Технічна механіка, частина 2

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Пасіка В'ячеслав Романович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни здобувачами рівня бакалавр є ово-лодіння теоретичними основами і практичними навиками застосування сучасних загальних методів дослідження і конструювання різноманітних механічних сис-тем.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів ви-щої освіти таких компетентностей: загальні компетентності: ЗК2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт; ЗК6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; фахові компетентності: ФК1. Здатність застосовувати системний підхід до вирішення проблем ме-талургії. ФК2. Критичне осмислення наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів, необхідних для професійної діяльності в сфері металургії; ФК3. Здатність застосовувати та інтегрувати знання на основі розуміння інших інженерних спеціальностей; ФК4. Здатність демонструвати творчий та інноваційний потенціал в синтезі рішень і у розробці проєктів в металургії; ФК5. Здатність застосовувати наукові та інженерні методи, а також комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення типових та комплексних за-вдань ливарного виробництва, у тому числі в умовах невизначеності.
Результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання ЗН2. Знання і розуміння інженерних наук, які лежать в основі прикладного матеріалознавства, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів програми, у тому числі достатня обізнаність в їх останніх досягненнях. Лекційні, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод Поточний контроль, захист лабораторних робіт, Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування ЗН5. Розуміння особливостей матеріалів, які застосовуються, обладнання та інструментів, інженерних технологій і процесів, а також їх обмежень у ливарному виробництві. Лекційні, практичні та лабораторні заняття, – інформаційно-рецептивний метод та метод проблемного викладу. Поточний контроль, захист розрахунково-графічних робіт. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування. УМ6. Вміння поєднувати теорію і практику для вирішення інженерних завдань ливарного виробництва. Лекційні, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод Поточний контроль, захист лабораторних робіт, Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування УМ8. Вміння застосовувати стандарти інженерної діяльності у сфері ливарного виробництва. Лекційні, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: поточний контроль, заліковий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: вища математика, технічна механіка частина перша, фізика, креслення Супутні і наступні навчальні дисципліни: технічна механіка частина третя
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна „Технічна механік частина друга? належить до загально інже-нерних дисциплін, на висновках якої формується навчання у різних галузях знань, зокрема у галузі "Механічна інженерія". Технічна механіка частина ІІ ди-ференціює поняття „тіло? і оперує більш конкретними визначеннями матеріаль-них об’єктів, зокрема, ланка, стрижень (брус), оболонка, тощо. У ній розгляда-ють різноманітні механізми для створення і передачі руху, визначають їхні кіне-матичні та силові характеристики на основі яких проводять розрахунок на міц-ність, жорсткість, гнучкість із визначенням конкретних геометричних характерис-тик матеріальних об’єктів. Вивчення технічної механіки частина ІІ дає знання для розуміння механіч-них явищ, з якими будуть зустрічатись майбутні фахівці у практичній діяльності, а також для самостійного опанування нових питань технології, які виникають на межі різних галузей наук, у тому числі з іншими розділами фізики і хімії. Все це обумовлює актуальність вивчення дисципліни "технічна механіка частина друга
Опис: Лекція 1. Загальні поняття та гіпотези дисципліни опору матеріалів. Сили та деформації. Напруження. Основні гіпотези. 2 Лекція 2. Центральний розтяг або стиск. Поздовжня сила. Епюри внутрішніх силових факторів при розтяганні (стисканні) та їх побудова. Розрахунок на міцність. 2 Лекція 3. Зсув та кручення. Деформація зсуву. Практичні розрахунки на зріз та зминання. Деформації при крученні валу. Умова жорсткості. 2 Лекція 4. Згинання статично визначених балок. Епюри поперечних зусиль і згинальних моментів. 2 Лекція 5. Напруження і деформації при згині. Нормальні напруження при згині. Розрахунок на міцність при згині та раціональні форми поперечних перерізів балок. 2 Лекція 6. Стійкість стиснутих стрижнів. Загальні поняття про стійкість стрижнів. Задача Ейлера. Вплив умов закріплення стрижня на значення критичної сили.. 2 Лекція 7. Складний опір. Загальний випадок навантаження стержня. Внутрішні сили і напруження. Косий згин. 2 Лекція 8. Основні поняття теорії механізмів і машин. Термінологія ТММ. Кінематичні пари (КП) та ланцюги. 2 Лекція 9. Утворення і класифікація механізмів. Утворення механізмів. Структурні групи та їх класифікація.. 2 Лекція 10. Кінематичні характеристики важільних чотириланкових механізмів. Графоаналітичний метод. 2 Лекція 11. Силові характеристики важільних чотириланкових механізмів. Визначення внутрішніх сил, що діють у механізмах. 2 Лекція 12. Тертя у кінематичних парах та механічний коефіцієнт корисної дії. Механічний ккд за послідовного і паралельного з’єднання машин. 2 Лекція 13. Розрахунок зносу елементів КП. Види та стадії зношування. Кількісна оцінка зносу. 2 Лекція 14. Зубчасті механізми.. Передавальні числа і відношення. Редуктори і мультиплікатори. Передачі з рухомими і нерухомими осями. Планетарні та диференціальні механізми. 2 Лекція 15. Евольвентне зачеплення. Евольвента та її властивості. Геометричні параметри евольвентних коліс. 2
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Контроль знань на практичних заняттях. 2. Захист розрахунково-графічних робіт шляхом опитування теоретично-го матеріалу за даними задач розрахунково-графічної роботи. 3. Контроль підготовленості до лабораторних занять. 4. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу згідно теми лабораторної роботи та методики проведен-ня досліджень. 5. Контроль виконання завдань самостійної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Опитування на практичних заняттях 10 балів Захист звітів до лабораторних робіт шляхом опитування теоретичного матеріалу згідно теми лабораторної роботи та методики проведення досліджень 30 балів Захист розрахунково-графічних робіт шляхом опитування теоретичного матеріалу 60 Разом за дис-ципліну: 10+30+60=100 балів 10 30 60 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кіницький Я. Т. Теорія механізмів і машин. Київ: Наукова думка. 2002. – 660 с. 2. Павлище В. Т., Харченко Є. В., Барвінський А. Ф та ін. Навчальний посі-бник. Львів, Інтелект Захід. 2004. – 268 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).