Основи та безпека інформаційно-телекомунікаційних технологій

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.03.E.105
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: Хома Володимир Васильович, Сабодашко Дмитро Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Повідомлення студентам знань з теорії перетворень, трансмісії сигналів для розуміння функціонування сучасних інфо-телекомунікаційних систем та мереж, а також розвитку у студентів навичок самостійного розрахунку параметрів сигналів, каналів та характеристик окремих функціональних вузлів засобів електрозв’язку, які забезпечують достовірну передачу повідомлень
Завдання: Формування та розвиток у студентів компетентностей загальні компетентності: ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. фахові компетентності: ФКС 3.1. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для вирішення практичних завдань в галузі управління інформаційною безпекою.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми: ЗН 3.1. Аналізувати проекти інформаційно-телекомунікаційних систем базуючись на стандартизованих технологіях та протоколах передачі даних Методи навчання і викладання: Лекційні заняття – інформаційно-перцептивний метод, метод проблемного викладу. Лабораторні роботи – репродуктивний метод, евристичний метод. Самостійна робота – дослідницький метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: Поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається; оцінка активності студента, перевірка виконання лабораторних робіт; перевірка виконання контрольної роботи; усне опитування щодо засвоєння знань, набутих у процесі виконання лабораторних робіт
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації та кодування Комп’ютерні мережі
Короткий зміст навчальної програми: Курс складається із двох частин: - зміст телекомунікаційного процесу, типові перетворення сигналів і даних у абонентських пристроях та у цифрових телекомунікаційних системах; - технології побудови і функціонування сучасних інформаційно телекомунікаційних мереж
Опис: Вступні положення дисципліни. Телекомунікаційний процес Сигнали в телекомунікації. Модуляція сигналів. Кодування джерела і каналу. Лінії і канали в телекомунікаційних системах. Принципи багатоканальної трансмісії сигналів. Принципи організації телекомунікаційних мереж. Технології комутації. Транспортні технології телекомунікаційних мереж. Технології абонентського доступу до телекомунікаційних мереж. Бездротова телекомунікація
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на аудиторних заняттях проводиться з метою вияснення обставин перебігу навчального процесу, визначення його результатів у таких формах: - виявлення рівня знань студентів перед початком занять; поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається; - оцінювання активності студента на заняттях та у процесі виконання лабораторних робіт; - перевірка виконання та змісту звітів з лабораторних робіт; перевірка контрольних робіт. Підсумковий (екзаменаційний) контроль здійснюється за результатами тестового контролю та усного опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання Денна форма навчання Поточний контроль (42 бали): виконання лабораторних робіт – 42; Екзаменаційний контроль (58 балів): письмова компонента – 50; усна компонента – 8. Заочна форма навчання Поточний контроль (42 балів): виконання лабораторних робіт – 24; виконання контрольних робіт – 18; Екзаменаційний контроль (58 балів): письмова компонента – 50; усна компонента – 8. Порядок та критерії виставлення балів та оцінок Лабораторна робота: Критерії виставлення балів - виконана лабораторна робота та захищений звіт Максимальна кількість балів: Денна форма навчання: 7 лабораторних робіт *6 балів =42 бали Заочна форма навчання: 4 лабораторні роботи *6 балів =24 бали Контрольна робота: Критерії виставлення балів - виконана контрольна робота Максимальна кількість балів: Заочна форма навчання: 18 (2 контрольні роботи *9 балів =18 балів) Письмова компонента: Критерії виставлення балів - правильні відповіді на тестові питання; Максимальна кількість балів: 50 Уснакомпонента: Критерії виставлення балів - правильні відповіді на поставлені питання; Максимальна кількість балів: 8
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова: 1. Горбатий І. В., Бондарєв А. П. Телекомунікаційні системи та мережі. Принципи функціонування, технології та протоколи. Вид-во Львівської політехніки, 2016, 336 с. 2. Горбатий І. В., Бондарєв А. П. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування. Вид-во Львівської політехніки, 2015, 476 с. 3. Дудикевич В.Б., Хома В.В., Пархуць Л.Т. Захист засобів і каналів телефонного зв’язку: Навчальний посібник: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2012, 214 с. Допоміжна: 1. Климаш М. М., Колодій Р. С., Телекомунікаційні системи передавання інформації, Вид-во Львівської політехніки, 2018, 632 с. 2. Бурачок Р. А. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування : навч. посіб. / Р. А. Бурачок, М. М. Климаш, Б. В. Коваль; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 476 с Інформаційні ресурси: Віртуальне навчальне середовище. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14406
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).