Фізика
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.013
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Кравчук І.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 2.2. Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей (знань, умінь, навичок):
Загальні компетентності:
1. ЗК01. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2. ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
3. ЗК03. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
4. ЗК04. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
5. ЗК05. Навички здійснення безпечної діяльності.
6. ЗК06. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
7. ЗК07. Здатність працювати в команді.
8. ЗК08. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
9. ЗК09. Здатність спілкуватися іноземною мовою;
10.ЗК10. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Фахові компетентності:
1. ФК1. Здатність застосовувати знання математики в обсязі, необхідному для використання математичних методів для аналізу та прогнозування параметрів і показників функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища.
2. ФК2. Здатність застосовувати знання фізики в обсязі, необхідному для оцінювання та забезпечення безпеки транспортної діяльності.
3. ФК2. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень;
Результати навчання: Студент повинен показати наступні програмні результати навчання:
1) знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;
2) знати одиниці вимірювання основних фізичних величин та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул;
3) розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них;
4) мати сформований науковий світогляд та науковий стиль мислення;
5) вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, опрацьовувати та аналізувати його результати;
6) вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання лінійних розмірів, механічних, термодинамічних, електричних та оптичних величин;
7) мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки та проводити у наступному комп'ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем;
8) мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи;
9) Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій.
10) Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
11) мати сформовану екологічну та етичну культуру, навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для навколишнього середовища;
12) мати сформовані навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням на виробництві та у побуті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни Супутні і наступні
навчальні дисципліни
1 Фізика (шкільний курс) Вища математика, частини 1,2
2 Алгебра (шкільний курс) Обчислювальна математика та програмування
3 Геометрія (шкільний курс) Теорія автоматичного керування
4 Хімія (шкільний курс) Електроніка та схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни
Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна фізика) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу виконання лабораторних робіт із наступним вивченням опрацювання результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів.
Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів при дослідженні видів і типів транспортних систем. Він дозволяє знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем, оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем
Опис: Тема 1: Фізичні основи механіки
Тема 2: Коливання і хвилі
Тема 3: Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів
Тема 4: Термодинаміка
Тема 5: Електростатика Електричне поле в речовині
Тема 6: Постійний електричний струм. Електричний струм в металах.
Тема 7: Електромагнетизм .Магнітне поле у речовині. Електромагнітні хвилі.
Тема 8: Хвильова оптика Інтерференція та дифракція світла
Тема 9: Корпускулярно-хвильовий дуалізм випромінювання Теплове випромінювання
Тема 10: Елементи фізики атомного ядра
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання
1. Опитування при допуску до лабораторних робіт (усно та за допомогою виконання письмових тестів )
2. Опитування при захисті лабораторних робіт (усно та за допомогою виконання письмових тестів )
3. Перевірка розрахунково-графічних робіт
4. Екзамен – письмова форма (питання та задачі – письмові відповіді, та тести онлайн).
5. Екзамен – усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
Поточний контроль (ПК):
Лабораторні заняття:
1) 10 балів – за перевірку звітів про виконання лабораторних робіт та правильні відповіді на контрольні запитання;
РГР:
1) 10 балів за 10 розв’язаних задач до свого індивідуального номера завдання у ВНС;
Максимальна оцінка за поточний контроль – 30 балів.
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента:
1) тестові запитання – 20 запитань, 1 бал кожне (правильна відповідь – 20 балів)
2) два теоретичні питання по 10 балів кожне (ручна перевірка надісланої відповіді)
3) дві задачі по 15 балів кожна (ручна перевірка надісланої відповіді)
Усна компонента:
Відповіді online на два короткі теоретичні питання – по 10 балів максимум за одне питання. Час на підготовку до відповіді – не передбачений.
Максимальна оцінка за екзамен – 70 балів.
Максимальна оцінка за семестр ПК + ЕК 100 балів.
Критерії оцінювання теоретичного питання
1) Чи відповідає надіслана відповідь на поставлене питання?
2) Чи висвітлено суть фізичного закону, явища? Чи наведені рисунки (за необхідності)?
3) Чи записано у відповіді формули, які описують закон чи явище математично?
4) Чи описані фізичні величини, які входять у формули?
5) Чи вказано розмірності вимірювання фізичних величин?
Ствердна відповідь на кожне із п’яти питань відповідає одному балу за це питання.
Критерії оцінювання розв’язку задачі:
1) Наявність короткої умови задачі.
2) Переведення числових даних у систему СІ.
3) Пояснення обраного ходу розв’язку задачі.
4) Наявність рисунка.
5) Запис вихідних фізичних формул.
6) Наявність математичних викладок, на основі яких знаходять робочу формулу.
7) Перевірка розмірності отриманого результату.
8) Підстановка числових даних у робочу формулу.
9) Отримане числове значення відповіді.
10) Акуратність запису розв’язку, можливість його однозначно прочитати.
Виконання кожного із 10 критеріїв, наведених вище, дає один додатковий бал у оцінку розв’язку задачі на екзамені (максимальна оцінка – 10 балів).
При оцінюванні РГР використовуються ті ж критерії оцінювання розв’язків задач,
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Procedure and criteria for assigning points and grades:
Current control (PC):
Laboratory classes:
1) 10 points – for checking reports on the performance of laboratory work and correct answers to control questions;
RGR:
1) 10 points for 10 solved problems to your individual problem number in the National Security Service;
The maximum score for the current control is 30 points.
Examination control:
Written component:
1) test questions – 20 questions, 1 point each (correct answer – 20 points)
2) two theoretical questions for 10 points each (manual check of the sent answer)
3) two tasks of 15 points each (manual check of the sent answer)
Oral component:
Online answers to two short theoretical questions - 10 points maximum for one question. The time for preparing the answer is not provided.
The maximum score for the exam is 70 points.
The maximum grade for the PC + EC semester is 100 points.
Evaluation criteria of a theoretical question
1) Does the sent answer correspond to the question posed?
2) Is the essence of the physical law and phenomenon highlighted? Are there drawings (if necessary)?
3) Are formulas written in the answer that describe the law or phenomenon mathematically?
4) Are the physical quantities included in the formulas described?
5) Are the dimensions of the measurement of physical quantities indicated?
An affirmative answer to each of the five questions corresponds to one point for that question.
Criteria for evaluating the solution of the problem:
1) Availability of a short condition of the problem.
2) Transfer of numerical data to the SI system.
3) Explanation of the chosen course of solving the problem.
4) Availability of a drawing.
5) Record the original physical formulas.
6) Availability of mathematical statements on the basis of which the working formula is found.
7) Checking the dimensionality of the obtained result.
8) Substitution of numerical data into the working formula.
9) Received numerical value of the answer.
10) Accuracy of recording the solution, the possibility to read it clearly.
Fulfillment of each of the 10 criteria given above gives one additional point in the evaluation of the solution of the problem on the exam (maximum score – 10 points).
The same criteria for evaluating problem solutions are used when evaluating RGR,
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).