Сучасні інформаційні технології
Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., Пелех Ірина Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
інтегральної компетентності (ІНТ):
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
К05. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово.
К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
К13. Здатність працювати в міжнародному контексті.
К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
К21. Здатність формулювати задачі оптимізації при проектуванні систем управління та прийняття рішень, а саме: математичні моделі, критерії оптимальності, обмеження, цілі управління; обирати раціональні
методи та алгоритми розв’язання задач оптимізації та оптимального керування.
К22. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних.
К23. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань.
К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання:
ПР09. Вміти створювати ефективні алгоритми для обчислювальних задач системного аналізу та систем підтримки прийняття рішень.
ПР11. Знати і вміти застосовувати на практиці системи управління базами даних і знань та інформаційні системи.
ПР12. Застосовувати методи і засоби роботи з даними і знаннями, методи
математичного, логіко-семантичного, об’єктного та імітаційного моделювання,
технології системного і статистичного аналізу.
ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Програмування та командна робота;
• Моделювання бізнес-процесів;
• Процеси розроблення ІТ продуктів.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення даної дисципліни описуються основні етапи створення ІТ продукту, досліджуються способи та методи, які застосовуються при проектуванні інформаційних систем на основі отриманої інформації від експертів. Викладаються найактуальніші на сьогодні інформаційні технології, їх використання. Розглядаються основні поняття застосування систем контролю версій. Досліджуються сучасні архітектури використання хмарних технологій. Подаються теоретичні основи здійснення заходів інформаційної безпеки в загальному та у кіберпросторі зокрема. Досліджуються методи і технології створення програмного забезпечення та етапи його тестування. Описуються функціонування сучасних ІТ продуктів на прикладі ERP-систем.
Опис: Основні поняття сучасних інформаційних технологій. Типи програмних продуктів. Інтерфейси програмних продуктів. Мультимедійні технології. Хмарні технології. Системи контролю версій. Web-технології. Їх різновиди та функції. Інформаційні технології аналізу та аналітики даних. ERP-системи. Створення та керування проектами через використання системи ODOO. Життєвий цикл розроблення ІТ продукту. Методології та методи життєвого циклу розробки ІТ продукту. Гнучкі методології розробки ІТ продукту. Тестування ІТ продуктів. Інформаційна безпека. Технології захисту інформації.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзамену (письмова компонента – тестові запитання трьох рівнів складності та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
Конспект лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт, методичні вказівки для дидактичного забезпечення самостійної роботи.
ВНС: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15251
Рекомендована література
Базова
1. Басюк Т.М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 428с.
2. Основи інформатики та обчислювальної техніки: підручник / В.Г. Іванов, В.В. Карасюк, М.В. Гвозденко; за заг.ред. В.Г. Іванова. – Х.: Право, 2015 – 312 с.
3. Томка Ю.Я. Основи роботи із системою контролю версій GIT / Ю.Я. Томка, А.Я. Довгунь, О.М. Яцько, М.В. Талах, В.В. Дворжак – Чернівці: Технодрук, 2022. – 200с.
4. Гуржій А.М. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А.М. Гуржій, Р.С. Гуревич, Л.Л. Коношевський, О.Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А.М. – Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. – 556 с.
5. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А.М. Гуржій, Р.С. Гуревич, Л.Л. Коношевський, О.Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А.М. – Вінниця: Нілан-ЛТД, 2017. – 556 с.
6. Основи інформатики та обчислювальної техніки: підручник / В.Г. Іванов, В.В. Карасюк, М.В. Гвозденко; за заг.ред. В.Г. Іванова. – Х.: Право, 2015 – 312 с.Judy Qiu // Cloud Technologies and Their Applications // Indiana University Bloomington, 2010
7. T. Buzan, B. Buzan. The Mind Map Book: how to use radiant thinking to maximize you Brain’s untapped potential. London: BBC Books, 2013.
8. Впровадження CRM ODOO Україна. URL: https://crmium.com/uk/crm/odoo-crm-ukr
Допоміжна
1. Інформатика. Комп'ютерна техніка. Комп'ютерні технології. за редакцією О.І. Пушкаря. – Київ. 2001.
2. Douglas, L. // 3D Data Management: Controlling Data Volume, Velocity and Variety // Gartner, 2001.
Інформаційні ресурси
ВНС: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15251
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сучасні інформаційні технології (курсова робота)
Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.019
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., Пелех Ірина Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
інтегральної компетентності (ІНТ):
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
К05. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово.
К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
К13. Здатність працювати в міжнародному контексті.
К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
К21. Здатність формулювати задачі оптимізації при проектуванні систем управління та прийняття рішень, а саме: математичні моделі, критерії оптимальності, обмеження, цілі управління; обирати раціональні
методи та алгоритми розв’язання задач оптимізації та оптимального керування.
К22. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних.
К23. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань.
К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання:
ПР09. Вміти створювати ефективні алгоритми для обчислювальних задач системного аналізу та систем підтримки прийняття рішень.
