Організація інформаційних технологій на підприємстві
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.122
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: Професор Опірський І.Р.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі кібербезпеки та інформаційних технологій;
2. Володіння методами загальнонаукового аналізу у сфері інформаційних технологій та інформаційної безпеки;
3. Уміти здійснювати оцінку відповідності системи захисту інформації автоматизованої системи своєму призначенню відповідно до вимог діючих стандартів;
4. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері інформаційної безпеки;
5. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу в сфері захисту інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Забезпечення неперервності та інформаційної безпеки бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вступ. Поняття про інформаційні технології. Інформаційні технології в різних областях діяльності людини. Роль ІТ в бізнесі. Поняття про ІТ-стратегію та ІТ- архітектуру підприємства чи організації. Життєвий цикл послуги.
SERVICE STRATEGY – Побудова стратегії як етапу життєвого циклу послуг. Функції та процеси в життєвому циклі послуги. Процес: DEMAND MANAGEMENT - Управління попитом. Фундаментальні основи планування. Чотири "П" Побудови стратегії. Визначення можливостей і цінності послуги.
Процес: SERVICE PORTFOLIO MANAGEMENT - Управління портфелем послуг. Процес: FINANCIAL MANAGEMENT - управління фінансами. Повернення інвестицій - ROI
SERVICE DESIGN - Проектування послуг як етап життєвого циклу. Основні аспекти проектування. Подальші дії в рамках проектування послуг. Моделі для проектування і надання послуг
Процес: SERVICE CATALOGUE MANAGEMENT - Управління каталогом послуг. Процес: SERVICE LEVEL MANAGEMENT - Управління рівнем послуг. Процес: CAPACITY MANAGEMENT - Управління потужностями. Процес: AVAILABILITY MANAGEMENT - Управління доступністю.
Процес: IT SERVICE CONTINUITY MANAGEMENT - Управління безперервністю послуг. Процес: INFORMATION SECURITY MANAGEMENT - Управління інформаційною безпекою. Процес: SUPPLIER MANAGEMENT - Управління постачальниками
SERVICE TRANSITION - Перетворення (впровадження) як етап життєвого циклу послуг. Основні принципи етапу перетворення. Планування і підтримка перетворення.
Процес: CHANGE MANAGEMENT - Управління змінами. Процес: SERVICE ASSET AND CONFIGURATION MANAGEMENT - Управління активами і конфігураціями
Процес: RELEASE AND DEPLOYMENT MANAGEMENT - Управління релізами і розгортанням в рамках Перетворення послуг
Процес: SERVICE VALIDATION AND TESTING - Підтвердження і тестування послуг. Процес: CHANGE EVALUATION - Оцінка змін. Процес: KNOWLEDGE MANAGEMENT - Управління знаннями
SERVICE OPERATIONS - Експлуатація послуг як етап життєвого циклу послуг. Процес: EVENT MANAGEMENT - Управління подіями.
Процес: INCIDENT MANAGEMENT - Управління інцидентами. Функція: Service Desk - технічна підтримка
Процес: REQUEST FULFILLMENT - Управління запитами на обслуговування. Процес: PROBLEM MANAGEMENT - Управління проблемами. Процес: ACCESS MANAGEMENT - Управління доступом. Взаємозв'язок процесів експлуатації з іншими етапами життєвого циклу. Управління змінами
CONTINUAL SERVICE IMPROVEMENT - Безперервне поліпшення послуг як етап життєвого циклу послуг. Основні принципи безперервного поліпшення послуг.
7-кроковий процес поліпшення. Формування звітності. Вимірювання послуг. ROI для безперервного поліпшення послуг. Питання бізнесу до CSI. Управління рівнем послуг (SLM) і CSI
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -30 балів
Екзамен ( з усною компонентою) - 70 балів
Рекомендована література: 1. ITIL Foundation / Stationery Office (Great Britain), Alexos Stationery Office, 2019 (ISBN 0113316070, 9780113316076), - 209 ст.
2. ITIL® Foundation Handbook PDF (Pocketbook from the Official Publisher of ITIL) itSMF UK / TSO (The Stationery Office), - 243 ст.
3. ITIL® V3 Foundation Exam - The Study Guide Editors (Inform-IT): Jan van Bon (Managing editor) / Van Haren Publishing, Zaltbommel, - 245 ст.
1. ITIL For Dummies Paperback / For Dummies; 2011 edition (April 23, 2012), - 392 ст.
2. ITIL For Beginners: The Complete Beginner's Guide To ITIL 2nd Edition / TSO (The Stationery Office), - 158 ст.
3. ITSM: QuickStart Guide - The Simplified Beginner's Guide To IT Service Management 1st EditionPaperback / ClydeBank Media LLC; 1 edition (May 19, 2016), - 110 ст.
Організація інформаційних технологій на підприємстві (курсовий проєкт)
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.123
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна