Наукові дослідження за тематикою процесів та обладнання хімічних виробництв

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.09.O.122
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: Атаманюк В.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни: привити майбутнім магістрам цілісне уявлення про науково – дослідну роботу, засвоєння основних методів наукового дослідження, постановки експерименту і одержання очікуваних результатів з подальшою їх інтерпретацією
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 4. Здатність працювати самостійно і в команді. ЗК 5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. фахові компетентності: ФК 1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії. ФК 6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПР1: Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ3 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Чисельне моделювання теплових процесів Наукові дослідження за тематикою комп’ютерної хімічної інженерії Чисельне моделювання масообмінних процесів Чисельне моделювання механічних розрахунків обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Курс ‘Наукові дослідження за тематикою процесів та обладнання хімічних виробництв ’ призначений для формування фахівця що має необхідні навички для удосконалення та інтенсифікації хіміко – технологічних процесів, вирішувати поставлені задачі і володіти професійними технічними знаннями дослідника. Для досягнення цієї мети постійно удосконалюється система навчання у вищій школі шляхом сполучення навчального процесу з науковими дослідженнями. Сучасні досягнення в області створення наукових основ хіміко – технологічних процесів вимагають знання студентами методики наукових досліджень у конкретній області.
Опис: 1 Вибір та обґрунтування методик експериментальних досліджень 2 Стандартні та оригінальні методики. Апробація розроблених методик. 3 Складання та заповнення лабораторного журналу 4 Методика проведення експериментальних досліджень гідродинаміки стаціонарного шару. 5 Методика обробки результатів експериментальних досліджень. Узагальнення отриманих результатів 6 Створення 3-Д моделі стаціонарного шару. 7 Методика проведення експериментальних досліджень теплообміну між газовим потоком і частинками стаціонарного шару дисперсного матеріалу. 8 Графічне представлення результатів експериментальних досліджень теплообміну між газовим потоком і частинками стаціонарного шару дисперсного матеріалу та їх узагальнення 9 Методика проведення експериментальних досліджень фільтраційного сушіння дисперсних матеріалів 10 Початкові граничні умови 11 Спрощення і допущення під час опису об’єктів пластинчастої, циліндричної і кулястої форми 12 Основи методики планування наукового дослідження 13 Організаційно – методична підготовка наукового дослідження 14 Наукова організація праці в дослідницькій діяльності 15 Методологія планування експерименту і обробки дослідних даних 16 Розрахунок кінетичних параметрів топонімічних реакцій 17 Розрахунок кінетичних параметрів хімічних реакцій в потоці газу або рідини 18 Статична обробка результатів експерименту 19 Оптимальне планування експериментів у хімічній технології 20 Узагальнення результатів експериментальних досліджень
Методи та критерії оцінювання: При вивченні дисципліни ‘Наукові дослідження за тематикою комп’ютерної інженерії’ не передбачено поточного контролю результатів навчання студентів, семестровий контроль у вигляді екзаменаційного.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово – усний контроль (залік 100 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Носачова Ю.В., Іваненко О.І., Радовенчик Я.В. Основи наукових досліджень. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. – 294 с. - 130 2. 2. Данильян О. Г. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2017. – 446 с. 3. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2016. - 260 с. 4. Євтушенко М. Ю. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. / М. Ю. Євтушенко, М. І. Хижняк. – Київ : Центр навчальної літератури, 2019. – 350 с. 5. Зінчук В.К., Левицька Г.Д., Дубенська Л.О. Фізико-хімічні методи аналізу: Навчальний посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2008. – 362 с. 6. Л.Й. Дворкін, I.Г. Скрипник. Фізико-хімічні і фізичні методи досліджень будівельних матеріалів: Навчальний посібник- Рівне: НУВГП, 2006. - 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).