Архітектура комп'ютера та операційні системи, частина 1

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.034
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна

Архітектура комп'ютера та операційні системи, частина 1

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.033
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: проф. Мельник Віктор Анатолійович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення будови і організації функціонування комп’ютера та його компонентів на різних рівнях
Завдання: • Знання архітектури комп’ютера. • Знання теоретичних (логічних та арифметичних) основ функціонування сучасних комп’ютерів, їх архітектури і принципів побудови, вміння їх застосовувати при рішенні професійних завдань. • Знання схемотехнічних основ сучасних комп’ютерів. • Розуміння співвідношень між архітектурою і технологіями та впливу архітектури і технологій на продуктивність комп’ютера. • Знання способів та засобів вимірювання продуктивності комп’ютерів. • Знання основ мікроархітектури апаратних засобів. • Знання загально-методологічних принципів побудови сучасних комп’ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: 1. ЗК 1 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. ЗК 2 Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. 3. ЗК 3. Здатність професійно спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово. 4. ЗК 4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням. 5. ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. 6. ЗК 7. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 7. Дослідницькі навики і уміння. 8. Креативність, здатність до системного мислення. 9. Потенціал до подальшого навчання. 10. Відповідальність за якість виконуваної роботи. 11. Здатність працювати самостійно. Фахових: 1. Знання архітектури комп’ютера. 2. Знання схемотехнічних основ сучасних комп’ютерів. 3. Володіння методами та засобами програмування мовами високого та низького рівня. 4. Володіння спеціалізованими програмними пакетами. 5. Знання теоретичних (логічних та арифметичних) основ побудови сучасних комп’ютерів та їх архітектури, вміння застосовувати їх в процесі побудови та експлуатації при рішенні професійних завдань. 6. Знання загально-методологічних принципів побудови сучасних комп’ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації. 7. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності та удосконалення захищеності. 8. ФК 3. Здатність до використання прогамних та програмно апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно телекомунікаційних 9. ФК 5. Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. 10. ФК 6. Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження. 11. ФК 7. Здатність впроваджувати та забезпечувати функціонування комплексних систем захисту інформації (комплекси нормативно правових, організаційних та технічних засобів і методів, процедур, практичних прийомів та ін.) 12. ФК 10. Здатність застосовувати методи та засоби криптографічного та технічного захисту інформації на об’єктах інформаційної діяльності. 13. ФК 11. Здатність виконувати моніторинг процесів функціонування інформаційних. інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем згідно встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: Знання: 1. ЗН 2. Організовувати власну професійну діяльність, обирати оптимальні методи та способи розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, оцінювати їхню ефективність. 2. ЗН 3. Використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного рішення спеціалізованих задач професійної діяльності. 3. ЗН 4. Аналізувати, аргументувати, приймати рішення при розв’язанні складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, які характеризуються комплексністю та неповною визначеністю умов, відповідати за прийняті рішення 4. ЗН 13. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі інформаційних технологій, кібербезпеки та управління; ЗН 14. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі кібербезпеки та інформаційних технологій; 5. ЗН 14. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі кібербезпеки та інформаційних технологій; 6. ЗН 18. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій та інформаційної безпеки; 7. ЗН 1.1. Виконувати аналіз та декомпозицію інформаційно телекомунікаційних систем. 8. ЗН 2.2. Використовувати програмні та програмно-апаратні комплекси захисту інформаційних ресурсів 9. ЗН 4.1. Вирішувати завдання захисту програм та інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах програмно-апаратними засобами та давати оцінку результативності якості прийнятих рішень. 10. ЗН 4.3. Вирішувати задачі захисту потоків даних в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах 11. ЗН 4.6. Здійснювати оцінювання можливості несанкціонованого доступу до елементів інформаційно-телекомунікаційних систем. 12. Аналізувати та проектувати високопродуктивні комп’ютерні системи з різною структурною організацією з використанням принципів паралельної та розподіленої обробки інформації. Комунікація: 1. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською). 2. КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: 1. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. 2. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. 3. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Технології програмування, • Схемотехніка, • Теорія інформації та кодування.
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Архітектура комп'ютера та операційні системи, частина 1» охоплює комплекс питань, пов'язаних з теорією і принципами побудови та організації функціонування комп'ютерів загального призначення. Вивчаються питання репрезентації команд та даних у комп'ютері, алгоритми виконання операцій обробки даних і принципи побудови арифметико-логічного пристрою, структура та організація роботи комп'ютерів з простою і складною системами команд, принципи функціонування суперконвеєрного, суперскалярного, векторного комп’ютера та комп’ютера з довгим форматом команди, структура та організація роботи пристрою керування, структура пам'яті комп'ютера, її організація та організація взаємодії між її рівнями, організація роботи пристроїв введення-виведення. Окрема увага приділяється питанням подальшого підвищення продуктивності комп'ютерів і шляхам створення паралельних комп'ютерних систем. Вивчення основних теоретичних положень підкріплюється практичними завданнями, які вирішуються на лабораторних роботах з використанням симуляторів WinDLX (для 32-бітової платформи) та WinMIPS64 (для 64-бітової платформи) і програмування мовою асемблера.
