Економіка та фінанси

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: доктор економічних наук, професор Ільчук Павло Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Економіка та фінанси” є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо макро- та мікроекономіки, монетарного регулювання економіки, фінансової системи загалом, та фінансів підприємств і приватного підприємництва, зокрема.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахові компетентності: К17. Здатність використовувати системний аналіз як сучасну міждисциплінарну методологію, що базується на прикладних математичних методах та сучасних інформаційних технологіях і орієнтована на вирішення задач аналізу і синтезу технічних, економічних, соціальних, екологічних та інших складних систем. К20. Здатність визначати основні чинники, які впливають на розвиток економічних та соціальних процесів, виокремлювати в них стохастичні та невизначені показники, формулювати їх у вигляді випадкових або нечітких величин, векторів, процесів та досліджувати залежності між ними. К29. Здатність організовувати та вести ІТ-бізнес в ринкових умовах.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР21. Розуміти та застосовувати на практиці методи ціноутворення собівартості розробки програмного забезпечення. ПР25. Знати і вміти формувати брендову стратегію ІТ продукту та взаємодію з громадськістю. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи лідогенерації маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни „Економіка та фінанси” передбачає оволодіння знань щодо макро- та мікроекономіки, монетарного регулювання економіки, фінансової системи загалом, та фінансів підприємств і приватного підприємництва, зокрема, залучення фінансових ресурсів для реалізації бізнес-процесів.
Опис: Загальні основи макроекономіки Макроекономічні ринки Мікроекономіка Підприємство в ринковій економіці Капітал, активи та фінансові результати діяльності підприємств Приватне підприємництво та спрощена система оподаткування Сутність та структура фінансової системи України Роль грошей у суспільстві Особисті фінанси Заощадження та інвестування Вплив інфляції на добробут населення Банківська система
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних та практичних заняттях. Письмовий контроль і усна компонента на екзамені, комп’ютерне тестування, захист розрахунково-графічної роботи. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних заняттях. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах практичних занять та розрахунково-графічної роботи здобувачами освіти оцінюється у 40 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Методичні вказівки для виконання розрахунково-графічної роботиз дисципліни «Економіка та фінанси» [Електронний ресурс] / П. Г. Ільчук – Львів, 2022. Фінансова грамотність. Фінанси. Що? Чому? Як?: навчальний посібник / авт. кол.; – К., 2019. – 272 с. Зайцева Л. О. Фінанси: навч.-метод. посіб. / Зайцева Людмила Олексіївна ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка". - Чернігів : Чернігів. нац. технол. ун-т, 2019. - 233 с. Економіка і фінанси підприємства : навч. посіб. / І. М. Метошоп [та ін.] ; [за заг. ред. І. М. Метошоп] ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу, Каф. приклад. економіки, Каф. фінансів. - Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2020. - 490 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).