Бюджетування ІТ-продуктів

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.E.060
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: д.е.н., проф. Ільчук П.Г.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Бюджетування ІТ-продуктів” є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо фінансового планування бюджетів ІТ-продуктів, застосування бюджетного методу управління проектом.
Завдання: К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К07. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. К29. Здатність організовувати та вести ІТ-бізнес в ринкових умовах.
Результати навчання: ПР07. Знати основи теорії оптимізації, оптимального керування, теорії прийняття рішень, вміти застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних задач управління і проектування складних систем. ПР21. Розуміти та застосовувати на практиці методи ціноутворення собівартості розробки програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка та фінанси
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни „Бюджетування ІТ-продуктів” передбачає оволодіння знань щодо фінансового планування бюджетів ІТ-продуктів і застосування бюджетного методу управління проектом, а також набуття практичних навиків складання бюджетів ІТ-продуктів, аналізування та оцінювання ризиків та ефективності виконання бюджету в системі управління ІТ-продуктами.
Опис: Бюджетування як інструмент управління Організування бюджетного процесу: роль фінансових партнерів Типологія бюджетів в ІТ-сфері Норми та нормативи бюджету. Driver based budgeting - перехід до flexible budget. Технологія формування операційних бюджетів Технологія формування фінансових бюджетів підприємств ІТ-сфери Аналізування, оцінювання та контролювання виконання бюджетів в системі управління: план-факт аналізування, бюджетні сценарії Re-Forecast
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних та практичних заняттях. Письмовий контроль і усна компонента на екзамені, комп’ютерне тестування, захист індивідуальних робіт. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах практичних занять (та контрольних робіт для ЗФН) здобувачами освіти оцінюється у 30 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 70 балів. Критерії оцінювання результатів виконання екзаменаційного контролю: - оцінку 60-70 балів отримує здобувач освіти, котрий правильно та повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, дав правильно та вичерпно відповіді на усі додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених у даному екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів». Допускаються незначні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача, які в цілому не ставлять під сумнів високий рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів» - оцінку 40-59 балів отримує здобувач освіти, котрий повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, однак допустив незначні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача стосовно їх виконання як в межах завдань, поставлених у екзаменаційному контролю так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів». Допускаються похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які можуть призвести до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань або ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів» - оцінку 1-39 балів отримує здобувач освіти, котрий не повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів». Допускаються значні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які призводять до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів» - оцінку 0 балів отримує здобувач освіти, котрий не виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Бюджетування ІТ-продуктів», які призводять до помилкового підсумкового результату виконання екзаменаційного контролю та ставлятБюджетування ІТ-продуктів» в обсягу, передбаченому вимогами робочої програми.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Давиденко Н. М. Бюджетування суб'єктів господарювання: навч. посіб. / Н. М. Давиденко, А. В. Буряк, З. М. Тітенко ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Київ : Компринт, 2020. - 430 с Фінансовий менеджмент: підручник / [М. І. Крупка та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. М. І. Крупки ; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. - 438 с. Конспект лекцій з дисципліни «Бюджетування ІТ-продуктів» [Електронний ресурс] / П. Г. Ільчук – Львів, 2023. Поліщук С. В. Організація інтегрованої системи бюджетування на підприємствах машинобудування [Текст] : монографія / С. В. Поліщук, П. В. Круш, О. П. Кавтиш ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - Київ : НТУУ "КПІ", 2016. - 267 с. Гудзь Ю. Ф. Бюджетування діяльності суб’єктів господарювання : конспект лекцій / Ю. Ф. Гудзь. - Кривий Ріг: ДонНУЕТ. 2018. - 10 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).