Ділові комунікації

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.E.046
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Веретеннікова Н.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • методи та форми ділових комунікацій, таких як бесіда, нарада, переговори, виступи перед аудиторією, презентація, листування; • факторів, що сприяють збільшенню ефективності бізнес-комунікацій: психологія, етика, етикет, культура мовлення; • сутність конфлікту, його учасники і об'єкт; причини, динаміку і функції конфлікту; основні особливості відкритого конфлікту; • технологію своєчасного виявлення і правильної оцінки конфліктної ситуації та її передбачення; • способи і прийоми запобігання і вирішення конфліктів.
Завдання: • методи та форми ділових комунікацій, таких як бесіда, нарада, переговори, виступи перед аудиторією, презентація, листування; • факторів, що сприяють збільшенню ефективності бізнес-комунікацій: психологія, етика, етикет, культура мовлення; • сутність конфлікту, його учасники і об'єкт; причини, динаміку і функції конфлікту; основні особливості відкритого конфлікту; • технологію своєчасного виявлення і правильної оцінки конфліктної ситуації та її передбачення; • способи і прийоми запобігання і вирішення конфліктів.
Результати навчання: • методи та форми ділових комунікацій, таких як бесіда, нарада, переговори, виступи перед аудиторією, презентація, листування; • факторів, що сприяють збільшенню ефективності бізнес-комунікацій: психологія, етика, етикет, культура мовлення; • сутність конфлікту, його учасники і об'єкт; причини, динаміку і функції конфлікту; основні особливості відкритого конфлікту; • технологію своєчасного виявлення і правильної оцінки конфліктної ситуації та її передбачення; • способи і прийоми запобігання і вирішення конфліктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дискретна математика, Системи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: ділові комунікації як наукова дисципліна, комунікативна сторона ділової взаємодії та типи ділових партнерів, форми ділових комунікацій, конфлікти, стреси і маніпуляції у ділових комунікація,етика і етикет ділових комунікацій.
Опис: • методи та форми ділових комунікацій, таких як бесіда, нарада, переговори, виступи перед аудиторією, презентація, листування; • факторів, що сприяють збільшенню ефективності бізнес-комунікацій: психологія, етика, етикет, культура мовлення; • сутність конфлікту, його учасники і об'єкт; причини, динаміку і функції конфлікту; основні особливості відкритого конфлікту; • технологію своєчасного виявлення і правильної оцінки конфліктної ситуації та її передбачення; • способи і прийоми запобігання і вирішення конфліктів.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • методи та форми ділових комунікацій, таких як бесіда, нарада, переговори, виступи перед аудиторією, презентація, листування; • факторів, що сприяють збільшенню ефективності бізнес-комунікацій: психологія, етика, етикет, культура мовлення; • сутність конфлікту, його учасники і об'єкт; причини, динаміку і функції конфлікту; основні особливості відкритого конфлікту; • технологію своєчасного виявлення і правильної оцінки конфліктної ситуації та її передбачення; • способи і прийоми запобігання і вирішення конфліктів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шавкун І.Г. Етика організаційних комунікацій. // Збірник наукових праць за матеріалами науково-практичної конференції «Наукові дослідження і їх практичне застосування. Сучасний стан і шляхи розвитку 2010». Том 17 Філософія і філологія. – Одеса, 2010. – С.17 - 18. 2. Шавкун І.Г. Бізнес-комунікація як тип соціального зв'язку. // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Проблеми управління економічним потенціалом регіонів» Запоріжжя: ЗНУ, 2010. – С. 274-276. 3. Шавкун І.Г. Сутність та атрибути комунікації в умовах глобалізації. // Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К.: ВІР УАН, 2010. – Вип. 35. - C. 260 - 268. 4. Hurn B. J. Cross-CulturalCommunication / B. J. Hurn, B. Tomalin : PalgraveMacmillan, 2013. – 328 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).