Основи та безпека інформаційно-телекомунікаційних технологій
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.03.E.105
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: Хома Володимир Васильович, Сабодашко Дмитро Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Формування та розвиток у студентів компетентностей
загальні компетентності:
ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.
фахові компетентності:
ФКС 3.1. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для вирішення практичних завдань в галузі управління інформаційною безпекою.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми:
ЗН 3.1. Аналізувати проекти інформаційно-телекомунікаційних систем базуючись на стандартизованих технологіях та протоколах передачі даних
Методи навчання і викладання:
Лекційні заняття – інформаційно-перцептивний метод, метод проблемного викладу.
Лабораторні роботи – репродуктивний метод, евристичний метод.
Самостійна робота – дослідницький метод.
Методи оцінювання досягнення результатів навчання:
Поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається; оцінка активності студента, перевірка виконання лабораторних робіт; перевірка виконання контрольної роботи; усне опитування щодо засвоєння знань, набутих у процесі виконання лабораторних робіт
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації та кодування
Комп’ютерні мережі
Короткий зміст навчальної програми: Курс складається із двох частин:
- зміст телекомунікаційного процесу, типові перетворення сигналів і даних у абонентських пристроях та у цифрових телекомунікаційних системах;
- технології побудови і функціонування сучасних інформаційно телекомунікаційних мереж
Опис: Вступні положення дисципліни. Телекомунікаційний процес
Сигнали в телекомунікації. Модуляція сигналів. Кодування джерела і каналу. Лінії і канали в телекомунікаційних системах.
Принципи багатоканальної трансмісії сигналів. Принципи організації телекомунікаційних мереж. Технології комутації. Транспортні технології телекомунікаційних мереж. Технології абонентського доступу до телекомунікаційних мереж. Бездротова телекомунікація
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на аудиторних заняттях проводиться з метою вияснення обставин перебігу навчального процесу, визначення його результатів у таких формах:
- виявлення рівня знань студентів перед початком занять;
поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається;
- оцінювання активності студента на заняттях та у процесі виконання лабораторних робіт;
- перевірка виконання та змісту звітів з лабораторних робіт;
перевірка контрольних робіт.
Підсумковий (екзаменаційний) контроль здійснюється за результатами тестового контролю та усного опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання
Денна форма навчання
Поточний контроль (42 бали):
виконання лабораторних робіт – 42;
Екзаменаційний контроль (58 балів):
письмова компонента – 50; усна компонента – 8.
Заочна форма навчання
Поточний контроль (42 балів):
виконання лабораторних робіт – 24; виконання контрольних робіт – 18;
Екзаменаційний контроль (58 балів):
письмова компонента – 50; усна компонента – 8.
Порядок та критерії виставлення балів та оцінок
Лабораторна робота:
Критерії виставлення балів - виконана лабораторна робота та захищений звіт
Максимальна кількість балів:
Денна форма навчання:
7 лабораторних робіт *6 балів =42 бали
Заочна форма навчання:
4 лабораторні роботи *6 балів =24 бали
Контрольна робота:
Критерії виставлення балів - виконана контрольна робота
Максимальна кількість балів:
Заочна форма навчання: 18
(2 контрольні роботи *9 балів =18 балів)
Письмова компонента:
Критерії виставлення балів - правильні відповіді на тестові питання;
Максимальна кількість балів: 50
Уснакомпонента:
Критерії виставлення балів - правильні відповіді на поставлені питання;
Максимальна кількість балів: 8
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова:
1. Горбатий І. В., Бондарєв А. П. Телекомунікаційні системи та мережі. Принципи функціонування, технології та протоколи. Вид-во Львівської політехніки, 2016, 336 с.
2. Горбатий І. В., Бондарєв А. П. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування. Вид-во Львівської політехніки, 2015, 476 с.
3. Дудикевич В.Б., Хома В.В., Пархуць Л.Т. Захист засобів і каналів телефонного зв’язку: Навчальний посібник: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2012, 214 с.
Допоміжна:
1. Климаш М. М., Колодій Р. С., Телекомунікаційні системи передавання інформації, Вид-во Львівської політехніки, 2018, 632 с.
2. Бурачок Р. А. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування : навч. посіб. / Р. А. Бурачок, М. М. Климаш, Б. В. Коваль; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 476 с
Інформаційні ресурси:
Віртуальне навчальне середовище. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14406
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).