Інструменти мережевої безпеки та системи журналізаціі подій в КС

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.129
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Тишик І.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання специфіки впровадження систем захисту для заданої комп’ютерної мережі. Знання ключових механізмів проектування систем захисту комп’ютерної мережі. Знання правил та основних системних команд щодо управління засобами захисту. Уміння застосовувати сучасні методи та засоби мережного захисту. Уміння проектувати системи мережевого захисту для заданої мережі та здійснити відповідне комп’ютерне моделювання. Здатність забезпечувати керування комунікаціями і процесами та реалізувати контроль доступу до них. Здатність застосовувати одержані знання на практиці
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні мережі Безпека інфраструктури комп'ютерних мереж Безпека мережевих операційних систем Системи журналізації подій в комп'ютерних системах Теорія ризиків Криптографічні системи та протоколи, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Наведено приклади порушення захисту мережевої інфраструктури, вказані головні причини вразливості комп’ютерних мереж, характеризуються основні типи порушників, описуються категорії загроз безпеки мережі і пропонуються варіанти нівелювання таких загроз. Здійснено огляд засобів мережевого захисту, представлено можливості налаштування маршрутизаторів для захисту внутрішнього мережевого середовища (наприклад, мережі кампусу). Здійснено огляд компонентів систем захисту периметра мережі. Демонструється приклад налаштування маршрутизатора CISCO для захисту периметра заданої мережі. Розглядаються основні утиліти мережевого захисту, які підтримуються операційними системами і використовуються як інструменти мережевого захисту.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи – 15 Практичні роботи – 5 Контрольні роботи –10 Екзаменаційний контроль –65
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Уенстром М. Організація захисту мереж Cisco / М. Уенстром. Пер. з англ.. ?К.: «Вильямс», 2005. ? 768 с. ил. 2. Рибальський О.В. Захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах. Навчальний посібник для курсантів ВНЗ МВС України / О.В. Рибальський, В.Г. Хахановський, В.А. Кудінов, В.М. Смаглюк. – К.: Вид. Національної академії внутріш. справ, 2013. – 118 с. 3. Поповский В.В. Защита информации в телекоммуникационных системах: Учебник в 2-х т. / В.В. Поповский, А.В. Персиков. – Харьков: ООО «Компания СМИТ», 2006. – 238 с. [1]. – 292 c. [2].