Теорія тепло- та масоперенесення
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Доцент, к.т.н. Мартиняк-Андрушко Марта Андріївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ІНТ: Здатність розв’язувати скадні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, пов’язані з розробкою, застосуванням, виробництвом та випробуванням металевих, неметалевих та композиційних матеріалів та виробів на їх основі, у професійній діяльності та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів фізики, хімії та механічної інженерії й характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Фахові компетентності:
ФК7: Здатність застосовувати знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів, необхідних для підтримки діяльності в сфері матеріалознавства.
ФК8: Здатність застосовувати знання і розуміння міждисциплінарного інженерного контексту та його основних принципів у професійній діяльності.
ФКС 1.6: Здатність під час підготовки виробництва розраховувати температурні поля у виробі під час його нагрівання або охолодження та поля напружень у виробі, виконувати розрахунки динаміки розвитку дифузійних процесів розподілу компонентів в об’ємі виробу та інших супутних явищ.
ФКС 2.2: Здатність дати комплексну оцінку структури та фазового складу матеріалу щодо їх відповідності вимогам.
Результати навчання: знати:
• знання й розуміння інженерних наук, які лежать в основі прикладного матеріалознавства, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів програми, у тому числі достатня обізнаність в їх останніх досягненнях;
• засвоєння основних положень теорії хімічних процесів, електрохімії та хімічної кінетики, кристалографії, законів теплопровідності та фізичних механізмів дифузії.
вміти:
• уміння поєднувати теорію та практику для вирішення прикладних завдань матеріалознавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Фізика
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто основні положення наукових понять, теорій, які необхідні для опанування методами застосування фундаментальних законів збереження маси та енергії до розв’язання практичних задач тепло і масоперенесення в системах з конструкційних матеріалів Формування вміння використовувати набуті знання під час вирішення завдань.
Опис: Основні поняття та закони тепло-масообміну. Роль тепло- і масообміну в спеціальності. Фазові та структурні переходи в матеріалах.
Види теплообміну. Основні поняття і визначення. Закони молекулярного теплообміну. Закони конвективного теплообміну. Закони теплообміну випромінюванням. Задачі теплообміну випромінюванням . Теплообмін між тілами довільно розташованими в просторі. Ефективне випромінювання. Теплообмін між паралельними безмежними пластинами. Математичне формулювання крайової задачі теплопровідності. Диференціальне рівняння теплопровідності. Крайові умови. Задачі стаціонарної теплопровідності.
Задачі нестаціонарної теплопровідності.
Основи теорії подібності і моделювання явищ тепло-і масоперенесення.
Задачі конвективного теплообміну.
Тепло- і масоперенесення при фазових переходах.
Основи обчилювальних експериментів в задачах тепломасопереносу.
Методи та критерії оцінювання:
Оцінювання знань забезпечується поточним та заліковим контролями.
Поточний контроль:
– підготовка та виконання практичних занять.
- контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль-35% (35 балів)
Контрольний захід -65%( 65 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. Будник А.Ф. Тепломасоперенос у процесах і матеріалах дизайну матеріалів: Навчальний посібник. – Суми: Вид-во СумДУ, 2008. – 158 с.
2. Константинов С.М. Теплообмін. – Київ: Політехніка і прес, 2005. – 305 с.
3. Драганов Б.Х., Долінський А.А., Міщенко А.В. та ін. Теплотехніка. – Київ:Либідь, 2005. – 360 с.
4.Луцик Р.В. Теплообмін. – К.: КНУТД, 2004. – 126 с.
5.Лабай В.Й. Тепломасообмін: Підручник для ВНЗ. – Львів: Тріада Плюс, 2004.– 260 с.
6.Махорт А.В., Чумак М.Г. Термічна обробка металів: Навч. посібник. – К.:Либідь, 2002. – 512 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).