Програмування та командна робота
Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.009
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., Ришковець Юрій Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К03. Здатність планувати і управляти часом.
К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
К13. Здатність працювати в міжнародному контексті.
К14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
К22. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних.
К23. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань.
К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: ПР08. Володіти сучасними методами розробки програм і програмних комплексів та прийняття оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операцій.
ПР09. Вміти створювати ефективні алгоритми для обчислювальних задач системного аналізу та систем підтримки прийняття рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Дискретна математика.
• Об'єктно-орієнтоване програмування.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення теоретичних основ і практичних засобів організації обчислень із використанням сучасних мов програмування, загальних принципів розв'язування задач за допомогою мови програмування; принципів побудови інформаційних моделей. Формування теоретичної бази знань студентів, знайомство з принципами пошуку помилок у програмах і методами їх відлагодження та тестування, формування практичних навичок роботи з типовими задачами програмування і методами їх рішення. Фокусування на питаннях організації ефективної взаємодії учасників команди, проведенні нарад, засобах та техніках командної роботи, інструментах ефективної командної роботи.
Опис: Мова програмування Python.
Загальні поняття. Типи даних. Змінні. Перетворення типів даних. Арифметичні операції. Оператори порівняння. Логічні операції. Бітові операції. Складені операції присвоєння. Введення-виведення даних. Розгалуження. Цикли. Функції. Опрацювання помилок. Класи. Патерни.
Розробка програмного забезпечення.
Поняття SDLC. Моделі життєвого циклу. Методології розробки програмного забезпечення.
Оцінювання.
Поняття обсягів роботи. Оцінювання, цілі та строки виконання. Недооцінювання та переоцінювання.
Вимоги до програмного забезпечення.
Загальні поняття. Класифікація вимог. Якість програмного забезпечення.
Особиста ефективність.
Особиста ефективність. Постановка ефективних цілей. Професійна комунікація. Командна синергія. Презентація ідей та результатів. Самоорганізація та управління часом.
Робота в команді.
Команда і група. Командна робота. Характеристики ефективного «командного гравця». Досягнення цілей у команді. Розподіл завдань і відповідальність. Організація ефективної роботи команди. Комунікація в команді. Управління конфліктами.
Структури даних.
Поняття структури даних. Структурні та лінійні типи даних. Списки. Стеки. Черги. Деки.
Алгоритми пошуку та хешування.
Поняття складності алгоритма. Лінійний пошук. Двійковий (бінарний) пошук елемента в масиві. Пошук методом Фібоначчі. Хешування.
Алгоритми сортування.
Класифікація методів сортування. Сортування обміном. Шейкерне сортування. Сортування вставкою. Сортування методом бінарної вставки. Сортування вставкою зі спадним приростом (метод Шелла). Сортування вибором. Швидке сортування (метод Хоара). Сортування за допомогою дерева. Пірамідальне сортування. Сортування злиттям.
Жадібні алгоритми.
Поняття жадібного алгоритму. Алгоритм Шеннона-Фано. Алгоритм Хафмана.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та залікового контролю (письмової компоненти) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (45%)
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ришковець Ю. В. Алгоритмізація та програмування. Частина 2 : навчальний посібник / Ю. В. Ришковець, В. А. Висоцька. – Львів : Видавництво «Новий світ – 2000», 2018. – 316 с.
2. Ковалюк Т. В. Алгоритмізація та програмування: підручник з грифом МОН України / Т. В. Ковалюк. – Львів: Магнолія-2006, 2013. – 400 с.
3. Шпак З. Я. Програмування мовою C / З. Я. Шпак. – Львів : “Оріяна-Нова”, 2006. – 431 с.
4. Кові С. Р. 7 звичок надзвичайно ефективних людей / Стівен Р. Кові., 2014. – 384 с.
5. Шаховська Н. Б. Алгоритми та структури даних / Н. Б. Шаховська, Р. О. Голощук. – Львів : Магнолія-2006. – 2009. – 216 с.
6. Python – Tutorial [Електронний ресурс] // Офіційний сайт Tutorialspoint. – Режим доступу : https://www.tutorialspoint.com/python/index.htm.
7. Getting Started with Python Programming [Електронний ресурс] // Офіційний сайт DataFlair. – Режим доступу : https://data-flair.training/blogs/python-tutorials-home/.
8. Посібник зі Скраму [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу до ресурсу: http://www.scrumguides.org/docs/scrumguide/v1/Scrum-Guide-UA.pdf#zoom=100.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).