Наукові дослідження за тематикою хімічних технологій неорганічних речовин

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.01.O.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: професор Знак Зеновій Орестович доцент Буклів Роксоляна Любомирівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка фахівців в області хімічних технологій неорганічних речовин і водоочищення, здатних самостійно планувати та здійснювати науково-дослідницьку діяльність, визначати методи й послідовність виконання теоретичних та експериментальних досліджень, планувати постановку експерименту та здійснювати математичну обробку їх результатів
Завдання: інтегральна: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність працювати самостійно і в команді. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації фахових: Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідноконструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Програмні результати: Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень. Комунікація Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень Хімія та технології наноматеріалів Професійна та цивільна безпека
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти, апаратурне оформлення для здійснення сучасних інноваційних процесів у технологіях неорганічних продуктів та охорони навколишнього середовища, зокрема, акустичних, електромагнітних, плазмохімічних, мембранних тощо, а також приклади застосування цих процесів у реальних технологіях. Вивчення та комплексна оцінка існуючих і перспективних технологій водоочищення. Визначення найбільш доцільних пріоритетних шляхів водоочищення та їх технологічних і енергетичних проблем. Способи утилізації та знешкодження відходів водоочищення, маловідходні та безвідходні технології.
Опис: Вибір напряму наукового дослідження. Пошук, накопичення та обробка наукової інформації. Основи теоретичних та експериментальних досліджень (за темою досліджень): - дослідження каталітичного очищення природних вод - дослідження синтезу каталітичних систем - дослідження перероблення полімінеральних руд - дослідження синтезу наночастинок гальванічним заміщенням - дослідження процесу очищення газів від сірководню - синтез натрію хлорату
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, виконання самостійних робіт (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмова форма 50% - усна форма 20%
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 30 балів Індивідуальне науково-дослідне завдання - 40 балів Залікова робота - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: . Знак З.О., Гелеш А.Б. Інноваційні процеси у хімічних технологіях. Частина І.: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 208 с. 2. Важинський С. Е. Методика та організація наукових досліджень : навч. посіб. / С. Е. Важинський, Т. І. Щербак. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с. 3. Адаменко М. І. Основи наукових досліджень / М. І. Адаменко, М. В. Бейлін. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. – 188 с. 4. Рейкін В. С. Основи наукових досліджень : конспект лекцій / В. С. Рейкін. – Луцьк : Вид-во ПП Іванюк В. П., 2020. – 111 с. 5. Петрук В. Г. Основи науково-дослідної роботи / В. Г. Петрук, Є. Т. Володарський, В. Б. Мокін. – Вінниця : Універсум, 2011. – 143 с. 6. Тарєлкін Ю. П. Методологія наукових досліджень / Ю. П. Тарєлкін, В. О. Цикін. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – 194 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).