Електротехніка та електропривод
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: к.т.н., доцент Коруд Василь Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • розуміти фізичну основу роботи електротехнічних пристроїв;
• аналізувати роботу електротехнічних пристроїв, та правильно їх експлуатувати.
• вибирати типові електротехнічні пристрої для рішення практичних задач;
• визначати їх параметри та характеристики пристроїв у залежності від умов їх використання;
• правильно використовувати електричні прилади й вимірювати основні електричні та неелектричні величини.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика,
• Вища математика,
• Електроніка та мікропроцесорна техніка.
Короткий зміст навчальної програми: Структура електричних кіл (джерела, споживачі), елементи (R,L,C) та їх властивості. Основні закони електротехніки (закони Ома, Кірхгофа). Mетоди аналізу електричних кіл. Кола змінного однофазного струму. Трифазні симетричні кола. Поняття перехідного процесу електричного кола, комутаційних апаратів і законів комутації.. Mагнітні кола постійного струму, їх властивості та сфери використання. Основи роботи електричних пристроїв: трансформаторів, електричних машин змінного та постійного струмів. Основні характеристики, вибір типу двигуна та розрахунок його потужності.
Структура електроприводу, типи приводних механізмів. Основні системи керування електроприводами: їх переваги та недоліки. мікропроцесорне керування.
Методи та критерії оцінювання: • лабораторний практикум, розрахункоао-графічна робота (40%)
• письмова екзаменаційна робота (50%)
усна компонента (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. Коруд В.І. Електротехніка: Підручник / В.І.Коруд, О.Є.Гамола, С.М. Малинівський //Львів: Магнолія плюс, 2017. - 445 с.
2. Паначевський О.І. Загальна електротехніка (теорія і практикум) / О.І. Паначевський, Ю.Ф. Свергун // Київ: "Каравела", 2003 р. – 440 с.
3. Гамола О.Є. Практикум з електротехніки / О.Є. Гамола, В.І. Коруд, В.С. Мадай, Н.П. Мусихіна// Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2018. – 212 с.
4. Мадай В.С., Мусихіна Н.П., Коруд В.І., Рижий Т.І. Лабораторний практикум з навчальної дисципліни “Електротехніка”//Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2017. – 42 с.
5. Ільїнський М.Ф., Козаченко В.Ф.Загальний курс електроприводу.,//Енергоатомвидат, 1992. - 544.