Проєктування виробництв переробки горючих копалин

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.05.E.067
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Доцент, к.т.н. Гунька Володимир Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – ознайомити студентів з основами створення робочої документації для виробництв з переробки горючих копалин.
Завдання: Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для контролю та керування технологічними процесами переробки горючих копалин. Здатність критично аналізувати існуючі хіміко-технологічні процеси та розробляти інноваційні технології переробки горючих копалин.
Результати навчання: Знати нормативну базу для проектування і будівництва нафто-газопереробних і коксохімічних підприємств, включаючи актуальні стандарти, закони та регулювання в галузі. Володіти основами технологічних розрахунків для визначення оптимальних параметрів роботи обладнання, вибору відповідних трубопроводів, трубопровідної арматури та забезпечення ефективності та безпеки виробничих процесів. Знати принципи проектування обв’язки трубопроводами, запобіжною та регулюючою арматурою ключових технологічних вузлів установок переробки горючих копалин, щоб забезпечити надійність, безпеку та ефективність функціонування цих установок. Володіти основами розробки монтажної і будівельної частин проектної (робочої) документації, що включає детальні креслення, специфікації матеріалів та обладнання, графіки виконання робіт, а також вимоги до якості та безпеки монтажу і будівництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Хімія та технологія наноматеріалів Сучасні технології виробництва базових олив та переробки газів Сучасні технології переробки горючих копалин Технологія додатків, реагентів і допоміжних продуктів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна орієнтована на вивчення основних аспектів проєктування і будівництва установок, що займаються переробкою горючих копалин. Студенти ознайомляться з нормативно-правовими вимогами, технологічними розрахунками, вибором обладнання та матеріалів, а також сучасними підходами до організації монтажу та будівництва. Навчальний процес спрямований на формування вмінь і навичок, необхідних для реалізації ефективних і екологічно безпечних проектів у сфері переробки природних ресурсів.
Опис: 1. Вступне заняття: мета та завдань курсу; загальні відомості щодо проектування. 2. Нормативна база для проектування і будівництва нафто-газопереробних і коксохімічних підприємств. 3. Проектування мережі трубопроводів для ключових технологічних вузлів: реакторів, трубчастих печей, ректифікаційних колон, теплообмінних апаратів, компресорів, насосів та іншого обладнання. Розробка робочих технологічних і монтажних схем. 4. Основні технологічні розрахунки і вибір обладнання, трубопроводів, трубопровідної арматури та ізоляції. 5. Планування земельної ділянки установки та/або заводу: ситуаційний план, генплан, вертикальне планування рельєфу, транспортні комунікації, благоустрій і озеленення. 6. Видача завдань на проектування суміжним спеціальностям: нестандартне обладнання, системи контролю та автоматизації, монтажні роботи, системи теплопостачання, електропостачання, водопостачання і каналізації, системи опалення та вентиляції, блискавкозахист, теплоізоляція. 7. Розробка монтажної і будівельної частини проектної документації. 8. Енергозабезпечення: тепло-, електро- і водопостачання. 9. Охорона навколишнього середовища від забруднення небезпечними речовинами: ідентифікація джерел забруднення, проектні рішення щодо зменшення викидів в атмосферу, системи каналізації та очищення стічних вод, проектування санітарно-захисних зон. 10. Проектування об'єктів загальнозаводського господарства: приймання та зберігання сировини, зберігання та відвантаження готової продукції, забезпечення реагентами, каталізаторами, адсорбентами та мастильними матеріалами, стисненим повітрям, азотом, киснем і воднем, паливне господарство, факельне обладнання, технологічні трубопроводи, лабораторний контроль.
Методи та критерії оцінювання: Практичні заняття і розрахунково-гафічна робота – захист у письмово-усній формі. Екзамен – письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40 балів, в т.ч. практичні роботи – 20 балів; розрахунково-гафічна робота – 15 балів. Екзаменаційний контроль – 60 балів, в т.ч. письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Coker, A. K. (2018). Petroleum Refining Design and Applications Handbook, Volume 1. John Wiley & Sons. 2. Coker, A. K. (2021). Petroleum Refining Design and Applications Handbook, Volume 2: Rules of Thumb, Process Planning, Scheduling, and Flowsheet Design, Process Piping Design, Pumps, Compressors, and Process Safety Incidents. Volume 2. John Wiley & Sons.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).