Наукові дослідження в системах теплогазопостачання та вентиляції та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.07.E.075
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Наукові дослідження в системах теплогазопостачання та вентиляції та семінари за їх тематикоюй» є формування у студентів знань про теоретичні та методичні основи здійснення наукових досліджень у галузі будівництва та цивільної інженерії. загальну схему наукового дослідження, особливості теоретичних і емпіричних досліджень, принципи та правила оформлення наукових робіт, методичні прийоми роботи з науковою інформацією та спеціальною літературою. Такі знання є основою формування цілісного та комплексного погляду на будівельно-інженерну науку і сутність-реалізації її наукових засад а також підготовка студентів до адекватного сприйняття сучасних актуальних проблем та напрямів подальшого прогресу системи будівельно-інженерних наук в цілому.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності: ЗК 02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Спеціальні фіхові компетентності СК10. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі у галузі будівництва та ци-вільної інженерії, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, бе-ручи до уваги наявні ресурси. СК11. Здатність планувати та здійснювати наукові дослідження у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РН05. Вільно спілкуватися державною мовою усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері архітектури та будівництва. РН10. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва. РН11. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. РН12. Розробляти і викладати спеціалізовані навчальні дисципліни у закладах вищої освіти. РН13. Планувати та виконувати наукові і прикладні дослідження в галузі будівництва та цивільної інженерії, обирати ефективні методики досліджень, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Наукові дослідження в будівництві Супутні та наступні навчальні дисципліни Наукові дослідження та семінари за їх тематикою Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна розрахована на магістрантів науковців денної форми навчання спеціальності 192. «Будівництво та цивільна інженерія». Він містить відомості про курс, відомості про лекційну складову спецкурсу, перелік тем семінарських та лабораторних занять, систему оцінювання навчальних досягнень студентів. У набутті знань з питань організації та методики наукових досліджень особливої уваги вимагає поєднання вивчення спецкурсу з індивідуальною і самостійною роботою студентів. Навчання у формі самостійної роботи має на меті не тільки закріплення набутих теоретичних знань, але й значне розширення та поглиблення їх згідно з визначеними напрямами наукових досліджень.
Опис: Вступ. Мета і задачі дисципліни, її взаємозв’язок з іншими дисциплінами математичної, програмно-алгоритмічної і загальноінженерної підготовки. Організація науково-дослідної роботи студентів у ВНЗ. Актуальність та класифікація досліджень. Сучасна наукова проблема. Основні елементи наукового дослідження. Методи проведення наукового дослідження. Робота над літературними джерелами та іншими джерелами інформації. Узагальнення результатів наукового дослідження. Області застосування в інженерній практиці математичних методів і моделей в розрахунках на ЕОМ. Інформаційне забезпечення наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Спецкурс з наукових досліджень спеціальності проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни Спецкурс з наукових дослі-джень спеціальності включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Оцінка виконання лабораторних робіт та їх захист під час заняття – 10,0 бали за кожне виконання лабораторної роботи під час заняття протягом семестру (4 лабораторних роботи) Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максима-льна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів). Усна компонента – 10 балів. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана здобувачем освіти, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Спецкурс з наукових досліджень спеціальності проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни Спецкурс з наукових дослі-джень спеціальності включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Оцінка виконання лабораторних робіт та їх захист під час заняття – 10,0 бали за кожне виконання лабораторної роботи під час заняття протягом семестру (4 лабораторних роботи) Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максима-льна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів). Усна компонента – 10 балів. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана здобувачем освіти, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9985. 1. Методичні вказівки до лабораторної роботи №1 Експериментальні та аналітичні дослідження коефіцієнту затухання швидкості повітряних струменів. : з курсу Спец-курс з наукових досліджень для студентів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціа-льності 192 Будівництво та цивільна інженерія / Укл.: Возняк О.