Основи та безпека інформаційно-телекомунікаційних технологій
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.03.E.105
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: Хома Володимир Васильович, Сабодашко Дмитро Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Формування та розвиток у студентів компетентностей
загальні компетентності:
ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.
фахові компетентності:
ФКС 3.1. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для вирішення практичних завдань в галузі управління інформаційною безпекою.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми:
ЗН 3.1. Аналізувати проекти інформаційно-телекомунікаційних систем базуючись на стандартизованих технологіях та протоколах передачі даних
Методи навчання і викладання:
Лекційні заняття – інформаційно-перцептивний метод, метод проблемного викладу.
Лабораторні роботи – репродуктивний метод, евристичний метод.
Самостійна робота – дослідницький метод.
Методи оцінювання досягнення результатів навчання:
Поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається; оцінка активності студента, перевірка виконання лабораторних робіт; перевірка виконання контрольної роботи; усне опитування щодо засвоєння знань, набутих у процесі виконання лабораторних робіт
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації та кодування
Комп’ютерні мережі
Короткий зміст навчальної програми: Курс складається із двох частин:
- зміст телекомунікаційного процесу, типові перетворення сигналів і даних у абонентських пристроях та у цифрових телекомунікаційних системах;
- технології побудови і функціонування сучасних інформаційно телекомунікаційних мереж
Опис: Вступні положення дисципліни. Телекомунікаційний процес
Сигнали в телекомунікації. Модуляція сигналів. Кодування джерела і каналу. Лінії і канали в телекомунікаційних системах.
Принципи багатоканальної трансмісії сигналів. Принципи організації телекомунікаційних мереж. Технології комутації. Транспортні технології телекомунікаційних мереж. Технології абонентського доступу до телекомунікаційних мереж. Бездротова телекомунікація
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на аудиторних заняттях проводиться з метою вияснення обставин перебігу навчального процесу, визначення його результатів у таких формах:
- виявлення рівня знань студентів перед початком занять;
поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається;
- оцінювання активності студента на заняттях та у процесі виконання лабораторних робіт;
- перевірка виконання та змісту звітів з лабораторних робіт;
перевірка контрольних робіт.
Підсумковий (екзаменаційний) контроль здійснюється за результатами тестового контролю та усного опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання
Денна форма навчання
Поточний контроль (42 бали):
виконання лабораторних робіт – 42;
Екзаменаційний контроль (58 балів):
письмова компонента – 50; усна компонента – 8.
Заочна форма навчання
Поточний контроль (42 балів):
виконання лабораторних робіт – 24; виконання контрольних робіт – 18;
Екзаменаційний контроль (58 балів):
письмова компонента – 50; усна компонента – 8.
Порядок та критерії виставлення балів та оцінок
Лабораторна робота:
Критерії виставлення балів - виконана лабораторна робота та захищений звіт
Максимальна кількість балів:
Денна форма навчання:
7 лабораторних робіт *6 балів =42 бали
Заочна форма навчання:
4 лабораторні роботи *6 балів =24 бали
Контрольна робота:
Критерії виставлення балів - виконана контрольна робота
Максимальна кількість балів:
Заочна форма навчання: 18
(2 контрольні роботи *9 балів =18 балів)
Письмова компонента:
Критерії виставлення балів - правильні відповіді на тестові питання;
Максимальна кількість балів: 50
Уснакомпонента:
Критерії виставлення балів - правильні відповіді на поставлені питання;
Максимальна кількість балів: 8
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова:
1. Горбатий І. В., Бондарєв А. П. Телекомунікаційні системи та мережі. Принципи функціонування, технології та протоколи. Вид-во Львівської політехніки, 2016, 336 с.
2. Горбатий І. В., Бондарєв А. П. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування. Вид-во Львівської політехніки, 2015, 476 с.
3. Дудикевич В.Б., Хома В.В., Пархуць Л.Т. Захист засобів і каналів телефонного зв’язку: Навчальний посібник: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2012, 214 с.
Допоміжна:
1. Климаш М. М., Колодій Р. С., Телекомунікаційні системи передавання інформації, Вид-во Львівської політехніки, 2018, 632 с.
2. Бурачок Р. А. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування : навч. посіб. / Р. А. Бурачок, М. М. Климаш, Б. В. Коваль; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 476 с
Інформаційні ресурси:
Віртуальне навчальне середовище. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14406
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).