Управління ІТ-проєктами

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: доктор філософії, асистент Бігун Роман Романович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка фахівців, здатних ефективно управляти ІТ-проєктами, використовуючи сучасні методи і інструменти управління, для досягнення успішних результатів у сфері інформаційних технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувача освіти компетентностей: • Інтегральної: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. • Загальні компетентності: К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К09. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. • Фахові компетентності: К21. Здатність формулювати задачі оптимізації при проектуванні систем управління та прийняття рішень, а саме: математичні моделі, критерії оптимальності, обмеження, цілі управління; обирати раціональні методи та алгоритми розв’язання задач оптимізації та оптимального керування. К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: ПР07. Знати основи теорії оптимізації, оптимального керування, теорії прийняття рішень, вміти застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних задач управління і проектування складних систем. ПР08. Володіти сучасними методами розробки програм і програмних комплексів та прийняття оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операцій. ПР10. Знати архітектуру сучасних обчислювальних систем і комп’ютерних мереж. ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Проектування інформаційних систем. Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Практика ведення переговорів. - Управління вимогами в ІТ-проектах.
Короткий зміст навчальної програми: Знання, набуті під час вивчення цієї дисципліни, базуються на сучасних наукових досягненнях у галузі управління проєктами та враховують сучасний стан інформаційних технологій. Основний акцент робиться на готовності студентів працювати у сфері інформаційних технологій, застосовуючи сучасні методології та інструменти для управління, планування та контролю проєктів. Особлива увага приділяється формуванню практичних навичок з управління ресурсами, ризиками, термінами та бюджетами в умовах реальних ІТ-проєктів. У результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати сучасні методології, методи, а також стандарти управління ІТ-проєктами. Вони мають розуміти математичні моделі та методи оптимізації, використовувані для управління ресурсами та термінами, а також бути обізнаними щодо інструментальних засобів і методів їх практичного застосування. Підготовлений фахівець повинен бути в змозі ефективно ставити завдання, пов'язані з описом ІТ-проєктів та їх структурною організацією, трансформувати ці завдання у формальну математичну модель, розробити цю модель і втілити її в життя за допомогою наявних інструментальних засобів та програм, здійснювати контроль та аналіз проєкту під час його реалізації, ефективно розподіляти доступні ресурси відповідно до поточних вимог та ходу IT-проєкту, використовуючи сучасні програмно-комп'ютерні інструменти.
Опис: Основи управління проєктами. Планування проєкту. Методології управління проєктами. Виконання проєкту. Моніторинг та звітність. Управління ризиками. Управління змінами. Управління проєктними витратами. Управління якістю в ІТ-проєктах. Управління зацікавленими сторонами (stakeholders). Лідерство та комунікація в проєктному менеджменті. Закриття ІТ-проєкту.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт, розрахункової роботи та екзамену (письмова компонента – описові завдання та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розрахункова робота (40%). • Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьміних В. О., Тараненко Р. А. Основи управління IT проектами [Текст]: навч. посіб.: для здобувачів ступеня бакалавра за спец. 122 «Комп’ютерні науки» / В. О. Кузьміних, Р. А. Тараненко; [відп. ред.: В. Г. Сліпченко]; Нац. техн. ун-т України «Київ. політехн. ін-т ім. Ігоря Сікорського». – Харків: КПІ ім. Ігоря Сікорського: Політехніка, 2019. – 75 с. 2. Приймак В. М. Управління проектами: навч. посіб. / Василь Приймак. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2017. – 459 с. 3. Управління проектами: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / [П. П. Микитюк та ін.]; під ред. д-ра екон. наук, проф. П. П. Микитюка; Терноп. нац. екон. ун-т. – Тернопіль: ТНЕУ, 2017. – 319 с. 4. Хіґні Дж. Основи управління проєктами / пер. Ярослава Машико. – Харків: Фабула, 2020. – 272 с. ISBN 9786170964991. 5. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами: підручник / А. В. Катренко; за наук. ред. д-ра техн. наук, проф. В. В. Пасічника. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – (Комп'ютинґ). Кн. 1: Стандарти, моделі та методи управління проектами. – 2011. – 549 с. 6. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide). 7th ed. – Project Management Institute, 2021. – 274 p. ISBN 1628256648.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління ІТ-проєктами (курсова робота)

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.E.048
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: доктор філософії, асистент Бігун Роман Романович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка фахівців, здатних ефективно управляти ІТ-проєктами, використовуючи сучасні методи і інструменти управління, для досягнення успішних результатів у сфері інформаційних технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувача освіти компетентностей: • Інтегральної: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. • Загальні компетентності: К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К09. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. • Фахові компетентності: К21. Здатність формулювати задачі оптимізації при проектуванні систем управління та прийняття рішень, а саме: математичні моделі, критерії оптимальності, обмеження, цілі управління; обирати раціональні методи та алгоритми розв’язання задач оптимізації та оптимального керування. К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: ПР07. Знати основи теорії оптимізації, оптимального керування, теорії прийняття рішень, вміти застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних задач управління і проектування складних систем. ПР08. Володіти сучасними методами розробки програм і програмних комплексів та прийняття оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операцій. ПР10. Знати архітектуру сучасних обчислювальних систем і комп’ютерних мереж. ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Проектування інформаційних систем. Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Практика ведення переговорів. - Управління вимогами в ІТ-проектах.
Короткий зміст навчальної програми: Знання, набуті під час вивчення цієї дисципліни, базуються на сучасних наукових досягненнях у галузі управління проєктами та враховують сучасний стан інформаційних технологій. Основний акцент робиться на готовності студентів працювати у сфері інформаційних технологій, застосовуючи сучасні методології та інструменти для управління, планування та контролю проєктів. Особлива увага приділяється формуванню практичних навичок з управління ресурсами, ризиками, термінами та бюджетами в умовах реальних ІТ-проєктів. У результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати сучасні методології, методи, а також стандарти управління ІТ-проєктами. Вони мають розуміти математичні моделі та методи оптимізації, використовувані для управління ресурсами та термінами, а також бути обізнаними щодо інструментальних засобів і методів їх практичного застосування. Підготовлений фахівець повинен бути в змозі ефективно ставити завдання, пов'язані з описом ІТ-проєктів та їх структурною організацією, трансформувати ці завдання у формальну математичну модель, розробити цю модель і втілити її в життя за допомогою наявних інструментальних засобів та програм, здійснювати контроль та аналіз проєкту під час його реалізації, ефективно розподіляти доступні ресурси відповідно до поточних вимог та ходу IT-проєкту, використовуючи сучасні програмно-комп'ютерні інструменти.
Опис: Основи управління проєктами. Планування проєкту. Методології управління проєктами. Виконання проєкту. Моніторинг та звітність. Управління ризиками. Управління змінами. Управління проєктними витратами. Управління якістю в ІТ-проєктах. Управління зацікавленими сторонами (stakeholders). Лідерство та комунікація в проєктному менеджменті. Закриття ІТ-проєкту.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт, розрахункової роботи та екзамену (письмова компонента – описові завдання та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль (залік, захист курсової роботи): письмово-усна форма (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьміних В. О., Тараненко Р. А. Основи управління IT проектами [Текст]: навч. посіб.: для здобувачів ступеня бакалавра за спец. 122 «Комп’ютерні науки» / В. О. Кузьміних, Р. А. Тараненко; [відп. ред.: В. Г. Сліпченко]; Нац. техн. ун-т України «Київ. політехн. ін-т ім. Ігоря Сікорського». – Харків: КПІ ім. Ігоря Сікорського: Політехніка, 2019. – 75 с. 2. Приймак В. М. Управління проектами: навч. посіб. / Василь Приймак. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2017. – 459 с. 3. Управління проектами: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / [П. П. Микитюк та ін.]; під ред. д-ра екон. наук, проф. П. П. Микитюка; Терноп. нац. екон. ун-т. – Тернопіль: ТНЕУ, 2017. – 319 с. 4. Хіґні Дж. Основи управління проєктами / пер. Ярослава Машико. – Харків: Фабула, 2020. – 272 с. ISBN 9786170964991. 5. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами: підручник / А. В. Катренко; за наук. ред. д-ра техн. наук, проф. В. В. Пасічника. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – (Комп'ютинґ). Кн. 1: Стандарти, моделі та методи управління проектами. – 2011. – 549 с. 6. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide). 7th ed. – Project Management Institute, 2021. – 274 p. ISBN 1628256648.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).