Нарисна геометрія та інженерна графіка

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Афтаназів Іван Семенович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: «Нарисна геометрія » являє собою навчальну дисципліну, що включає до свого складу елементи нарисної геометрії та технічного креслення, які формують основу інженерної підготовки студентів. Оволодіння студентами основ цих курсів сприяє розвитку в них навиків самостійної технічної творчості, що є неодмінною передумовою інженерної діяльності майбутніх фахівців. Мета вивчення даної дисципліни полягає в оволодінні студентами теоретичних знань та практичних навичок, що необхідні для відтворення технічних думок мовою графічного відображення у кресленнях та супроводжуючій їх технічній документації, а також знань та вмінь, що необхідні для розуміння та усвідомлення конструкцій і принципів дії відображених на кресленнях технічних виробів та об’єктів.
Завдання: Завданням дисципліни є засвоєння студентами засобів та методик побудови зображень просторових предметів на площині (на креслярському форматі чи екрані комп’ютера), набуття ними необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, розробки робочої документації на технічні вироби тощо. ЗК1. Здатність до абстрактного мислення. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5 Здатність генерувати нові ідеї. ЗК8. Здатність діяти соціально, відповідально та свідомо. ЗК10. Здатність розв’язувати типові задачі професійної діяльності із застосуванням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ЗК13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння закономірностей розвитку суспільства, техніки та технологій.
Результати навчання: РН14 – Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування. ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геометрія Креслення Інформатика Основи автоматизованого проектування
Короткий зміст навчальної програми: «Нарисна геометрія» – одна з навчальних дисциплін, які не тільки складають основу інженерної підготовки студентів, а і сприяють розвитку їх просторової уяви та самостійної технічної творчості. Кінцева мета вивчення дисципліни полягає в оволодінні студентами знаннями та навичками, що необхідні для викладення технічних думок за допомогою креслень, а також для розуміння конструкції і принципу дії зображених на кресленні технічних виробів. У загальному курс «Нарисна геометрія» складається з наступних розділів: нарисна геометрія, геометричне, проекційне та машинобудівне креслення, комп’ютерна графіка. Теоретичною основою цього курсу є нарисна геометрія – наука, яка вивчає способи зображення просторових форм на площині та способи рішення геометричних задач за зображенням цих форм. Знання та навички, отримані при вивченні нарисної геометрії становлять основу засвоєння курсу машинобудівного креслення та комп’ютерної графіки, виконання практичних робіт курсу.
Опис: 1. Методи проектування геометричних фігур на площині. 2. Правила виконання конструкторської документації: креслень, схем, текстових документів. 3. Принципи роботи в середовищі графічної системи AutoCAD. Тема 1. Предмет і метод нарисної геометрії. Способи проектування. Інваріанти ортогонального проектування. Епюр Монжа. Проектування точки на три площини проекцій. Тема 2. Пряма. Відображення на епюрі. Положення відносно площин проекцій. Особливі положення прямої. Сліди прямої. Визначення октантів простору, через які проходить пряма. Дійсна величина відрізку прямої методом прямокутного трикутника. Кути нахилу прямої до площин проекцій. Тема 3. Площина. Способи завдання на епюрі. Положення відносно площин проекцій. Особливі положення площини. Лінії особливого положення в площині.
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (ідивідуальне) та фронтальне (загальне) опитування. Екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні графічні роботи оцінюються за такими критеріями: правильність розв’язку, оформлення роботи згідно державних стандартів, усна компонента (захист роботи). Правильність розв’язку – 60% від максимальної кількості балів за дану роботу. Оформлення – 30%, захист роботи – 10%. Екзаменаційний контроль: письмова компонента, яка складається з чотирьох питань. Всього за екзаменаційний контроль 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. П.П. Волошкевич, О.О.Бойко, Б.В.Панкевич, Є.В.Мартин, А.Л.Беспалов Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка. Львів, Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 2. А.А. Чекмарев “Инженерная графика”. М. 1988. 3. О.П. Калиновська, Е.В. Геккер. Посібник “Нарисна геометрія”. Київ, НМК ВО, 1990. 4. Топчій В.І., Афтаназів І.С., Волошкевич П.П. Графічна система AutoCAD. Основи машинобудівного креслення, моделювання та анімації: Навчальний посібник - Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).