возняк О.Т., Савченко О.О., Миронюк Х.В., Шаповал С.П., Сподинюк Н.А. Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 276 с. 2. Опалення та вентиляція будівель і споруд. Конспект лекцій. Шаповал С.П. Видавництво кафедри ТГВ – Львів, 2013. – 65 с. 3. Електричне опалення будівель. Савченко О. О., Щербатюк Б. І. Посібник. В-во НУ "Львівська політехніка". Л., 2014. 4. ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування. 5. Щербатюк Б. І. Енергоощадні системи опалення будинків. Посібник. В-во НУ "Львівська політехніка". Л., 2002. 6. Метод розрахунку параметрів системи сонячного теплопостачання із геліопанелями. Шаповал С.П., Возняк О.Т., Омельчук О.В. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Теорія і практика будівництва. 2013. № 755. - С. 41-43. 7. Сонячна енергетика: теорія та практика. Мисак Й.С., Возняк О.Т., Дацько О.С., Шаповал С.П. М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2014. – 340 с. Допоміжна 1. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010. Будівельна кліматологія. - К.: Мінрегіонбуд України, 2011. 120 с. 2. Зміна №1 до ДБН В.2.6-31:2006. Конструкції будівель і споруд. Теплова ізоляція будівель. - К.: Мінбуд України, 2013. — 11 с. 3. ДБН В.2.5-67:2013. Інженерне обладнання будівель і споруд. Опалення, вентиляція та кондиціонування. — К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України — 2013. — 167 с. 4. ДБН В 2.5-24-2012. Електрична кабельна система. - К.: Мінрегіон України, 2012. 5. Ефективність комбінованої системи сонячного теплопостачання за південної орієнтації відносно горизонту. Шаповал С.П. 4-й міжнародний конгрес. Захист навколишнього середовища. Енергоощадність. Зблансоване природокористування. – 2016. С. 97. 6. Технології теплозабезпечення енергоефективних будинків із використанням геліоогороджень. Шаповал С.П., Желих В.М., Улевич М. Вентиляція, освітлення та теплогазопостачання. 2018. Вип. 27. С. 34–41. Інформаційні ресурси 1. http:// herz.ua/ukr/Montаzhniku/Fahova_literatura/ 2. http://www.danfoss.ua/ 3. http://ua.kan-thегm.соm/ 4. Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»: 5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9784 6. Заняття можуть проводитись, за необхідності, на платформі Microsoft Teams.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).