Психологія
Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.014
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Куций О.А.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: К15. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена
суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного
демократичного) суспільства та необхідність його сталого
розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина
в Україні.
К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні,
наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння
історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у
загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку
суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та
форми рухової активності для активного відпочинку та ведення
здорового способу життя.
Результати навчання: ПР16. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати
цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і
громадянина в Україні.
ПР17. Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння
місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми
рухової активності для ведення здорового способу життя.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комунікаційні технології
Програмування та командна робота
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення навчальної дисципліни “Психологія” є формування у здобувачів вищої освіти системи психологічних знань, умінь та навичок, які є дуже актуальними для ефективної роботи у професійній діяльності, зокрема в команді.
Навчальна дисципліна складається з лекційних та практичних занять, в яких міститься теоретична інформація
про джерела психологічних знань, основні підходи до вивчення та пояснення сутності психіки
людини, постулати роботи практичного психолога, основні вимоги до особистісних та професійних
якостей практичного психолога.
Передбачено розкриття широкого кола питань з психології:
співвідношення об’єкта та предмета психології, завдань та методів сучасної
науки, психічних процесів, психічних станів та властивостей, індивідуально-типологічних особливостей особистості, основ персонології та ін. з метою розкрити сутність психічних явищ, розширити професійний світогляд в
результаті ознайомлення з розвитком психології як науки, сформувати уміння та
навички саморефлексії, а також свідомого самоконтролю та саморегуляції
власних психічних станів та поведінки, сформувати у студентів поняття про наукову психологію: її основні категорії,
закономірності, практичні можливості.
Опис: Тема 1
Психологія як наука. Предмет і завдання психології.
Тема 2
Психіка і свідомість.
Тема 3
Психологія особистості.
Тема 4
Психологічний аналіз діяльності.
Тема 5
Мислення
Тема 6
Відчуття та сприйняття.
Тема 7
Емоції та почуття.
Тема 8
Мовлення та спілкування.
Тема 9
Воля. Довільні дії та їх особливості.
Тема 10
Індивідуально – психологічні особливості особистості.
Тема 11
Роль темпераменту в діяльності людини.
Тема 12
Поняття про здібності.
Тема 13
Формування характеру.
Тема 14
Діяльність, як умова розвитку особистості
Тема 15
Спілкування як умова розвитку особистості.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування на практичних заняттях;
• письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень;
• індивідуальна перевірка виконання практичних робіт;
• дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять;
• експрес-тестування та підсумкове тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 70 балів
Залік - 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Варій М. Й. Загальна психологія : навчальний посібник / Мирон Йосипович Варій. – К.:«Центр учбової літератури», 2007. – 968 c.
2. Дубравська Д. М. Основи психології: Навчальний посібник. / Д.М. Дубравська.– Львів :Світ, 2001. – 280 с.
3. Загальна психологія: Підручник / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К. : Либідь, 2005. – 464 с.
4. Загальна психологія. / За заг. ред. С. Д. Максименка. Підручник. –Вінниця : Нова книга, 2004. – 704 с.
5. Максименко С. Д., Соловієнко В. О. Загальна психологія: навчальний посібник / Сергій Дмитрович Максименко, Валентин Олександрович Соловієнко. – К. : МАУП, 2000. – 256 с.
6. М’ясоїд П. А. Курс загальної психології: у 2 т.: Підручник / П. А. М’ясоїд. – К. : Алеута, 2011. – 496 с.
7. Основи психології: Підручник / За заг. ред. О. В. Киричука, В. А. Роменця. – К. : Либідь, 2002. – 630 с.
8. Скрипченко О. В. Загальна психологія / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін.: Посібник – К. : Каравела, 2012. – 464 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).