Опис: Функції, структура та характеристики комп'ютера. Представлення даних в комп'ютері. Порядок виконання команд і програм в комп'ютері. Процесор універсального комп'ютера. Алгоритми виконання операцій обробки даних та арифметико-логічний пристрій процесора універсального комп’ютера. Пристрій керування процесора універсального комп’ютера. Багаторівнева пам'ять комп’ютера. Організація пам'яті. Організація введення-виведення.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль на лекції (без виставляння балів) як фронтальне або вибіркове індивідуальне усне опитування студентів за раніше викладеним матеріалом, особливо за розділами курсу, які необхідні для зрозуміння теми лекції, що читається, або ж для встановлення ступеня засвоєння матеріалу прочитаної лекції. • Поточний контроль на лабораторних заняттях у формі індивідуального опитування. • Письмова перевірка. • Усна перевірка у формі співбесіди. • Тестова перевірка. Максимальна оцінка в балах (разом за дисципліну): 100.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль: 40 балів • Екзамен: • письмова компонента: 30 балів • усна компонента: 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. - Луцьк. Волинська обласна друкарня, 2008. – 470 с. 2. Andrew S. Tanenbaum. Todd Austin. Structured Computer Organization (6th Edition), Pearson, 2013. 3. Stallings William. Computer Organization and Architecture (9th Edition). Pearson, 2015. 4. L. Null, J. Labur, The Essentials of Computer Organization and Architecture (3rd Edition), Helion, 2016. 5. Mostafa Abd-El-Barr, Hesham El-Rewini. Fundamental of computer organization and architecture. - A John Wiley & Sons, Inc Publication. 2005. 273 p. 6. D.A. Patterson, J.L. Hennessy, Computer Architecture. A Quantitative Approach. 6th Edition. Morgan Kaufmann, 2017. 7. Мельник А.О. Персональні суперкомп’ютери: архітектура, проектування, застосування: монографія / А.О. Мельник, В.А. Мельник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 516 с. 8. V.Hamacher, Z.. Vranesic, S.Zaky. Computer Organizatior.- McGraw Publ. Company, 1990. 9. Parallel Computer Architecture: A Hardware/Software Approach. David Culler and J.P. Singh with Anoop Gupta . - MKP Inc., 1998. 1100 p. 10. Hardware and Computer Organization The Software Perspective By Arnold S. Berger. - Elsevier Inc. 2005. 513p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектура комп'ютера та операційні системи, частина 1 (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.043
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Захист інформації
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна

Архітектура комп'ютера та операційні системи, частина 1 (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.042
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: проф. Мельник Віктор Анатолійович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Закріплення та поглиблення теоретичних знань з дисципліни, набуття досвіду з аналізу та проектування архітектури комп’ютерних систем та їхніх компонентів, а також знань про принципи дії та архітектуру прототипних варіантів сучасних RISC-комп'ютерів
Завдання: • Закріплення та поглиблення теоретичних знань з дисципліни «Архітектура комп'ютера та операційні системи, частина 1». • Набуття досвіду з аналізу та проектування електронних комп’ютерних пристроїв. • Розуміння конвеєрного принципу виконання інструкцій послідовного програмного потоку. • Набуття досвіду з проектування пристроїв керування сучасних RISC-комп'ютерів. • Набуття досвіду з проектування ієрархічних систем пам’яті, притаманних Гарвардській та дуальній типам архітектури комп’ютерів. • Набуття знань про принципи дії та архітектуру прототипних варіантів сучасних RISC-комп'ютерів, набуття досвіду з проектування їхніх інформаційних трактів.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: 1. ЗК 1 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. ЗК 2 Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. 3. ЗК 3. Здатність професійно спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово. 4. ЗК 4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми за професійним спрямуванням. 5. ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. 6. ЗК 7. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 7. Дослідницькі навики і уміння. 8. Креативність, здатність до системного мислення. 9. Потенціал до подальшого навчання. 10. Відповідальність за якість виконуваної роботи. 11. Здатність працювати самостійно. Фахових: 1. Знання архітектури комп’ютера. 2. Знання схемотехнічних основ сучасних комп’ютерів. 3. Володіння методами та засобами програмування мовами високого та низького рівня. 4. Володіння спеціалізованими програмними пакетами. 5. Знання теоретичних (логічних та арифметичних) основ побудови сучасних комп’ютерів та їх архітектури, вміння застосовувати їх в процесі побудови та експлуатації при рішенні професійних завдань. 6. Знання загально-методологічних принципів побудови сучасних комп’ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації. 7. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності та удосконалення захищеності. 8. ФК 3. Здатність до використання програмних та програмно-апаратних комплексів засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних 9. ФК 5. Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. 10. ФК 6. Здатність відновлювати штатне функціонування інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем після реалізації загроз, здійснення кібератак, збоїв та відмов різних класів та походження. 