Розроблення технологічних процесів органічного синтезу
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.02.E.031
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Хлібишин Юрій Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
• здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
• здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
• здатність працювати самостійно і в команді.
спеціальні фахові компетентності:
• здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
спеціалізовано – професійні фахові компетентності
• здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для контролю та керування технологічними процесами одержання та застосування органічних речовин.
• здатність критично аналізувати існуючі хіміко-технологічні процеси та розробляти інноваційні технології органічних речовин.
Результати навчання: • знати хіміко-технологічні системи (ХТС) у органічному синтезі;
• знати основні показники ефективності, за якими оцінюється діяльність будь-яких ХТС;
• знати основні технологічні та економічні критерії ефективності оцінки хіміко-технологічних процесів (ХТП) ;
• знати основні характеристики методів оптимізації хіміко-технологічних процесів;
• знати математичні моделі хімічних реакторів, які застосовуються;
• вміти розраховувати вплив вихідних параметрів на селективність і вихід у складних реакціях;
• вміти досліджувати та проводити оптимізацію рівноважні процеси
• вміти моделювати та проводити оптимізацію хіміко-технологічні процеси з використанням програмного продукту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технологія продуктів органічного синтезу
• Хімія та технології наноматеріалів
• Методологія наукових досліджень
• Розрахунок реакторів
• Дослідження хімічних реакцій і процесів
• Застосування продуктів органічного синтезу
Короткий зміст навчальної програми: • Хіміко-технологічні системи (ХТС) у органічному синтезі
• Ступінь конверсії – параметр оптимізації
• Питома продуктивність реакторів
• Селективність та вихід у складних реакціях
• Оптимізація рівноважних процесів
• Оптимізація технологічних процесів за економічним критерієм
• Моделювання та оптимізація хіміко-технологічних процесів з використанням програмного забезпечення
• Моделювання та оптимізація ХТС на прикладі процесу каталітичної парової конверсії метану.
• Оптимізація з використанням симплексним методом і методу крутого сходження
Опис: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
• знати хіміко-технологічні системи (ХТС) у органічному синтезі;
• знати основні показники ефективності, за якими оцінюється діяльність будь-яких ХТС;
• знати основні технологічні та економічні критерії ефективності оцінки хіміко-технологічних процесів (ХТП) ;
• знати основні характеристики методів оптимізації хіміко-технологічних процесів;
• знати математичні моделі хімічних реакторів, які застосовуються;
• вміти розраховувати вплив вихідних параметрів на селективність і вихід у складних реакціях;
• вміти досліджувати та проводити оптимізацію рівноважні процеси
• вміти моделювати та проводити оптимізацію хіміко-технологічні процеси з використанням програмного продукту.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль – контрольна робота, індивідуальна практична робота - 40 балів.
• підсумковий контроль – екзамен у письмово-усній формі - 60 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Пинчук С.И. Организация эксперимента при моделировании и оптимизации технических систем: учебное пособие. – Днепропетровск: ООО Независимая издательская организация «Дива», 2008. –248 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).