Історія державності та культури України
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Стасюк І.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного рішення спеціалізованих задач професійної діяльності.
Критично осмислювати основні теорії, принципи, методи і поняття у навчанні та професійній діяльності.
Усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, права і свобод людини і громадянина в Україні.
Володіння методами загальнонаукового аналізу у сфері інформаційних технологій та інформаційної безпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч. 1.
Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч. 2.
Короткий зміст навчальної програми: Територія, склад та ідентичність населення українських земель в історичній ретроспективі
Ґенеза українського державотворення у Середньовіччі і Ранньомодерний час
Суперечливі питання українського державотворення.
Людина і спротив тоталітарним режимам у ХХ ст.
Українські землі як частина європейського полікультурного простору в Х-ХІХ ст.
Культурні процеси на українських землях в новітню добу.
Символічний простір міста та його культура.
Історія науки і технічної освіти на українських землях.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 55 балів (екзамен) включно із творчою роботою «Історія мого роду на тлі історії України».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аркуша О., Кондратюк К., Мудрий М., Сухий О. Час народів. Історія України XIX століття. – Львів, 2016.
2. Бойко О. Історія України. – К., 2012.
3. Брехуненко В. Східна брама Європи. – К., 2014.
4. Вербицька П.В та ін. Історія України: суспільство, культура, державність.– Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019.
5. Войтович Л. Князівські династії Східної Європи (кінець ІХ – початок XVI ст.): склад, суспільна і політична роль. – Львів, 2000.
6. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної української нації ХІХ-ХХ ст. – К., 2019.
7. Ісаєвич Я. Галицько-Волинська держава. – Львів, 1999.
8. Історія Львова. У трьох томах / Я. Ісаєвич, М. Литвин, Ф. Стеблій. Львів : Центр Європи, 2006.
9. Історія української культури / За ред. І.Я.Хоми. – Львів, 2013.
10. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективізація і голодомор. Київ: Либідь, 1993.
11. Кульчицький С.В. Історичне місце української радянської державності. – К., 2002.
12. Однороженко О. Українська (руська) еліта доби Середньовіччя і раннього Модерну: структура та влада. – К., 2011.
13. Патриляк І.К. “Перемога або смерть”: український визвольний рух у 1939-1960-х рр. Львів: Часопис, 2012.
14. Плохій С. Брама Європи. Історія України від скіфських воєн до незалежності. – Харків, 2018.
15. Плохій С. Походження слов’янських націй. Домодерні ідентичності в Україні, Росії та Білорусі. – К., 2015.
16. Посацький Б. С. Простір міста і міська культура (на зламі ХХ – ХХІ ст.). Львів, 2007.
17. Снайдер Т. Криваві землі: Європа поміж Гітлером та Сталіним: монографія. Київ: Грані-Т, 2011.
18. Яковенко Н. Нарис історії середньовічної та ранньомодерної України. – К., 2006.
19. Applebaum A. RedFamine: Stalin'sWaronUkraine. –PenguinRandomhouse, 2017.
20. Закон України «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України» від 5 жовтня 2017 року № 2163-VIII // Електронний ресурс. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2163-19
21. Гудзь Ю. Кібербезпека чи Інформаційна безпека? // Електронний ресурс. – Режим доступу: ko.cohttps://ko.com.ua/kiberbezpeka_chi_informacijna_bezpeka_120068
22. Дмитро Ганжело про хакерів, захист ґаджетів та кібербезпеку в Україні // Електронний ресурс. – Режим доступу: https://indevlab.com/uk/blog-ua/dmitro-ganzhelo-pro-hakeriv-zahist-gadzhetiv-ta-kiberbezpeku-v-ukrayini/
23. Ліпкан В.А. Національна безпека України: Навчальний посібник / В.А. Ліпкан. – К.: КНТ, 2009. – 576 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).