Т., Юркевич Ю.С., Ми-ронюк Х.В., Довбуш О.М., Сухолова І.Є. – Львів: Видавництво Національного університе-ту “Львівська політехніка”. 2022. - 10 с. 3. Методичні вказівки до лабораторної роботи №2 Дослідження аеродинамічних характеристик повітряних струменів для студентів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія / Укл.: Возняк О.Т., Желих В.М., Шаповал С.П., Касинець М.Є., Дзерин О.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”. 2022. - 10 с. 4. Методичні вказівки до лабораторної роботи №3 Визначення швидкості у попе-речних перерізах повітряних струменів для студентів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія / .Укл.: Возняк О.Т., Лабай В.Й., Гулай Б.І., Пізнак Б.І., Козак Х.Р., – Львів: Видавництво Національного університе-ту “Львівська політехніка”. 2022. - 10 с. 5 Методичні вказівки до лабораторної роботи №4 Визначення границь закруче-ного, плоского, компактного та прямокутного повітряного струменя для студентів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інже-нерія/ Укл.: Возняк О.Т., Желих В.М., Савченко О.О., Фурдас Ю.В., Клименко Г.М., – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”. 2022. - 10 с. 6. Навчальний посібник з грифом МОН України «Основи наукових досліджень у будівництві» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 174с. 7. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Теплогазопостачання та вентиля-ція» для студентів спеціальності 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиля-ція» / Укл. Возняк О.Т., Савченко О.О., Миронюк Х.В., Шаповал С.П.,Сподинюк Н.А., Гулай Б.І.. – Львів, 2013. – 275 с. 8. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оп-тимізація вирішень у системах ТГВ» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазо-постачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного універ-ситету «Львівська політехніка», 2012. – 164с. 9. Конспект лекцій “Оптимізація режимів роботи систем теплогазопостачання і вентиляції» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного уні-верситету «Львівська політехніка», 2008. – 57с. 10. Конспект лекцій “Методи планування експериментів та оброблення їхніх результатів» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного уні-верситету «Львівська політехніка», 2008. – 79с. 11. Конспект лекцій “Основи наукових досліджень» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська полі-техніка», 2007. – 64с. 8. Рекомендована література Базова 1. Навчальний посібник з грифом МОН України «Основи наукових досліджень у будів-ництві» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 174с. 2. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у системах ТГВ для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопоста-чання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного універси-тету «Львівська політехніка», 2012. – 164с. 3. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у вентиляційній техніці» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплога-зопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010. – 220с. 4. “НДРС за індивідуальним планом”. Метод. вказівки до виконання НДР за індивідуаль-ним планом. / Укл. Возняк О.Т., Юркевич Ю.С., Желих В.М., Савченко О.О., Миро-нюк Х.В. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», – 2011р. – 20с. 5. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Промислові технології та очищення техно-логічних та вентиляційних викидів» для студентів спеціальності 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл. Юркевич Ю.С., Возняк О.Т., Желих В.М. Львів, 2012. – 120 с. Допоміжна 1. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Теплогазопостачання та вентиляція» для студентів спеціальності 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл. Возняк О.Т., Савченко О.О., Миронюк Х.В., Шаповал С.П.,Сподинюк Н.А., Гулай Б.І.. – Львів, 2013. – 275 с. 2. 10. Myroniuk, K., Voznyak, O., Savchenko, O., Kasynets, M. Mathematical Modeling of an Air Flow Leakage with the Jets Interaction at the Variable Mode. Lecture Notes in Civil Engineering, 2023, 290 LNCE, pp. 289–298. 3. 11. Voznyak, O., Yurkevych, Y., Sukholova, I., Myroniuk, K. Mathematical Modeling of Air Distribution in a Non-stationary Mode by Swirled-Compact Air Jets. Lecture Notes in Civil Engineering, 2023, 290 LNCE, pp. 432–440. 4. 12. O.Voznyak, O.Dovbush, P.Kapalo, M.Adamski, F.Domnita, C.Bacotiu. / Frontal re-sistance coefficient of the buses with the different ventilation equipment. Engineering Re-view, Hrcak, Vol.41 No 2, 2021, pp. 1 – 8. 5. 9. Інформаційні ресурси 1. https://www.if.gov.ua/news/konkurentnij-rinok-teplopostachannya-osnovna-peredumova-skorochennya-vikoristannya-gazu 2. http://http://usp.kiev.ua/ua/services/50/shemaoptimteplo/ 3. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9985.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).