Основи охорони праці та безпека життєдіяльності
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.051
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: доцент, к.т.н. Федевич Олег Євгенійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та англійською чи іншою мовами.
ЗК7. Уміння діяти з соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю.
ЗК9.Організація та збереження навколишнього середовища.
фахові компетентності:
ФК.2. Базові знання основних нормативно- правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів, і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
ФК4. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації автотранспортних підприємств.
ФК 5. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств.
ФК8. Здатність розуміння наслідків впливу діяльності організацій та автотранспортних підприємств на довкілля.
ФКП1.8. Знання основ телематики, методів та засобів контролю руху і безпеки транспортних засобів.
Результати навчання: АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад охорони праці и безпеки життєдіяльності та їх застосовувати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика,
• Вища математика
• Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи охорони праці та безпека життєдіяльності» об’єднує систему знань і навиків з охорони праці (ОП) яка вивчається з метою формування у майбутніх фахівців з вищою освітою необхідної в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з правових і організаційних питань охорони праці, з питань гігієни праці, виробничої санітарії, техніки безпеки і пожежної безпеки, визнаного відповідними державними стандартами освіти, а також активної позиції щодо практичної реалізації принципу пріоритетності безпеки життя та здоров’я працівників по відношенню до результатів виробничої діяльності та заходів безпеки життєдіяльності (БЖД) метою якої є теоретична та практична підготовка майбутніх фахівців щодо створення безпечних умов життя і діяльності, опанування принципів гармонійного розвитку особистості і сталого розвитку суспільства.
Опис: Тема 1. Правові та організаційні основи охорони праці
Тема 2. Основи виробничої санітарії та гігієни праці
Тема 3. Освітлення виробничих приміщень
Тема 4. Виробничий шум, ультразвук та інфразвук, вібрація
Тема 5. Основи техніки безпеки.
Тема 6. Пожежна безпека.
Тема 7. Теоретичні основи безпеки життєдіяльності.
Тема 8. Природні загрози та їх вплив на життєдіяльність населення
Тема 9. Техногенні небезпеки та їх наслідки.
Тема 10. Захист персоналу у НС
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль:
1 Виконання та захист лабораторних та практичних робіт.
2 Індивідуальне завдання розрахунково-графічної роботи.
3 Індивідуальне завдання контрольної роботи.
Підсумковий контроль:
1. Залікове (контрольне) тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (20%); письмові звіти з практичних занять (20 %), графічно-розрахункова робота (10%)
• Підсумковий контроль (50%, залік): тестування (35 %) та розв`язування задач (10 %), усна компонента (5%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. http://www.zakon0/rada.gov.ua .
2. http://www.pidruchniki.com.
3. Катренко Л.А., Кіт Ю.В., Пістун І.П. Охорона праці. Курс лекцій. Практикум: Навчальний посібник. – Суми: ВТД „Університетська книга”, 2011. -496 с.
4. Андронов В. А., Буц Ю. В., Третьяков О. В., Шароватова О. П.
Безпека життєдіяльності:навч. посіб. для самост. роботи студентів/Ун-т цивіл. захисту України .-Харків:ХОГО "НЕТ" : "ЕкоПерспектива",2007 .-304 с.
5. Мохняк С.М., Дацько О.С., Козій О.І., Романів А.С., Петрук М.П., Скіра В.В., Васійчук В.О., Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник. Львів. Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009. - 264с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).