Схемотехніка пристроїв технічного захисту інформації (курсовий проєкт)
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.02.E.089
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: К.т.н., доц. Кеньо Галина
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних компетентностей:
ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії.
фахових компетентностей:
ФКС 2.5. Здатність до здійснення технічного обслуговування, контролю і діагностики комплексної системи захисту інформації в організації.
ФКС 2.6. Уміння будувати та використовувати комплексну систему захисту інформації в організації.
ФКС 2.7. Уміння організувати моніторинг стану інформаційної системи та аналізувати порушення інформаційної безпеки.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
• використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного рішення спеціалізованих задач професійної діяльності.
• володіння методами загальнонаукового аналізу у сфері інформаційних технологій та інформаційної безпеки.
• здатність використовувати уміння за експериментальними розрахунками характеристик і вибором елементів конкретної автоматизованої системи з урахуванням забезпечення необхідного рівня захисту інформації в організації (на підприємстві).
• вирішувати задачі забезпечення та супроводу комплексних систем захисту інформації, а також протидіяти несанкціонованому доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах згідно встановленої політики інформаційної і/або кібербезпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити:
• Фізика
• Схемотехніка
Ко-реквізити:
• Технічні засоби охорони об’єктів
• Засоби передавання, приймання та обробки інформації в системах ТЗІ
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни подаються основи проектування пристроїв технічного захисту інформації. Формується практичний досвід щодо улаштування, побудови, вибору робочих режимів та функціонування підсилювальних каскадів, підсилювачів постійного струму, підсилювачів потужності, перетворювачів аналогових сигналів, генераторів гармонічних коливань, випрямлячів змінної напруги, згладжувальних фільтрів, стабілізаторів постійної напруги на основі транзисторів та операційних підсилювачів.
Опис: У відповідності з індивідуальним технічним завданням спроектувати функціональну і принципову схему пристрою. Обґрунтувати вибір вузлів та компонентів схеми, розрахувати основні параметри пристрою. Графічна частина проекту передбачає побудову електричної принципової схеми, отримання амплітудо-частотних характеристик і часових діаграм в пакеті MicroCap.
• Підсилювач низької частоти
• Генератор гармонічних коливань
• Стабілізоване джерело живлення
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий (заліковий) контроль здійснюється за результатами перевірки виконання курсового проекту відповідно до поставленого завдання та усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання курсового проекту (70 балів)
• Усне опитування (30 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка: Навч. посібник. – Львів: Афіша, 2004. – 175 с.
2. Москатов Е. А. Справочник по полупроводниковым приборам. – М.: Журнал “Радио”, 2005. – 208 с.
3. Гершунский В.С. Справочник по расчету электронных схем. – Киев: ВШ, 1983. – 240 с.
4. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Електроніка і мікросхемотехніка. Підручник. 2-е вид./ За ред. А.Г.Соскова. – К.: Каравела, 2009. – 416 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).