11. ФК 7. Здатність впроваджувати та забезпечувати функціонування комплексних систем захисту інформації (комплекси нормативно-правових, організаційних та технічних засобів і методів, процедур, практичних прийомів та ін.) 12. ФК 10. Здатність застосовувати методи та засоби криптографічного та технічного захисту інформації на об’єктах інформаційної діяльності. 13. ФК 11. Здатність виконувати моніторинг процесів функціонування інформаційних. інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем згідно встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: Знання: 1. ЗН 2. Організовувати власну професійну діяльність, обирати оптимальні методи та способи розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, оцінювати їхню ефективність. 2. ЗН 3. Використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного рішення спеціалізованих задач професійної діяльності. 3. ЗН 4. Аналізувати, аргументувати, приймати рішення при розв’язанні складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, які характеризуються комплексністю та неповною визначеністю умов, відповідати за прийняті рішення 4. ЗН 13. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі інформаційних технологій, кібербезпеки та управління; 5. ЗН 14. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі кібербезпеки та інформаційних технологій; 6. ЗН 18. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій та інформаційної безпеки; 7. ЗН 1.1. Виконувати аналіз та декомпозицію інформаційно-телекомунікаційних систем. 8. ЗН 2.2. Використовувати програмні та програмно-апаратні комплекси захисту інформаційних ресурсів 9. ЗН 4.1. Вирішувати завдання захисту програм та інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах програмно-апаратними засобами та давати оцінку результативності якості прийнятих рішень. 10. ЗН 4.3. Вирішувати задачі захисту потоків даних в інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах 11. ЗН 4.6. Здійснювати оцінювання можливості несанкціонованого доступу до елементів інформаційно-телекомунікаційних систем. 12. Аналізувати та проектувати високопродуктивні комп’ютерні системи з різною структурною організацією з використанням принципів паралельної та розподіленої обробки інформації. Комунікація: 1. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською). 2. КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: 1. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. 2. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. 3. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Цифрова схемотехніка, • Технології програмування. • Теорія інформації та кодування
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота полягає у здійсненні проектування розширеної, детальної структурної схеми прототипу скалярного RISC-комп'ютера з поданням структури, інформаційних та керуючих зв'язків інформаційного тракту i пристрою керування та з врахуванням конкретизованої за завданням підмножини системи інструкцій. В роботі потрібно розкрити внутрішню структуру пристроїв інформаційного тракту, апаратури пристрою керування, розробити підсистему введення/виведення інформації, надати у табличній чи графічній формах детальні мікропрограми виконання інструкцій. Крім того, потрібно запропонувати варіант конвеєризації структури інформаційного тракту разом із конвеєрною мікропрограмою керування та пояснити спосіб реалізації цього конвеєрного керування, розробити детальні структури пристрою керування, кешу даних та інструкцій і пояснити принципи їх будови та зв'язок з модифікованою Гарвардською архітектурою.
Опис: В межах курсового проекту передбачено виконання таких завдань: 1. Розробити розширену, детальну структурну схему прототипу скалярного RISC-комп'ютера з поданням структури, інформаційних та керуючих зв'язків інформаційного тракту i пристрою керування та з врахуванням конкретизованої за завданням підмножини системи інструкцій. 2. Розкрити внутрішню структуру пристроїв інформаційного тракту, апаратури пристрою керування. 3. Розробити підсистему введення/виведення інформації. 4. Надати у табличній чи графічній формах детальні мікропрограми виконання інструкцій. 5. Запропонувати варіант конвеєризації структури інформаційного тракту разом із конвеєрною мікропрограмою керування та пояснити спосіб реалізації цього конвеєрного керування. 6. Відобразити графічно детальні структури пристрою керування, кешу даних та інструкцій і пояснити принципи їх будови та зв'язок з модифікованою Гарвардською архітектурою.
Методи та критерії оцінювання: • Письмова перевірка. • Усна перевірка у формі співбесіди.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання курсової роботи (аналітична і технічна частини, графічна частина – до 60 балів) і 2) захисту (підготовлена доповідь, відповіді на запитання – до 40 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. - Луцьк. Волинська обласна друкарня, 2008. - 470 с. 2. D.A. Patterson, J.L. Hennessy, Computer Architecture. A Quantitative Approach. 6th Edition. Morgan Kaufmann, 2017. 3. Andrew S. Tanenbaum. Todd Austin. Structured Computer Organization (6th Edition), Pearson, 2013. 4. Stallings William. Computer Organization and Architecture (9th Edition). Pearson, 2015. 5. L. Null, J. Labur, The Essentials of Computer Organization and Architecture (3rd Edition), Helion, 2016. 6. Mostafa Abd-El-Barr, Hesham El-Rewini. Fundamental of computer organization and architecture. - A John Wiley & Sons, Inc Publication. 2005. 273 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).