Продуктовий менеджмент

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: К.е.н., доц. Коць Ольга Олегівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Продуктовий менеджмент» є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо створення продукту, який справді потрібен користувачам, перевірки гіпотез росту та своєчасного масштабування продукту, пошуку product-market fit та його вимірювання, проведення якісних досліджень, глибинних інтерв’ю, вимірювати правильні метрики і використовувати unit-економіку для продуктових рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: - К29 здатність організовувати та вести ІТ-бізнес в ринкових умовах; - К32 здатність аналізувати ринкові тенденції, ефективно визначати продуктову та маркетингову стратегію ІТ продуктів.
Результати навчання: ПР21. Володіти та вміти застосовувати технології продаж (SPIN) і особливості В2В продажу ПР22. Розуміти і вміти ефективно налагоджувати процеси взаємодії маркетингових та продажних активностей ПР25. Здатність аналізувати ринок, залучати потенційних клієнтів, здійснювати сегментацію, розробляти унікальну торговельну пропозицію, портрет клієнта, конкурентний аналіз, SWOT ПР26. Здатність ефективно впроваджувати процеси продажів та просування програмного продукту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка та фінанси Основи лідогенерації маркетингу Методи оптимізації та дослідження операцій
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Продуктовий менеджмент» передбачає оволодіння знань щодо сутності продукту, управління розвитком продукту, особливостей життєвого циклу продукту, роботи з клієнтами, перевірки гіпотез, розрахунок та аналіз продуктових метрик та продуктової аналітики, основи unit-економіки, комунікацій та особливості презентації продукту.
Опис: Вступ у продуктовий менеджмент. Продакт-менеджер в організації Життєвий цикл продукту MVP та зростання продукту UI/UX дизайн Розвиток клієнта. Тестування Продуктові метрики та продуктова аналітика Unit-економіка Комунікації та презентація продукту
Методи та критерії оцінювання: Письмово-усний контроль знань, комп’ютерне тестування, захист контрольних робіт та науково-дослідних завдань. При дистанційній роботі передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних та практичних заняттях. Індивідуальні та контрольні роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту лектора через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Презентації на практичних заняттях – 35. Тестування – 20. Усне опитування – 15. Контрольна робота – 30. Якщо здобувач розкрив тему презентації, яку підготував на практичне заняття, дав відповіді на додаткові запитання, то отримує 5 балів, якщо були незначні недоліки у презентації – 4 бали, якщо не зумів відповісти на усі запитання – 3 бали, якщо наявні значні недоліки у презентації та відповідях на запитання – 2 бали, якщо тему презентації розкрив частково і на додаткові запитання не відповідав – 1 бал. Таких презентацій кожен здобувач має зробити 7 за семестр. Максимальна кількість балів – 35. Опитування відбувається на основі лекційного матеріалу. Впродовж семестру кожного здобувача необхідно опитати щонайменше 3 рази і виставити йому 0-5 балів відповідно до його відповідей на запитання: дав правильні відповіді на усі запитання, то отримує 5 балів, якщо були незначні неточності у відповідях – 4 бали, якщо не зумів відповісти на половину запитання – 3 бали, якщо не зумів відповісти половину запитання та наявні незначні неточності у правильних відповідях на запитання – 2 бали, зумів відповісти правильни на менш, ніж половину запитань – 1 бал, відповідей немає на жодне запитання – 0 балів. Максимальна кількість балів – 15. Тестування викладач проводить у зручній для нього формі: самостійні роботи, тести у ВНС, тести у ігровій формі (наприклад, Kahoot!). Тестувань має бути 4 за семестр. Максимальна кількість балів – 20. Контрольна робота оцінюється за критеріями: - своєчасність здачі – 5 балів; - актуальність розробленого продукту – 5 балів; - оформлення роботи відповідно до вимог – 5 балів; - повнота розкриття структурних розділів контрольної роботи – 15 балів. Максимальна кількість балів – 30.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Banfield R. Product Leadership: How Top Product Managers Launch Awesome Products and Build Successful Teams / R. Banfield, M. Eriksson, N. Walkingshaw.. - O'Reilly Media; 1st edition (June 27, 2017), 246 p. Croll A., Yoskovitz B. Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster (Lean (O'Reilly)) / A. Croll, B. Yoskovitz. - O'Reilly Media; 1st edition (April 16, 2013), 437 pages Haines S. The Product Manager's Desk Reference / Steven Haines. Published by McGraw Hill, 2008, 600 p. Knapp J. Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days / Jake Knapp, John Zeratsky, Braden Kowitz, Dan Bittner. - Simon & Schuster Audio; Unabridged edition (March 8, 2016). McDowell G. L. Cracking the PM Interview: How to Land a Product Manager Job in Technology (Cracking the Interview & Career) / Gayle Laakmann McDowell, Jackie Bavaro. - CareerCup; First Edition (December 2, 2013), 364 p. Pichler R. How to Lead in Product Management: Practices to Align Stakeholders, Guide Development Teams, and Create Value Together. - 978-1-9163030-0-3 (March 6, 2020), 180 p. Бренд-менеджмент: вимір глобальний, вибір локальний = Zarzadzanie marka: globalny wymiar, lokalny wybor : міжнар. колект. монографія / J. W. Wiktor та ін. ; за ред. д-ра наук з держ. упр., проф. Є. В. Ромата ; Ін-т журналістики Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка [та ін.]. - Київ : Студцентр, 2021. - 256 с. Матвій І. Є. Проєктний менеджмент: прикладні аспекти : навч. посіб. / Матвій І. Є., Сорочак О. З. ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Растр-7, 2021. - 331 с. Менеджмент та інновації: теорія і практикум : навч. посіб. / О. І. Карий [та ін.] ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Растр-7, 2020. - 297 с. Операційний менеджмент : навч. посіб. / [уклад.: Н. О. Вернюк, Л. В. Клименко, І. М. Новак] ; Уман. нац. ун-т садівництва. - Умань : Сочінський М. М. [вид.], 2021. - 242 с. Сучасні технології маркетингового менеджменту : монографія / [М. М. Іванов та ін. ; за ред. д-ра екон. наук., проф. М. М. Іванова] ; Запоріз. нац. ун-т. - Запоріжжя : Запоріз. нац. ун-т, 2020. - 183 с. Шульга О. А. Проєктний та інвест-менеджмент : курс лекцій / Шульга О. А. ; Держ. ун-т інтелект. технологій і зв'язку. - Київ : Компринт, 2021. - 187 с. Arkhipkin O. Organization of management processes and principles of virtual production / O. Arkhipkin, T. Leskova, I. Korodyuk // Економічний часопис-ХХІ. - 2015. - № 1-2(1). - С. 44-47. Bunkovskiy V. I. Production process management with consideration of risk component / V. I. Bunkovskiy, A. V. Samarukha // Актуальні проблеми економіки. - 2015. - № 4. - С. 8-14. Doorasamy M. Product portfolio management for new product development / M. Doorasamy // Problems and perspectives in management. - 2015. - Vol. 13, Iss. 4. - С. 102-114. Gutkevych S. Model of product quality management / S. Gutkevych, L. Punchak // Інтелект XXI. - 2016. - № 3. - С. 75-90. Kulova I. Research on project and product management in technology industry in the digital era / I. Kulova // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Економічні науки. - 2021. - № 1(1). - С. 33-36. Rogers D. Product Information Management. 1994, Industrial Management & Data Systems, № 1, p. 19-22 Sevcikova R. Application of Design Management Skills to Support the Use of Design in Product Innovation / R. Sevcikova, L. Knoskova // Marketing and management of innovations. - 2022. - № 2. - С. 66-75. Skakalina E. Identification and management of risks in the project management of the development of software products / E. Skakalina, A. Kapiton // Системи управління, навігації та зв'язку. - 2023. - Вип. 1. - С. 145-149. Svirskyi O. Optimization of communications in software product management / O. Svirskyi // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2021. - № 6(2). - С. 8-10. Yatsyshyn V. Software tool for productivity metrics measure of relational database management system / V. Yatsyshyn, O. Pastukh, R. Zharovskyi, N. Shabliy // Математичне моделювання. - 2023. - № 1. - С. 7-17. Yehorchenkova N. Product model of information resources management of a project-oriented enterprise / N. Yehorchenkova, O. Yehorchenkov, I. Khlevna, N. Oberemok // Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Серія : Нові рішення в сучасних технологіях. - 2017. - № 7. - С. 131-136. Пунін Ю. О. Додаткові ефекти від впровадження продакт-менеджменту у компанії В2В сегменту / Ю. О. Пунін // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2019. - № 1(2). - С. 38-42. Пунін Ю. О. Продакт менеджмент - ефективний інструмент підвищення конкурентоздатності компанії на B2B ринку [Електронний ресурс] / Ю. О. Пунін. // Ефективна економіка. - 2017. - № 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2017_1_45 ЕНМК «Продуктовий менеджмент» [Електронний ресурс] / О. О. Коць. – Львів, 2024.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).