Схемотехніка пристроїв технічного захисту інформації (курсовий проєкт)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.02.E.089
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: К.т.н., доц. Кеньо Галина
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є надання здобувачам освіти системи знань в області радіоелектроніки та схемотехніки, які дають змогу забезпечувати розробку, застосування і експлуатацію сучасних технічних засобів захисту інформації. Основний акцент робиться на розумінні фундаментальних концепцій і механізмів, які лежать в основі функціонування пристроїв і систем технічного захисту інформації, володінні методами їх аналізу та проектування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних компетентностей: ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. фахових компетентностей: ФКС 2.5. Здатність до здійснення технічного обслуговування, контролю і діагностики комплексної системи захисту інформації в організації. ФКС 2.6. Уміння будувати та використовувати комплексну систему захисту інформації в організації. ФКС 2.7. Уміння організувати моніторинг стану інформаційної системи та аналізувати порушення інформаційної безпеки.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: • використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного рішення спеціалізованих задач професійної діяльності. • володіння методами загальнонаукового аналізу у сфері інформаційних технологій та інформаційної безпеки. • здатність використовувати уміння за експериментальними розрахунками характеристик і вибором елементів конкретної автоматизованої системи з урахуванням забезпечення необхідного рівня захисту інформації в організації (на підприємстві). • вирішувати задачі забезпечення та супроводу комплексних систем захисту інформації, а також протидіяти несанкціонованому доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах згідно встановленої політики інформаційної і/або кібербезпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: • Фізика • Схемотехніка Ко-реквізити: • Технічні засоби охорони об’єктів • Засоби передавання, приймання та обробки інформації в системах ТЗІ
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни подаються основи проектування пристроїв технічного захисту інформації. Формується практичний досвід щодо улаштування, побудови, вибору робочих режимів та функціонування підсилювальних каскадів, підсилювачів постійного струму, підсилювачів потужності, перетворювачів аналогових сигналів, генераторів гармонічних коливань, випрямлячів змінної напруги, згладжувальних фільтрів, стабілізаторів постійної напруги на основі транзисторів та операційних підсилювачів.
Опис: У відповідності з індивідуальним технічним завданням спроектувати функціональну і принципову схему пристрою. Обґрунтувати вибір вузлів та компонентів схеми, розрахувати основні параметри пристрою. Графічна частина проекту передбачає побудову електричної принципової схеми, отримання амплітудо-частотних характеристик і часових діаграм в пакеті MicroCap. • Підсилювач низької частоти • Генератор гармонічних коливань • Стабілізоване джерело живлення
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий (заліковий) контроль здійснюється за результатами перевірки виконання курсового проекту відповідно до поставленого завдання та усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання курсового проекту (70 балів) • Усне опитування (30 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка: Навч. посібник. – Львів: Афіша, 2004. – 175 с. 2. Москатов Е. А. Справочник по полупроводниковым приборам. – М.: Журнал “Радио”, 2005. – 208 с. 3. Гершунский В.С. Справочник по расчету электронных схем. – Киев: ВШ, 1983. – 240 с. 4. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Електроніка і мікросхемотехніка. Підручник. 2-е вид./ За ред. А.Г.Соскова. – К.: Каравела, 2009. – 416 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).