Бази даних та знань

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Гарасимчук О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення основних принципів проектування, побудови, використання та захисту від несанкціонованого доступу сховищ даних та знань, розробки систем управління базами даних та освоєння навиків роботи з автоматизованої обробки інформації на базі комп’ютерної і комунікаційної техніки з застосуванням математичних моделей та методів.
Завдання: загальні компетентності: – Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях – Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. – Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням. – Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. фахові компетентності спеціальності: – Здатність до використання прогамних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. – Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження.
Результати навчання: – Реалізовувати заходи з протидії отриманню несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здійснювати аналіз та мінімізацію ризиків обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах. – Здійснювати оцінювання можливості реалізації потенційних загроз інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах та ефективності використання комплексних засобів захисту в умовах реалізації загроз різних класів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Технології програмування; – Вища математика; – Безпека програмного забезпечення; – Технології розслідування інцидентів ІБ.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Опис: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Лабораторні роботи – 25; Практичні роботи – 5; Разом за поточний контроль: 30 Екзаменаційний контроль : Письмова компонента – 65; Усна компонента – 5; Разом за дисципліну 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник. – 2-е вид. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2015. – 440 с. 2. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 2. Системи управління базами даних та знань: підручник. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2013. – 680 с. 3. Гайдаржи Володимир Іванович , Пацюк Оксана Антонівна. Основи проектування та використання баз даних : Навч. посібник. - 2- ге вид., випр. і доп. - К.: Політехніка, 2004. - 256 с. ISBN 966-622-167-5. УДК 004.65(075.8). 4. Гайдаржи В. І., Ізварін І. В. Бази даних в інформаційних системах. – Київ: Ун-т "Україна", 2018. - 417 с. 5. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. — К.: Видавнича група ВНУ, 2006. — 384 с.: іл. ІБВК 966-552-156-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бази даних та знань

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Бази даних та знань (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.027
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.т.н., доцент Гарасимчук О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення основних принципів проектування, побудови, використання та захисту від несанкціонованого доступу сховищ даних та знань, розробки систем управління базами даних та освоєння навиків роботи з автоматизованої обробки інформації на базі комп’ютерної і комунікаційної техніки з застосуванням математичних моделей та методів.
Завдання: загальні компетентності: – Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях – Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. – Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням. – Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. фахові компетентності спеціальності: – Здатність до використання прогамних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. – Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження.
Результати навчання: – Реалізовувати заходи з протидії отриманню несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів і процесів в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах. – Здійснювати аналіз та мінімізацію ризиків обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах. – Здійснювати оцінювання можливості реалізації потенційних загроз інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах та ефективності використання комплексних засобів захисту в умовах реалізації загроз різних класів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Технології програмування; – Вища математика; – Безпека програмного забезпечення; – Технології розслідування інцидентів ІБ.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок викладання дисципліни у студентів формується розуміння ролі автоматизованих банків даних в створенні інформаційних систем. Завданнями вивчення дисципліни є: вивчення моделей даних, які підтримуються різними системами керування базами даних (СКБД); вивчення нереляційних моделей; вивчення елементів теорії реляційних баз даних; знайомство з принципами побудови СКБД; вивчення розподілених СКБД і засобів розробки додатків для цих СКБД; вміння розробляти web-інтерфейс для бази даних MySQL за допомогою мови РНР.
Опис: Спроектувати реляційну БД, здійснити вибірку згідно поставленого завдання, виконати основні операції маніпулювання даними, журналізацію подій та організувати захист даних.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль перевірки етапів виконання курсової роботи проводиться з метою прояснення обставин протікання навчального процесу, визначення його результатів у таких формах: • перевірка виконання курсової роботи; • усне опитування засвоєння знань, набутих у процесі виконання курсової роботи. Підсумковий (заліковий) контроль здійснюється за результатами перевірки повноти та якості виконання етапів курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка виконання КР - 50 балів Усне опитування - 50 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник. – 2-е вид. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2015. – 440 с. 2. Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Книга 2. Системи управління базами даних та знань: підручник. / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник. – Вид-во: «Магнолія-2006», 2013. – 680 с. 3. Гайдаржи Володимир Іванович , Пацюк Оксана Антонівна. Основи проектування та використання баз даних : Навч. посібник. - 2- ге вид., випр. і доп. - К.: Політехніка, 2004. - 256 с. ISBN 966-622-167-5. УДК 004.65(075.8). 4. Гайдаржи В. І., Ізварін І. В. Бази даних в інформаційних системах. – Київ: Ун-т "Україна", 2018. - 417 с. 5. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. — К.: Видавнича група ВНУ, 2006. — 384 с.: іл. ІБВК 966-552-156-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бази даних та знань (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна