Застосування продуктів органічного синтезу

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.02.E.029
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Субтельний Роман Олександрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь і компетентностей щодо загальних принципів технології, синтезу, модифікації та застосуванні продуктів органічного синтезу.
Завдання: Загальні компетентності ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Фахові компетентності ФК 1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. Фахові компетентності професійного спрямування ФКС 2.2. Здатність критично аналізувати існуючі хіміко-технологічні процеси та розробляти інноваційні технології органічних речовин.
Результати навчання: ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР 4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіB 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни -Методологія наукових досліджень -Хімія та технологія наноматеріалів Супутні і наступні навчальні дисципліни -Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності -Наукові дослідження за тематиками спеціальності -Дослідницька практика -Педагогічна практика
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні розглядається технологія органічних продуктів їх властивості та застосування. Поверхнево-активні речовини, їх властивості, класифікація, сировина для їх синтезу, методи одержання поверхнево-активних речовин різних класів; приготування композицій поверхнево-активних речовин із активними добавками. Високомолекулярні продукти (полімери). Пластмаси. Поліолефіни. Полістирен. Галогенвмісні полімери. Утилізація та переробка у вироби. Пластифікатори , їх властивості, класифікація, сировина для їх синтезу, технологія.
Опис: Основні продукти органічного синтезу Загальні відомості та класифікація поверхнево-активних речовин Фізико-хімічні властивості розчинів поверхнево-активних речовин Синтез та технологія поверхнево-активних речовин. Синтез аніоноактивних, катіоноактивних та неіоногенних поверхнево-активних речовин Синтетичні миючі засоби. Приготування композицій синтетичних миючих засобів Характеристика високомолекулярних сполук. Технологічні методи одержання високомолекулярних сполук. Поліолефіни Полістирен Галогеновмiснi полiмери Переробка пластичних мас у вироби Утилізація та переробка пластмасових відходів Пластифікатори
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль - 30 балів, у тому числі: Захист дабораторних робіт - 20 балів контрольна робота - 10 балів екзаменаційний контроль - 70 балів, у тому числі: Письмова компонента - 60 балів Усна компонента - 10 балів Загальне за дисципліну: 100 білів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Субтельний Р. О. Застосування продуктів органічного синтезу: навчальний посібник / Р. О. Субтельний, В. В. Івасів, Б. О. Дзіняк. – Львів: Левада, 2022. – 184 c. (рекомендовано методичною комісією – Рекомендовано Науково-методичною радою Національного університету "Львівська політехніка" як навчальний посібник для студентів спеціальності 161 "Хімічні технології та інженерія" (протокол № 61 від 21 лютого 2022 р.)) • Гетьманчук Ю.П., Братичак М.М. Хімія та технологія полімерів - Л.: Бескид Біт, 2006. - 496 с • Суберляк О.В., Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б. Теоретичні основи хімії та технології полімерів. Навч. посібник для студентів спеціальності „Хімічна технологія ВМС”.-Львів.-В-во «ЛП».-2014.-336с. • Лабораторний практикум з хімії та технології полімерів: Під редакцією І. Словіковської.- Варшава: Видавництво Варшавської політехніки, 1999. – 244с. • Гетьманчук Ю. П., Братичак М. М. Хімія високомолекулярних сполук. Львів: Видавництво Львівська політехніка, 2008. – 460 с. • Суберляк О.В., Сембай Є.І. Основи хімії полімерів. Навч. посібник. Серія "Дистанційне навчання" - №24 - Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004. – 204 с. • Фабуляк Ф.Г., Іванов С.В., Масленнікова Л.Д. Високомолекулярні сполуки. Київ: НАУ-друк, 2009, – 400 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).