Наукові дослідження за тематикою хімічних технологій палива та вуглецевих матеріалів
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.05.O.069
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: старший викладач, д.ф. Демчук Юрій Ярославович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
1. Інтегральна компетентність:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
2. Загальні компетентності:
- здатність генерувати нові ідеї (креативність);
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність працювати самостійно і в команді;
- здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
3. Фахові компетентності:
- здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв;
- здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії;
- здатність планувати і виконувати наукові дослідження у галузі хімічної технології та інженерії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- знання методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на її основі;
- вміння вибрати та застосувати набуті знання для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві;
- вміння оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин і лабораторних досліджень та контролювати якість вихідних речовин і товарних продуктів хімічних технологій;
- вміння узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, оцінювати з точки зору їх значимості;
- вміння встановлювати зв’язок отриманих даних із результатами математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів;
- вміння пояснювати причини виникнення ризиків, пов’язаних із використанням хімічних речовин і лабораторних процедур;
- вміння досліджувати вплив фізико-хімічних чинників на властивості об’єкта дослідження;
- вміння здійснювати якісний і кількісний аналіз речовин різного походження і природи;
- вміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, аналізу, розрахунків і створення графічних і текстових документів, а також для математичного аналізу та статистичної обробки у дослідженнях;
- вміння брати участь в обговоренні результатів різних видів роботи (дослідної, пошукової тощо);
- уміння працювати самостійно;
- представляти результати різних видів роботи (дослідної, пошукової тощо).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Методологія наукових досліджень
2. Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності
3. Сучасні технології виробництва базових олив та та переробки газів
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглянуто принципи і передбачено засвоєння навичок дослідження основних закономірностей процесів технології палива та вуглецевих матеріалів.
Опис: Лабораторні заняття:
1. Дослідження основних закономірностей процесів регенерації відпрацьованих нафтових олив
2. Дослідження основних закономірностей процесів модифікування нафтових бітумів
Самостійна робота:
1. Виконання контрольної роботи
2. Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів
Контрольна робота.
Виконання контрольної роботи полягає у здійсненні дослідження одного із процесів хімічної технології палива та вуглецевих матеріалів.
Вкінці виконання контрольної роботи студент складає звіт за результатами проведених досліджень.
Завдання для виконання контрольної роботи студент отримує у викладача.
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні заняття – перевірка правильності виконання лабораторного дослідження.
2. Контрольна робота – перевірка правильності прийняття рішень та правильності виконання завдання.
3. Залік – звіт про виконані наукові дослідження, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна кількість балів за дисципліну - 100, зокрема:
1. Лабораторні заняття – 20 балів
2. Виконання контрольної роботи – 20 балів
3. Звіт про виконання наукового дослідження – 30 балів
4. Усна компонента (захист звіту) – 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення.
1. Визначення показників якості твердих горючих копалин:. Методичні вказівки / Укладачі Пиш'єв С.В., Гунька В.М., Присяжний Ю.В. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 31 с.
2. Фізико-хімічні основи технології виробництва мастильних матеріалів. Методичні вказівки / Укладачі Топільницький П.І., Присяжний Ю.В., Мельник С.Р.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2015.– 44 с.
3. Оксидаційне знесірчення вугілля. Методичні вказівки / Укладачі: Пиш'єв С.В., Присяжний Ю.В., Гунька В.М.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 23 с.
Рекомендована література базова.
1. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с.
2. Братичак М.М., Пиш’єв С.В., Рудкевич М.І. Хімія та технологія переробки вугілля. – Львів: В-цтво “Бескид Біт”, 2006. – 272 с.
3. Братичак М. М., Гунька В. М. Хімія нафти та газу. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 448 с.
Рекомендована література допоміжна.
1. Топільницький Петро. Технологія первинної переробки нафти та газу / Топільницький Петро, Гринишин Олег, Мачинський Остап. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 468 с.
2. Гуменецький В.В. Процеси та обладнання нафтопереробних заводів. Львів, Вид-во НУ «ЛП», 2003.-440 с.
Інформаційні ресурси
1. https://lpnu.ua/studentska-biblioteka
2. https://lpnu.ua/ntb ; https://library.lpnu.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).