Бази даних та знань

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Гарасимчук О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення основних принципів проектування, побудови, використання та захисту від несанкціонованого доступу сховищ даних та знань, розробки систем управління базами даних та освоєння навиків роботи з автоматизованої обробки інформації на базі комп’ютерної і комунікаційної техніки з застосуванням математичних моделей та методів.
Завдання: загальні компетентності: – Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях – Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. – Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням. – Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. фахові компетентності спеціальності: – Здатність до використання прогамних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. – Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження.
Результати навчання: – Реалізовувати заходи з протидії отриманню несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здійснювати аналіз та мінімізацію ризиків обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах. – Здійснювати оцінювання можливості реалізації потенційних загроз інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах та ефективності використання комплексних засобів захисту в умовах реалізації загроз різних класів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Технології програмування; – Вища математика; – Безпека програмного забезпечення; – Технології розслідування інцидентів ІБ.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Опис: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Лабораторні роботи – 25; Практичні роботи – 5; Разом за поточний контроль: 30 Екзаменаційний контроль : Письмова компонента – 65; Усна компонента – 5; Разом за дисципліну 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник. – 2-е вид. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2015. – 440 с. 2. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 2. Системи управління базами даних та знань: підручник. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2013. – 680 с. 3. Гайдаржи Володимир Іванович , Пацюк Оксана Антонівна. Основи проектування та використання баз даних : Навч. посібник. - 2- ге вид., випр. і доп. - К.: Політехніка, 2004. - 256 с. ISBN 966-622-167-5. УДК 004.65(075.8). 4. Гайдаржи В. І., Ізварін І. В. Бази даних в інформаційних системах. – Київ: Ун-т "Україна", 2018. - 417 с. 5. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. — К.: Видавнича група ВНУ, 2006. — 384 с.: іл. ІБВК 966-552-156-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бази даних та знань

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Бази даних та знань (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.027
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Гарасимчук О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення основних принципів проектування, побудови, використання та захисту від несанкціонованого доступу сховищ даних та знань, розробки систем управління базами даних та освоєння навиків роботи з автоматизованої обробки інформації на базі комп’ютерної і комунікаційної техніки з застосуванням математичних моделей та методів.
Завдання: загальні компетентності: – Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях – Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. – Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням. – Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. фахові компетентності спеціальності: – Здатність до використання прогамних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. – Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження.
Результати навчання: – Реалізовувати заходи з протидії отриманню несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здійснювати аналіз та мінімізацію ризиків обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах. – Здійснювати оцінювання можливості реалізації потенційних загроз інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах та ефективності використання комплексних засобів захисту в умовах реалізації загроз різних класів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Технології програмування; – Вища математика; – Безпека програмного забезпечення; – Технології розслідування інцидентів ІБ.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Опис: Спроектувати реляційну БД, здійснити вибірку згідно поставленого завдання, виконати основні операції маніпулювання даними, журналізацію подій та організувати захист даних.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль перевірки етапів виконання курсової роботи проводиться з метою прояснення обставин протікання навчального процесу, визначення його результатів у таких формах: • перевірка виконання курсової роботи; • усне опитування засвоєння знань, набутих у процесі виконання курсової роботи. Підсумковий (заліковий) контроль здійснюється за результатами перевірки повноти та якості виконання етапів курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка виконання КР - 50 балів Усне опитування - 50 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник. – 2-е вид. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2015. – 440 с. 2. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 2. Системи управління базами даних та знань: підручник. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2013. – 680 с. 3. Гайдаржи Володимир Іванович , Пацюк Оксана Антонівна. Основи проектування та використання баз даних : Навч. посібник. - 2- ге вид., випр. і доп. - К.: Політехніка, 2004. - 256 с. ISBN 966-622-167-5. УДК 004.65(075.8). 4. Гайдаржи В. І., Ізварін І. В. Бази даних в інформаційних системах. – Київ: Ун-т "Україна", 2018. - 417 с. 5. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. — К.: Видавнича група ВНУ, 2006. — 384 с.: іл. ІБВК 966-552-156-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бази даних та знань (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна