Проєктування технологічних дільниць ливарних цехів
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.E.045
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тростянчин Андрій Миколайович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- здатність навчатися, сприймати набуті знання та інтегрувати їх із уже наявними, ефективно використовувати на практиці різні теорії в сфері навчання та адміністрування;
- уміння бути критичним та самокритичним, розуміння чинників, які позитивно чи негативно впливають на комунікативність, та здатність визначати і враховувати ці чинники в конкретних комунікаційних ситуаціях;
- здатність управляти проектами у галузі металургії та планувати у часі підготовку, впровадження та завершення проектів відповідно до міжнародних стандартів; розв’язувати поставлені завдання та приймати відповідні обґрунтовані рішення, на основі розуміння принципів функціонування проектів, їх фінансового аналізу, контролю та прогнозування ризиків;
- здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення, узагальнення, аналізу, систематизації, синтезу та прогнозування;
- набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до усталених наукових концепцій;
- здатність здійснювати професійну діяльність, зважаючи на соціальну та етичну відповідальність за прийняті рішення.
фахових:
-здатність аналізувати, прогнозувати та проектувати сучасні технологічні відділення ливарних цехів з урахуванням річної виробничої програми для потреб конкретного виробництва, а за потреби на базі існуючих виробничих потужностей збільшити виробництво високоякісних виливок;
- здатність оцінювати діяльність з точки зору професійної та цивільної безпеки, охорони навколишнього середовища, знання принципів забезпечення заходів з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки при організації науково-дослідницької, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської діяльності на підприємствах та організаціях металургійної галузі;
- здатність здійснювати наукові дослідження, оцінювати отримані результати, перевіряти їх адекватність, виконувати математичне моделювання процесів, засобів, систем виготовлення та оброблення матеріалів металургійного виробництва із застосуванням сучасних експериментальних технологій наукових досліджень, з використанням програмного забезпечення створювати теоретичні моделі для дослідження якості виробів, технологічних процесів, засобів, систем металургійних виробництв, виконувати аналіз, синтез й оптимізацію технологічної підготовки ливарного виробництва, бути здатним формувати нові продукти й технології в галузі металургії та лиття, вибираючи на основі наявних ресурсів оптимальні напрями й методи їх створення;
- здатність застосовувати сучасні методи і засоби визначення експлуатаційних характеристик та залишкового ресурсу, обладнання й виробів, вибирати методи, засоби й проводити вимірювання, діагностування продукції, процесів, обладнання, систем керування металургійного виробництва;
- здатність визначати експлуатаційні властивості, діагностувати залишковий ресурс металургійної й ливарної продукції, прогнозувати й виявляти проблеми пошкоджуваності виливків, розробляти оптимальні заходи для вдосконалення технологічних процесів ливарного виробництва з метою забезпечення надійності та довговічності литих виробів, запобігання їх деградації й руйнування під час експлуатації;
- здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних проблем протикорозійного захисту ливарних виробів з металевих матеріалів, науково обґрунтовувати вибір матеріалів, обладнання, нових технологічних процесів для захисту від корозії литих виробів під час експлуатації та зберігання.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- знати структуру та класифікацію ливарних цехів;
- знати режими роботи ливарних цехів;
- спроможність застосовувати знання та набуті навички для проектування виробничих відділень ливарних цехів;
- здатність оцінювати, інтерпретувати вихідні дані для синтезу нових виробів й технологічних процесів;
- здатність здійснювати метрологічну оцінку відповідності якості виливків, металовиробів та послуг державним та міжнародним стандартам систем EN та ISO.
- знати основні вимоги щодо охорони праці та протипожежної безпеки ливарних цехів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Нарисна геометрія та інженерна графіка
Технологія конструкційних матеріалів
Основи автоматизованого проектування
Теоретичні основи ливарного виробництва
Технологія ливарної форми
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Організація інженерних проектів в металургії
Багатоопераційні технології ливарного виробництва
Адитивні технології в ливарному виробництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування технологічних дільниць ливарних цехів» навчає основних принципів проектування сучасних технологічних відділень ливарних цехів з дотриманням державно-будівельних норм, охорони праці, екологічної та протипожежної безпеки.
Опис: Вступ. Класифікація ливарних цехів
Організація і особливості проектування ливарних цехів
Структура ливарних цехів
Виробнича програма і методика проектних розрахунків
Режими роботи ливарних цехів
Фонди часу роботи устаткування робітників. Поняття продуктивності устаткування
Проектування виробничих відділень ливарного цеху
Проектування складів формувальних і шихтових матеріалів та відділень для їх підготовлення до використання. Допоміжні служби
Охорона праці і техніка безпеки
Заходи протипожежної безпеки під час проектування ливарних цехів
Екскурсія на діючі ливарні цехи
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка, рейтинговий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)
Виконання практичних робіт – 50 балів.
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента - 40 балів
Усна компонента -10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.1. – Бібліогр.:с.582.
2. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.2. – Бібліогр.:с.380.
3. Пахаренко В. Л., Марчук М.М Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): Навчальний посібник.- Рівне: НУВГП, 2009,-179с.:іл.
4. ДСТУ 2541-94 Ливарне виробництво. Терміни та визначення. Мова: українська. Дата введення в дію: 01.07.1995.
5. Пахаренко В. Л. Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): навчальний посібник / В. Л. Пахаренко, М.М. Марчук . – Рівне: НУВГП, 2009. –179 с.:іл.
6. Дан Л. О. Ливарне виробництво : навчальний посібник для студентів металургійних спеціальностей / Л. О. Дан, Л. О. Трофімова ; М-во освіти і науки України, ПДТУ. Каф. технології і комп`ютерізації ливарного виробництва. – Маріуполь : ПДТУ, 2013. – 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування технологічних дільниць ливарних цехів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.E.048
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тростянчин Андрій Миколайович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- здатність навчатися, сприймати набуті знання та інтегрувати їх із уже наявними, ефективно використовувати на практиці різні теорії в сфері навчання та адміністрування;
- уміння бути критичним та самокритичним, розуміння чинників, які позитивно чи негативно впливають на комунікативність, та здатність визначати і враховувати ці чинники в конкретних комунікаційних ситуаціях;
- здатність управляти проектами у галузі металургії та планувати у часі підготовку, впровадження та завершення проектів відповідно до міжнародних стандартів; розв’язувати поставлені завдання та приймати відповідні обґрунтовані рішення, на основі розуміння принципів функціонування проектів, їх фінансового аналізу, контролю та прогнозування ризиків;
- здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення, узагальнення, аналізу, систематизації, синтезу та прогнозування;
- набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до усталених наукових концепцій;
- здатність здійснювати професійну діяльність, зважаючи на соціальну та етичну відповідальність за прийняті рішення.
фахових:
-здатність аналізувати, прогнозувати та проектувати сучасні технологічні відділення ливарних цехів з урахуванням річної виробничої програми для потреб конкретного виробництва, а за потреби на базі існуючих виробничих потужностей збільшити виробництво високоякісних виливок;
- здатність оцінювати діяльність з точки зору професійної та цивільної безпеки, охорони навколишнього середовища, знання принципів забезпечення заходів з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки при організації науково-дослідницької, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської діяльності на підприємствах та організаціях металургійної галузі;
- здатність здійснювати наукові дослідження, оцінювати отримані результати, перевіряти їх адекватність, виконувати математичне моделювання процесів, засобів, систем виготовлення та оброблення матеріалів металургійного виробництва із застосуванням сучасних експериментальних технологій наукових досліджень, з використанням програмного забезпечення створювати теоретичні моделі для дослідження якості виробів, технологічних процесів, засобів, систем металургійних виробництв, виконувати аналіз, синтез й оптимізацію технологічної підготовки ливарного виробництва, бути здатним формувати нові продукти й технології в галузі металургії та лиття, вибираючи на основі наявних ресурсів оптимальні напрями й методи їх створення;
- здатність застосовувати сучасні методи і засоби визначення експлуатаційних характеристик та залишкового ресурсу, обладнання й виробів, вибирати методи, засоби й проводити вимірювання, діагностування продукції, процесів, обладнання, систем керування металургійного виробництва;
- здатність визначати експлуатаційні властивості, діагностувати залишковий ресурс металургійної й ливарної продукції, прогнозувати й виявляти проблеми пошкоджуваності виливків, розробляти оптимальні заходи для вдосконалення технологічних процесів ливарного виробництва з метою забезпечення надійності та довговічності литих виробів, запобігання їх деградації й руйнування під час експлуатації;
- здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних проблем протикорозійного захисту ливарних виробів з металевих матеріалів, науково обґрунтовувати вибір матеріалів, обладнання, нових технологічних процесів для захисту від корозії литих виробів під час експлуатації та зберігання.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- знати структуру та класифікацію ливарних цехів;
- знати режими роботи ливарних цехів;
- спроможність застосовувати знання та набуті навички для проектування виробничих відділень ливарних цехів;
- здатність оцінювати, інтерпретувати вихідні дані для синтезу нових виробів й технологічних процесів;
- здатність здійснювати метрологічну оцінку відповідності якості виливків, металовиробів та послуг державним та міжнародним стандартам систем EN та ISO.
- знати основні вимоги щодо охорони праці та протипожежної безпеки ливарних цехів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Нарисна геометрія та інженерна графіка
Технологія конструкційних матеріалів
Основи автоматизованого проектування
Теоретичні основи ливарного виробництва
Технологія ливарної форми
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Організація інженерних проектів в металургії
Багатоопераційні технології ливарного виробництва
Адитивні технології в ливарному виробництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування технологічних дільниць ливарних цехів» навчає основних принципів проектування сучасних технологічних відділень ливарних цехів з дотриманням державно-будівельних норм, охорони праці, екологічної та протипожежної безпеки.
Опис: Вступ. Класифікація ливарних цехів
Організація і особливості проектування ливарних цехів
Структура ливарних цехів
Виробнича програма і методика проектних розрахунків
Режими роботи ливарних цехів
Фонди часу роботи устаткування робітників. Поняття продуктивності устаткування
Проектування виробничих відділень ливарного цеху
Проектування складів формувальних і шихтових матеріалів та відділень для їх підготовлення до використання. Допоміжні служби
Охорона праці і техніка безпеки
Заходи протипожежної безпеки під час проектування ливарних цехів
Екскурсія на діючі ливарні цехи
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка, рейтинговий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль
Виконання курсової роботи – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.1. – Бібліогр.:с.582.
2. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.2. – Бібліогр.:с.380.
3. Пахаренко В. Л., Марчук М.М Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): Навчальний посібник.- Рівне: НУВГП, 2009,-179с.:іл.
4. ДСТУ 2541-94 Ливарне виробництво. Терміни та визначення. Мова: українська. Дата введення в дію: 01.07.1995.
5. Пахаренко В. Л. Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): навчальний посібник / В. Л. Пахаренко, М.М. Марчук . – Рівне: НУВГП, 2009. –179 с.:іл.
6. Дан Л. О. Ливарне виробництво : навчальний посібник для студентів металургійних спеціальностей / Л. О. Дан, Л. О. Трофімова ; М-во освіти і науки України, ПДТУ. Каф. технології і комп`ютерізації ливарного виробництва. – Маріуполь : ПДТУ, 2013. – 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).