Бази даних та знань
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Гарасимчук О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
– Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
– Знання та розуміння предметної області та розуміння професії.
– Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням.
– Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.
фахові компетентності спеціальності:
– Здатність до використання прогамних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах.
– Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки.
– Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження.
Результати навчання: – Реалізовувати заходи з протидії отриманню несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах.
– Здійснювати аналіз та мінімізацію ризиків обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
– Здійснювати оцінювання можливості реалізації потенційних загроз інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах та ефективності використання комплексних засобів захисту в умовах реалізації загроз різних класів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Технології програмування;
– Вища математика;
– Безпека програмного забезпечення;
– Технології розслідування інцидентів ІБ.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Опис: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%);
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Лабораторні роботи – 25;
Практичні роботи – 5;
Разом за поточний контроль: 30
Екзаменаційний контроль :
Письмова компонента – 65;
Усна компонента – 5;
Разом за дисципліну 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник. – 2-е вид. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2015. – 440 с.
2. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 2. Системи управління базами даних та знань: підручник. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2013. – 680 с.
3. Гайдаржи Володимир Іванович , Пацюк Оксана Антонівна. Основи проектування та використання баз даних : Навч. посібник. - 2- ге вид., випр. і доп. - К.: Політехніка, 2004. - 256 с. ISBN 966-622-167-5. УДК 004.65(075.8).
4. Гайдаржи В. І., Ізварін І. В. Бази даних в інформаційних системах. – Київ: Ун-т "Україна", 2018. - 417 с.
5. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. — К.: Видавнича група ВНУ, 2006. — 384 с.: іл. ІБВК 966-552-156-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Бази даних та знань
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Бази даних та знань (курсова робота)
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.027
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Гарасимчук О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
– Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
– Знання та розуміння предметної області та розуміння професії.
– Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням.
– Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.
фахові компетентності спеціальності:
– Здатність до використання прогамних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах.
– Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки.
– Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження.
Результати навчання: – Реалізовувати заходи з протидії отриманню несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах.
– Здійснювати аналіз та мінімізацію ризиків обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
– Здійснювати оцінювання можливості реалізації потенційних загроз інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах та ефективності використання комплексних засобів захисту в умовах реалізації загроз різних класів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Технології програмування;
– Вища математика;
– Безпека програмного забезпечення;
– Технології розслідування інцидентів ІБ.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Опис: Спроектувати реляційну БД, здійснити вибірку згідно поставленого завдання, виконати основні операції маніпулювання даними, журналізацію подій та організувати захист даних.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль перевірки етапів виконання курсової роботи проводиться з метою прояснення обставин протікання навчального процесу, визначення його результатів у таких формах:
• перевірка виконання курсової роботи;
• усне опитування засвоєння знань, набутих у процесі виконання курсової роботи.
Підсумковий (заліковий) контроль здійснюється за результатами перевірки повноти та якості виконання етапів курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка виконання КР - 50 балів
Усне опитування - 50 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник. – 2-е вид. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2015. – 440 с.
2. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 2. Системи управління базами даних та знань: підручник. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2013. – 680 с.
3. Гайдаржи Володимир Іванович , Пацюк Оксана Антонівна. Основи проектування та використання баз даних : Навч. посібник. - 2- ге вид., випр. і доп. - К.: Політехніка, 2004. - 256 с. ISBN 966-622-167-5. УДК 004.65(075.8).
4. Гайдаржи В. І., Ізварін І. В. Бази даних в інформаційних системах. – Київ: Ун-т "Україна", 2018. - 417 с.
5. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. — К.: Видавнича група ВНУ, 2006. — 384 с.: іл. ІБВК 966-552-156-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Бази даних та знань (курсова робота)
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна