Організація інформаційних технологій на підприємстві
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.122
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: Професор Опірський І.Р.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі кібербезпеки та інформаційних технологій;
2. Володіння методами загальнонаукового аналізу у сфері інформаційних технологій та інформаційної безпеки;
3. Уміти здійснювати оцінку відповідності системи захисту інформації автоматизованої системи своєму призначенню відповідно до вимог діючих стандартів;
4. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері інформаційної безпеки;
5. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу в сфері захисту інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Забезпечення неперервності та інформаційної безпеки бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вступ. Поняття про інформаційні технології. Інформаційні технології в різних областях діяльності людини. Роль ІТ в бізнесі. Поняття про ІТ-стратегію та ІТ- архітектуру підприємства чи організації. Життєвий цикл послуги.
SERVICE STRATEGY – Побудова стратегії як етапу життєвого циклу послуг. Функції та процеси в життєвому циклі послуги. Процес: DEMAND MANAGEMENT - Управління попитом. Фундаментальні основи планування. Чотири "П" Побудови стратегії. Визначення можливостей і цінності послуги.
Процес: SERVICE PORTFOLIO MANAGEMENT - Управління портфелем послуг. Процес: FINANCIAL MANAGEMENT - управління фінансами. Повернення інвестицій - ROI
SERVICE DESIGN - Проектування послуг як етап життєвого циклу. Основні аспекти проектування. Подальші дії в рамках проектування послуг. Моделі для проектування і надання послуг
Процес: SERVICE CATALOGUE MANAGEMENT - Управління каталогом послуг. Процес: SERVICE LEVEL MANAGEMENT - Управління рівнем послуг. Процес: CAPACITY MANAGEMENT - Управління потужностями. Процес: AVAILABILITY MANAGEMENT - Управління доступністю.
Процес: IT SERVICE CONTINUITY MANAGEMENT - Управління безперервністю послуг. Процес: INFORMATION SECURITY MANAGEMENT - Управління інформаційною безпекою. Процес: SUPPLIER MANAGEMENT - Управління постачальниками
SERVICE TRANSITION - Перетворення (впровадження) як етап життєвого циклу послуг. Основні принципи етапу перетворення. Планування і підтримка перетворення.
Процес: CHANGE MANAGEMENT - Управління змінами. Процес: SERVICE ASSET AND CONFIGURATION MANAGEMENT - Управління активами і конфігураціями
Процес: RELEASE AND DEPLOYMENT MANAGEMENT - Управління релізами і розгортанням в рамках Перетворення послуг
Процес: SERVICE VALIDATION AND TESTING - Підтвердження і тестування послуг. Процес: CHANGE EVALUATION - Оцінка змін. Процес: KNOWLEDGE MANAGEMENT - Управління знаннями
SERVICE OPERATIONS - Експлуатація послуг як етап життєвого циклу послуг. Процес: EVENT MANAGEMENT - Управління подіями.
Процес: INCIDENT MANAGEMENT - Управління інцидентами. Функція: Service Desk - технічна підтримка
Процес: REQUEST FULFILLMENT - Управління запитами на обслуговування. Процес: PROBLEM MANAGEMENT - Управління проблемами. Процес: ACCESS MANAGEMENT - Управління доступом. Взаємозв'язок процесів експлуатації з іншими етапами життєвого циклу. Управління змінами
CONTINUAL SERVICE IMPROVEMENT - Безперервне поліпшення послуг як етап життєвого циклу послуг. Основні принципи безперервного поліпшення послуг.
7-кроковий процес поліпшення. Формування звітності. Вимірювання послуг. ROI для безперервного поліпшення послуг. Питання бізнесу до CSI. Управління рівнем послуг (SLM) і CSI
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -30 балів
Екзамен ( з усною компонентою) - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ITIL Foundation / Stationery Office (Great Britain), Alexos Stationery Office, 2019 (ISBN 0113316070, 9780113316076), - 209 ст.
2. ITIL® Foundation Handbook PDF (Pocketbook from the Official Publisher of ITIL) itSMF UK / TSO (The Stationery Office), - 243 ст.
3. ITIL® V3 Foundation Exam - The Study Guide Editors (Inform-IT): Jan van Bon (Managing editor) / Van Haren Publishing, Zaltbommel, - 245 ст.
1. ITIL For Dummies Paperback / For Dummies; 2011 edition (April 23, 2012), - 392 ст.
2. ITIL For Beginners: The Complete Beginner's Guide To ITIL 2nd Edition / TSO (The Stationery Office), - 158 ст.
3. ITSM: QuickStart Guide - The Simplified Beginner's Guide To IT Service Management 1st EditionPaperback / ClydeBank Media LLC; 1 edition (May 19, 2016), - 110 ст.
Організація інформаційних технологій на підприємстві (курсовий проєкт)
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.123
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна