Технічна механіка, частина 2

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Пасіка В'ячеслав Романович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни здобувачами рівня бакалавр є ово-лодіння теоретичними основами і практичними навиками застосування сучасних загальних методів дослідження і конструювання різноманітних механічних сис-тем.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів ви-щої освіти таких компетентностей: загальні компетентності: ЗК2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт; ЗК6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; фахові компетентності: ФК1. Здатність застосовувати системний підхід до вирішення проблем ме-талургії. ФК2. Критичне осмислення наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів, необхідних для професійної діяльності в сфері металургії; ФК3. Здатність застосовувати та інтегрувати знання на основі розуміння інших інженерних спеціальностей; ФК4. Здатність демонструвати творчий та інноваційний потенціал в синтезі рішень і у розробці проєктів в металургії; ФК5. Здатність застосовувати наукові та інженерні методи, а також комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення типових та комплексних за-вдань ливарного виробництва, у тому числі в умовах невизначеності.
Результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання ЗН2. Знання і розуміння інженерних наук, які лежать в основі прикладного матеріалознавства, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів програми, у тому числі достатня обізнаність в їх останніх досягненнях. Лекційні, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод Поточний контроль, захист лабораторних робіт, Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування ЗН5. Розуміння особливостей матеріалів, які застосовуються, обладнання та інструментів, інженерних технологій і процесів, а також їх обмежень у ливарному виробництві. Лекційні, практичні та лабораторні заняття, – інформаційно-рецептивний метод та метод проблемного викладу. Поточний контроль, захист розрахунково-графічних робіт. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування. УМ6. Вміння поєднувати теорію і практику для вирішення інженерних завдань ливарного виробництва. Лекційні, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод Поточний контроль, захист лабораторних робіт, Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування УМ8. Вміння застосовувати стандарти інженерної діяльності у сфері ливарного виробництва. Лекційні, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: поточний контроль, заліковий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: вища математика, технічна механіка частина перша, фізика, креслення Супутні і наступні навчальні дисципліни: технічна механіка частина третя
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна „Технічна механік частина друга? належить до загально інже-нерних дисциплін, на висновках якої формується навчання у різних галузях знань, зокрема у галузі "Механічна інженерія". Технічна механіка частина ІІ ди-ференціює поняття „тіло? і оперує більш конкретними визначеннями матеріаль-них об’єктів, зокрема, ланка, стрижень (брус), оболонка, тощо. У ній розгляда-ють різноманітні механізми для створення і передачі руху, визначають їхні кіне-матичні та силові характеристики на основі яких проводять розрахунок на міц-ність, жорсткість, гнучкість із визначенням конкретних геометричних характерис-тик матеріальних об’єктів. Вивчення технічної механіки частина ІІ дає знання для розуміння механіч-них явищ, з якими будуть зустрічатись майбутні фахівці у практичній діяльності, а також для самостійного опанування нових питань технології, які виникають на межі різних галузей наук, у тому числі з іншими розділами фізики і хімії. Все це обумовлює актуальність вивчення дисципліни "технічна механіка частина друга
Опис: Лекція 1. Загальні поняття та гіпотези дисципліни опору матеріалів. Сили та деформації. Напруження. Основні гіпотези. 2 Лекція 2. Центральний розтяг або стиск. Поздовжня сила. Епюри внутрішніх силових факторів при розтяганні (стисканні) та їх побудова. Розрахунок на міцність. 2 Лекція 3. Зсув та кручення. Деформація зсуву. Практичні розрахунки на зріз та зминання. Деформації при крученні валу. Умова жорсткості. 2 Лекція 4. Згинання статично визначених балок. Епюри поперечних зусиль і згинальних моментів. 2 Лекція 5. Напруження і деформації при згині. Нормальні напруження при згині. Розрахунок на міцність при згині та раціональні форми поперечних перерізів балок. 2 Лекція 6. Стійкість стиснутих стрижнів. Загальні поняття про стійкість стрижнів. Задача Ейлера. Вплив умов закріплення стрижня на значення критичної сили.. 2 Лекція 7. Складний опір. Загальний випадок навантаження стержня. Внутрішні сили і напруження. Косий згин. 2 Лекція 8. Основні поняття теорії механізмів і машин. Термінологія ТММ. Кінематичні пари (КП) та ланцюги. 2 Лекція 9. Утворення і класифікація механізмів. Утворення механізмів. Структурні групи та їх класифікація.. 2 Лекція 10. Кінематичні характеристики важільних чотириланкових механізмів. Графоаналітичний метод. 2 Лекція 11. Силові характеристики важільних чотириланкових механізмів. Визначення внутрішніх сил, що діють у механізмах. 2 Лекція 12. Тертя у кінематичних парах та механічний коефіцієнт корисної дії. Механічний ккд за послідовного і паралельного з’єднання машин. 2 Лекція 13. Розрахунок зносу елементів КП. Види та стадії зношування. Кількісна оцінка зносу. 2 Лекція 14. Зубчасті механізми.. Передавальні числа і відношення. Редуктори і мультиплікатори. Передачі з рухомими і нерухомими осями. Планетарні та диференціальні механізми. 2 Лекція 15. Евольвентне зачеплення. Евольвента та її властивості. Геометричні параметри евольвентних коліс. 2
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Контроль знань на практичних заняттях. 2. Захист розрахунково-графічних робіт шляхом опитування теоретично-го матеріалу за даними задач розрахунково-графічної роботи. 3. Контроль підготовленості до лабораторних занять. 4. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу згідно теми лабораторної роботи та методики проведен-ня досліджень. 5. Контроль виконання завдань самостійної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Опитування на практичних заняттях 10 балів Захист звітів до лабораторних робіт шляхом опитування теоретичного матеріалу згідно теми лабораторної роботи та методики проведення досліджень 30 балів Захист розрахунково-графічних робіт шляхом опитування теоретичного матеріалу 60 Разом за дис-ципліну: 10+30+60=100 балів 10 30 60 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. Кіницький Я. Т. Теорія механізмів і машин. Київ: Наукова думка. 2002. – 660 с. 2. Павлище В. Т., Харченко Є. В., Барвінський А. Ф та ін. Навчальний посі-бник. Львів, Інтелект Захід. 2004. – 268 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).