Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Мельник Володимир Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності
ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Спеціальні фахові компетентності (СК)
СК06. Здатність будувати та досліджувати моделі ситуацій, об’єктів і процесів будівництва та цивільної інженерії.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП)
СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства;
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН):
РН10. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
Програмні результати навчання професійного спрямування (РНС)
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку міського господарства використовуючи відомі та новітні методи;
РНС 1.3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері послуг з розрахунку, проектування, реконструкції, монтажу, утримання та експлуатації будівель та споруд;
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Технологія і організація будівництваж
кореквізити:
Економіка і управління будівництвом
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни "Інформаційно-економічне моделювання у будівництві" передбачає прищеплення студентам знань про можливості сучасних інформаційних технологій в сфері будівельного виробництва, та навиків їх використання для визначення вартості і економічної оцінки об’єктів будівництва, для ефективного планування виробничих процесів та оцінки їх ресурсного забезпечення, управління виробничо-господарською діяльністю будівельних підприємств.
Предметом дисципліни є принципи та методи побудови економічних моделей процесів розвитку підприємства на всіх етапах життєвого циклу обєкта, методи оптимізації економічних моделей виробничих процесів, БІМ технології у будівництві.
Опис: Основи інформаційних технологій та системного підходу в проектуванні. Класифікація сучасних інформаційних технологій в проектуванні будівельних об’єктів. Особливості використання програмних продуктів для розрахунку вартості будівельних об’єктів, з врахуванням можливості заміни ресурсів, технології та способів виробництва, формування та оптимізації календарних графіків будівництва. Використання програмних продуктів для побудови інформаційно-економічної моделі на всіх етапах життєвого циклу об’єкту. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту. Побудова моделі управління ресурсами в виробничо-господарській діяльності будівельних підприємств. Поняття, структура та складові інформаційної моделі будівлі (ВІМ).
Методи та критерії оцінювання: • виконання контрольної роботи, усне опитування (50%)
• підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (50%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю.
Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами виконання та захисту контрольних робіт.
Форма семестрового контролю – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Інформаційні системи та технології на підприємстві: конспект лекцій/ І.О.Ушакова, Г.О. Плеханова.- Харків: Вид. ХНЕУ, 2009.- 128 с.
2. Libfree.com “Бухоблік та Аудит” Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту - Івахненков С.В. Бібліотека українських підручників.
3. Практикум з управління проектами: навч. Посібник/В.В.Козик, І.Є.Тимчишин, Львів, НУ ЛП, 2012.- 180 с.
4. Інформаційні ресурси: Audit Expert, - Project Expert, АВК, АС-4, MS Project, 1С.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.04.E.051
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Мельник Володимир Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності
ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Спеціальні фахові компетентності (СК)
СК06. Здатність будувати та досліджувати моделі ситуацій, об’єктів і процесів будівництва та цивільної інженерії.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП)
СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства;
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН):
РН10. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
Програмні результати навчання професійного спрямування (РНС)
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку міського господарства використовуючи відомі та новітні методи;
РНС 1.3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері послуг з розрахунку, проектування, реконструкції, монтажу, утримання та експлуатації будівель та споруд;
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Технологія і організація будівництваж
кореквізити:
Економіка і управління будівництвом
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни "Інформаційно-економічне моделювання у будівництві" передбачає прищеплення студентам знань про можливості сучасних інформаційних технологій в сфері будівельного виробництва, та навиків їх використання для визначення вартості і економічної оцінки об’єктів будівництва, для ефективного планування виробничих процесів та оцінки їх ресурсного забезпечення, управління виробничо-господарською діяльністю будівельних підприємств.
Предметом дисципліни є принципи та методи побудови економічних моделей процесів розвитку підприємства на всіх етапах життєвого циклу обєкта, методи оптимізації економічних моделей виробничих процесів, БІМ технології у будівництві.
Опис: Основи інформаційних технологій та системного підходу в проектуванні. Класифікація сучасних інформаційних технологій в проектуванні будівельних об’єктів. Особливості використання програмних продуктів для розрахунку вартості будівельних об’єктів, з врахуванням можливості заміни ресурсів, технології та способів виробництва, формування та оптимізації календарних графіків будівництва. Використання програмних продуктів для побудови інформаційно-економічної моделі на всіх етапах життєвого циклу об’єкту. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту. Побудова моделі управління ресурсами в виробничо-господарській діяльності будівельних підприємств. Поняття, структура та складові інформаційної моделі будівлі (ВІМ).
Методи та критерії оцінювання: • виконання контрольної роботи, усне опитування (50%)
• підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (50%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю.
Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами виконання та захисту контрольних робіт.
Форма семестрового контролю – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Інформаційні системи та технології на підприємстві: конспект лекцій/ І.О.Ушакова, Г.О. Плеханова.- Харків: Вид. ХНЕУ, 2009.- 128 с.
2. Libfree.com “Бухоблік та Аудит” Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту - Івахненков С.В. Бібліотека українських підручників.
3. Практикум з управління проектами: навч. Посібник/В.В.Козик, І.Є.Тимчишин, Львів, НУ ЛП, 2012.- 180 с.
4. Інформаційні ресурси: Audit Expert, - Project Expert, АВК, АС-4, MS Project, 1С.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).