Наукові дослідження за тематикою хімічних технологій палива та вуглецевих матеріалів

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.05.O.069
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: асистент, д.ф. Демчук Юрій Ярославович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами принципів і навичок виконання наукових досліджень процесів хімічної технології палива та вуглецевих матеріалів (ХТПВ)
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: 1. Інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. 2. Загальні компетентності: - здатність генерувати нові ідеї (креативність); - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність працювати самостійно і в команді; - здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. 3. Фахові компетентності: - здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв; - здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії; - здатність планувати і виконувати наукові дослідження у галузі хімічної технології та інженерії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій; - здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію; - оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв; - здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію; - планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Методологія наукових досліджень 2. Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності 3. Сучасні технології виробництва базових олив та та переробки газів 4. Професійна та цивільна безпека
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглянуто принципи і передбачено засвоєння навичок дослідження основних закономірностей процесів технології палива та вуглецевих матеріалів.
Опис: Лабораторні заняття: 1. Дослідження основних закономірностей процесів регенерації відпрацьованих нафтових олив 2. Дослідження основних закономірностей процесів модифікування нафтових бітумів Контрольна робота. Виконання контрольної роботи полягає у здійсненні дослідження одного із процесів хімічної технології палива та вуглецевих матеріалів. Вкінці виконання контрольної роботи студент складає звіт за результатами проведених досліджень. Завдання для виконання контрольної роботи студент отримує у викладача.
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні заняття – перевірка правильності виконання лабораторного дослідження. 2. Контрольна робота – перевірка правильності прийняття рішень та правильності виконання завдання. 3. Залік – звіт про виконані наукові дослідження, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна кількість балів за дисципліну - 100, зокрема: 1. Лабораторні заняття – 20 балів 2. Виконання контрольної роботи – 20 балів 3. Звіт про виконання наукового дослідження – 30 балів 4. Усна компонента (захист звіту) – 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення. 1. Визначення показників якості твердих горючих копалин:. Методичні вказівки / Укладачі Пиш'єв С.В., Гунька В.М., Присяжний Ю.В. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 31 с. 2. Фізико-хімічні основи технології виробництва мастильних матеріалів. Методичні вказівки / Укладачі Топільницький П.І., Присяжний Ю.В., Мельник С.Р.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2015.– 44 с. 3. Оксидаційне знесірчення вугілля. Методичні вказівки / Укладачі: Пиш'єв С.В., Присяжний Ю.В., Гунька В.М.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 23 с. Рекомендована література базова. 1. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с. 2. Братичак М.М., Пиш’єв С.В., Рудкевич М.І. Хімія та технологія переробки вугілля. – Львів: В-цтво “Бескид Біт”, 2006. – 272 с. 3. Братичак М. М., Гунька В. М. Хімія нафти та газу. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 448 с. Рекомендована література допоміжна. 1. Топільницький Петро. Технологія первинної переробки нафти та газу / Топільницький Петро, Гринишин Олег, Мачинський Остап. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 468 с. 2. Гуменецький В.В. Процеси та обладнання нафтопереробних заводів. Львів, Вид-во НУ «ЛП», 2003.-440 с. Інформаційні ресурси 1. https://lpnu.ua/studentska-biblioteka 2. https://lpnu.ua/ntb ; https://library.lpnu.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).