Наукові дослідження за тематикою хімічних технологій палива та вуглецевих матеріалів

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.05.O.069
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: старший викладач, д.ф. Демчук Юрій Ярославович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами принципів і навичок виконання наукових досліджень процесів хімічної технології палива та вуглецевих матеріалів (ХТПВ)
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: 1. Інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. 2. Загальні компетентності: - здатність генерувати нові ідеї (креативність); - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність працювати самостійно і в команді; - здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. 3. Фахові компетентності: - здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв; - здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії; - здатність планувати і виконувати наукові дослідження у галузі хімічної технології та інженерії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - знання методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на її основі; - вміння вибрати та застосувати набуті знання для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві; - вміння оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин і лабораторних досліджень та контролювати якість вихідних речовин і товарних продуктів хімічних технологій; - вміння узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, оцінювати з точки зору їх значимості; - вміння встановлювати зв’язок отриманих даних із результатами математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів; - вміння пояснювати причини виникнення ризиків, пов’язаних із використанням хімічних речовин і лабораторних процедур; - вміння досліджувати вплив фізико-хімічних чинників на властивості об’єкта дослідження; - вміння здійснювати якісний і кількісний аналіз речовин різного походження і природи; - вміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, аналізу, розрахунків і створення графічних і текстових документів, а також для математичного аналізу та статистичної обробки у дослідженнях; - вміння брати участь в обговоренні результатів різних видів роботи (дослідної, пошукової тощо); - уміння працювати самостійно; - представляти результати різних видів роботи (дослідної, пошукової тощо).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Методологія наукових досліджень 2. Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності 3. Сучасні технології виробництва базових олив та та переробки газів
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглянуто принципи і передбачено засвоєння навичок дослідження основних закономірностей процесів технології палива та вуглецевих матеріалів.
Опис: Лабораторні заняття: 1. Дослідження основних закономірностей процесів регенерації відпрацьованих нафтових олив 2. Дослідження основних закономірностей процесів модифікування нафтових бітумів Самостійна робота: 1. Виконання контрольної роботи 2. Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів Контрольна робота. Виконання контрольної роботи полягає у здійсненні дослідження одного із процесів хімічної технології палива та вуглецевих матеріалів. Вкінці виконання контрольної роботи студент складає звіт за результатами проведених досліджень. Завдання для виконання контрольної роботи студент отримує у викладача.
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні заняття – перевірка правильності виконання лабораторного дослідження. 2. Контрольна робота – перевірка правильності прийняття рішень та правильності виконання завдання. 3. Залік – звіт про виконані наукові дослідження, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна кількість балів за дисципліну - 100, зокрема: 1. Лабораторні заняття – 20 балів 2. Виконання контрольної роботи – 20 балів 3. Звіт про виконання наукового дослідження – 30 балів 4. Усна компонента (захист звіту) – 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення. 1. Визначення показників якості твердих горючих копалин:. Методичні вказівки / Укладачі Пиш'єв С.В., Гунька В.М., Присяжний Ю.В. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 31 с. 2. Фізико-хімічні основи технології виробництва мастильних матеріалів. Методичні вказівки / Укладачі Топільницький П.І., Присяжний Ю.В., Мельник С.Р.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2015.– 44 с. 3. Оксидаційне знесірчення вугілля. Методичні вказівки / Укладачі: Пиш'єв С.В., Присяжний Ю.В., Гунька В.М.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 23 с. Рекомендована література базова. 1. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с. 2. Братичак М.М., Пиш’єв С.В., Рудкевич М.І. Хімія та технологія переробки вугілля. – Львів: В-цтво “Бескид Біт”, 2006. – 272 с. 3. Братичак М. М., Гунька В. М. Хімія нафти та газу. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 448 с. Рекомендована література допоміжна. 1. Топільницький Петро. Технологія первинної переробки нафти та газу / Топільницький Петро, Гринишин Олег, Мачинський Остап. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 468 с. 2. Гуменецький В.В. Процеси та обладнання нафтопереробних заводів. Львів, Вид-во НУ «ЛП», 2003.-440 с. Інформаційні ресурси 1. https://lpnu.ua/studentska-biblioteka 2. https://lpnu.ua/ntb ; https://library.lpnu.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).