ПР11. Знати і вміти застосовувати на практиці системи управління базами даних і знань та інформаційні системи.
ПР12. Застосовувати методи і засоби роботи з даними і знаннями, методи
математичного, логіко-семантичного, об’єктного та імітаційного моделювання,
технології системного і статистичного аналізу.
ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Програмування та командна робота;
• Моделювання бізнес-процесів;
• Процеси розроблення ІТ продуктів.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення даної дисципліни описуються основні етапи створення ІТ продукту, досліджуються способи та методи, які застосовуються при проектуванні інформаційних систем на основі отриманої інформації від експертів. Викладаються найактуальніші на сьогодні інформаційні технології, їх використання. Розглядаються основні поняття застосування систем контролю версій. Досліджуються сучасні архітектури використання хмарних технологій. Подаються теоретичні основи здійснення заходів інформаційної безпеки в загальному та у кіберпросторі зокрема. Досліджуються методи і технології створення програмного забезпечення та етапи його тестування. Описуються функціонування сучасних ІТ продуктів на прикладі ERP-систем.
Опис: Метою виконання курсової роботи є засвоєння та практичне використання студентами сучасних інформаційних технологій.
Пропоновані теми на курсове проектування:
1. Управління бізнес-процесами в системі виготовлення віконних конструкцій
2. Управління бізнес-процесами в мережі стоматології
3. Управління бізнес-процесами для логістичної компанії
4. Управління бізнес-процесами, зберігання даних та формування звітності для компанії
надання послуг мобільного зв’язку
5. Управління бізнес-процесами компанії виробництва ізбуту непродовольчих товарів
6. Управління бізнес-процесами в компанії виробництва підвіконників
7. Управління бізнес-процесами для фармацевтичної компанії
8. Управління бізнес-процесами у видавництві
9. Управління бізнес-процесами в мережі гіпермаркетів
10. Управління бізнес-процесами в туристичній компанії
11. Управління бізнес-процесами в мережі салонів краси
12. Управління бізнес-процесами в компанії надання послуг морських вантажних перевезень
13. Управління бізнес-процесами для компанії надання кредитів
14. Управління бізнес-процесами в пекарні
15. Управління бізнес-процесами постачання фруктів та овочів
16. Управління бізнес-процесами мережі автобусних станцій
17. Управління бізнес-процесами продуктової гуртівні
18. Управління бізнес-процесами прокату тур спорядження
19. Управління бізнес-процесами мережі шиномонтажів
20. Управління бізнес-процесами мережі автозаправок
21. Управління бізнес-процесами дилерської мережі з косметики
22. Управління бізнес-процесами в мережі квіткових салонів
23. Управління бізнес-процесами прокату авто
24. Управління бізнес-процесами мережі готелів
25. Управління бізнес-процесами ветлікарні
26. Управління бізнес-процесами мережі автосалонів
27. Управління бізнес-процесами мережі книжкових магазинів
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзамену (письмова компонента – тестові запитання трьох рівнів складності та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль (100%): захист курсової роботи
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
Конспект лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт, методичні вказівки для дидактичного забезпечення самостійної роботи.
ВНС: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15251
Рекомендована література
Базова
1. Басюк Т.М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 428с.
2. Основи інформатики та обчислювальної техніки: підручник / В.Г. Іванов, В.В. Карасюк, М.В. Гвозденко; за заг.ред. В.Г. Іванова. – Х.: Право, 2015 – 312 с.
3. Томка Ю.Я. Основи роботи із системою контролю версій GIT / Ю.Я. Томка, А.Я. Довгунь, О.М. Яцько, М.В. Талах, В.В. Дворжак – Чернівці: Технодрук, 2022. – 200с.
4. Гуржій А.М. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А.М. Гуржій, Р.С. Гуревич, Л.Л. Коношевський, О.Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А.М. – Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. – 556 с.
5. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А.М. Гуржій, Р.С. Гуревич, Л.Л. Коношевський, О.Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А.М. – Вінниця: Нілан-ЛТД, 2017. – 556 с.
6. Основи інформатики та обчислювальної техніки: підручник / В.Г. Іванов, В.В. Карасюк, М.В. Гвозденко; за заг.ред. В.Г. Іванова. – Х.: Право, 2015 – 312 с.Judy Qiu // Cloud Technologies and Their Applications // Indiana University Bloomington, 2010
7. T. Buzan, B. Buzan. The Mind Map Book: how to use radiant thinking to maximize you Brain’s untapped potential. London: BBC Books, 2013.
8. Впровадження CRM ODOO Україна. URL: https://crmium.com/uk/crm/odoo-crm-ukr
Допоміжна
1. Інформатика. Комп'ютерна техніка. Комп'ютерні технології. за редакцією О.І. Пушкаря. – Київ. 2001.
2. Douglas, L. // 3D Data Management: Controlling Data Volume, Velocity and Variety // Gartner, 2001.
Інформаційні ресурси
ВНС: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15251
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).