Наукові дослідження за тематикою процесів та обладнання хімічних виробництв

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.09.O.122
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: Атаманюк В.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни: привити майбутнім магістрам цілісне уявлення про науково – дослідну роботу, засвоєння основних методів наукового дослідження, постановки експерименту і одержання очікуваних результатів з подальшою їх інтерпретацією
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 4. Здатність працювати самостійно і в команді. ЗК 5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. фахові компетентності: ФК 1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії. ФК 6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПР1: Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ3 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Чисельне моделювання теплових процесів Наукові дослідження за тематикою комп’ютерної хімічної інженерії Чисельне моделювання масообмінних процесів Чисельне моделювання механічних розрахунків обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Курс ‘Наукові дослідження за тематикою процесів та обладнання хімічних виробництв ’ призначений для формування фахівця що має необхідні навички для удосконалення та інтенсифікації хіміко – технологічних процесів, вирішувати поставлені задачі і володіти професійними технічними знаннями дослідника. Для досягнення цієї мети постійно удосконалюється система навчання у вищій школі шляхом сполучення навчального процесу з науковими дослідженнями. Сучасні досягнення в області створення наукових основ хіміко – технологічних процесів вимагають знання студентами методики наукових досліджень у конкретній області.
Опис: 1 Вибір та обґрунтування методик експериментальних досліджень 2 Стандартні та оригінальні методики. Апробація розроблених методик. 3 Складання та заповнення лабораторного журналу 4 Методика проведення експериментальних досліджень гідродинаміки стаціонарного шару. 5 Методика обробки результатів експериментальних досліджень. Узагальнення отриманих результатів 6 Створення 3-Д моделі стаціонарного шару. 7 Методика проведення експериментальних досліджень теплообміну між газовим потоком і частинками стаціонарного шару дисперсного матеріалу. 8 Графічне представлення результатів експериментальних досліджень теплообміну між газовим потоком і частинками стаціонарного шару дисперсного матеріалу та їх узагальнення 9 Методика проведення експериментальних досліджень фільтраційного сушіння дисперсних матеріалів 10 Початкові граничні умови 11 Спрощення і допущення під час опису об’єктів пластинчастої, циліндричної і кулястої форми 12 Основи методики планування наукового дослідження 13 Організаційно – методична підготовка наукового дослідження 14 Наукова організація праці в дослідницькій діяльності 15 Методологія планування експерименту і обробки дослідних даних 16 Розрахунок кінетичних параметрів топонімічних реакцій 17 Розрахунок кінетичних параметрів хімічних реакцій в потоці газу або рідини 18 Статична обробка результатів експерименту 19 Оптимальне планування експериментів у хімічній технології 20 Узагальнення результатів експериментальних досліджень
Методи та критерії оцінювання: При вивченні дисципліни ‘Наукові дослідження за тематикою комп’ютерної інженерії’ не передбачено поточного контролю результатів навчання студентів, семестровий контроль у вигляді екзаменаційного.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово – усний контроль (залік 100 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Носачова Ю.В., Іваненко О.І., Радовенчик Я.В. Основи наукових досліджень. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. – 294 с. - 130 2. 2. Данильян О. Г. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2017. – 446 с. 3. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2016. - 260 с. 4. Євтушенко М. Ю. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. / М. Ю. Євтушенко, М. І. Хижняк. – Київ : Центр навчальної літератури, 2019. – 350 с. 5. Зінчук В.К., Левицька Г.Д., Дубенська Л.О. Фізико-хімічні методи аналізу: Навчальний посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2008. – 362 с. 6. Л.Й. Дворкін, I.Г. Скрипник. Фізико-хімічні і фізичні методи досліджень будівельних матеріалів: Навчальний посібник- Рівне: НУВГП, 2006. - 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).