Застосування продуктів органічного синтезу
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.02.E.029
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Субтельний Роман Олександрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для контролю та керування технологічними процесами одержання та застосування органічних речовин.
• Здатність критично аналізувати існуючі хіміко-технологічні процеси та розробляти інноваційні технології органічних речовин.
Результати навчання: • Критично осмислювати аспекти виробництва і застосування органічних речовин, володіти методами удосконалення технологічного процесу.
• Застосовувати теоретичні знання та практичні підходи до керування процесами органічного синтезу.
•Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
• Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія продуктів органічного синтезу
Хімія та технології наноматеріалів
Професійна та цивільна безпека
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні розглядається технологія органічних продуктів їх властивості та застосування.
Поверхнево-активні речовини, їх властивості, класифікація, сировина для їх синтезу, методи одержання поверхнево-активних речовин різних класів; приготування композицій поверхнево-активних речовин із активними добавками.
Високомолекулярні продукти (полімери). Пластмаси. Поліолефіни. Полістирен. Галогенвмісні полімери. Утилізація та переробка у вироби.
Пластифікатори , їх властивості, класифікація, сировина для їх синтезу, технологія.
Опис: Основні продукти органічного синтезу
Загальні відомості та класифікація поверхнево-активних речовин
Фізико-хімічні властивості розчинів поверхнево-активних речовин
Синтез та технологія поверхнево-активних речовин. Синтез аніоноактивних, катіоноактивних та неіоногенних поверхнево-активних речовин
Синтетичні миючі засоби.
Приготування композицій синтетичних миючих засобів
Характеристика високомолекулярних сполук. Технологічні методи одержання високомолекулярних сполук.
Поліолефіни
Полістирен
Галогеновмiснi полiмери
Переробка пластичних мас у вироби
Утилізація та переробка пластмасових відходів
Пластифікатори
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль - 30, у тому числі:
Захист дабораторних робіт - 20
контрольна робота - 10
екзаменаційний контроль - 70, у тому числі:
Письмова компонента - 60
Усна компонента - 10
Загальне за дисципліну: 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Субтельний Р. О. Застосування продуктів органічного синтезу: навчальний посібник / Р. О. Субтельний, В. В. Івасів, Б. О. Дзіняк. – Львів: Левада, 2022. – 184 c. (рекомендовано методичною комісією – Рекомендовано Науково-методичною радою Національного університету "Львівська політехніка" як навчальний посібник для студентів спеціальності 161 "Хімічні технології та інженерія" (протокол № 61 від 21 лютого 2022 р.))
• Гетьманчук Ю.П., Братичак М.М. Хімія та технологія полімерів - Л.: Бескид Біт, 2006. - 496 с
• Суберляк О.В., Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б. Теоретичні основи хімії та технології полімерів. Навч. посібник для студентів спеціальності „Хімічна технологія ВМС”.-Львів.-В-во «ЛП».-2014.-336с.
• Лабораторний практикум з хімії та технології полімерів: Під редакцією І. Словіковської.- Варшава: Видавництво Варшавської політехніки, 1999. – 244с.
• Гетьманчук Ю. П., Братичак М. М. Хімія високомолекулярних сполук. Львів: Видавництво Львівська політехніка, 2008. – 460 с.
• Суберляк О.В., Сембай Є.І. Основи хімії полімерів. Навч. посібник. Серія "Дистанційне навчання" - №24 - Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004. – 204 с.
• Фабуляк Ф.Г., Іванов С.В., Масленнікова Л.Д. Високомолекулярні сполуки. Київ: НАУ-друк, 2009, – 400 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).