Філософія
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Канд.філос.наук, доцент Кадикало Андрій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
КЗ 1.Здатність удосконалювати і розвивати свій інтелектуальний та загальнокультурний рівень, усвідомити цінність і значення потреби у самовдосконаленні, оцінити світоглядні, соціальні та моральні позиції інших людей та сформулювати підстави власної виправданої позиції;
КЗ 2. Уміння поєднувати свою позицію та інтереси з позиціями та інтересами інших людей, розуміти міру своєї відповідальності за те, що відбувається з іншими людьми та природою, за долю майбутнього.
КЗ 3. Володіти культурою мислення, здатністю узагальнювати, аналізувати, вмінням логічно, аргументовано і чітко вибудовувати усне і писемне мовлення. Набуття навичок гнучкого мислення, вміння ставити питання і шукати способи їх вирішення, розглядати парадокси, альтернативи, суперечності.
КЗ 4. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на міжіндивідуальну комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях;
КЗ 5. Здатність продукувати нові ідеї, виділяти перспективні тенденції на основі аналізу інформації з різних джерел, проявляти креативність, здатність до системного, послідовного, цілісного мислення.
КЗ 6. Вміння орієнтуватися в найбільш загальних філософських проблемах буття, пізнання, цінностей, свободи та сенсу життя як основи формування культури громадянина і майбутнього спеціаліста
КЗ 7. Здатність визначати світоглядні позиції суспільного та індивідуального планів та використовувати їх для планування адекватних дій в суспільстві та в міжіндивідуальних взаєминах, сформувати світоглядні, моральні, естетичні установки та ціннісні орієнтації, необхідні для активної діяльності у професійній сфері та у всіх інших сферах життя суспільства, адекватної оцінки стану і перспектив його можливого розвитку.
КЗ 12. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
фахові компетентності:
КС 1. Ґрунтовні знання фундаментальних положень філософії в обсязі, необхідному для професійної діяльності;
КС 2. Базові знання понять, теорій і методів, необхідних для вивчення і розуміння особливостей людської життєдіяльності та їх використання як у професійній сфері, так і в повсякденних життєвих практиках;
КС 3. Вміння проявляти творчу активність, ініціативу, відповідальність в процесі вирішення професійних завдань;
КС 4. Здатність використовувати основні положення і методи гуманітарних наук при вирішенні соціальних та професійних завдань;
КС 5. Вміння виявляти в процесі професійної діяльності соціально значущі проблеми, аналізувати і їх розв’язувати.
КС 6. Орієнтуватися в умовах частої зміни технологій у професійній діяльності, а також в соціальних і етичних проблемах, пов'язаних з розвитком і використанням досягнень науки, техніки і технологій.
Результати навчання: Завдання вивчення дисципліни: Ознайомити студентів із ідеями та оригінальними текстами видатних представників світової та української філософії; зорієнтувати студентів щодо актуальних проблем сучасної філософії; сприяти засвоєнню студентами засобів філософського аналізу проблем людського життя та розвитку науки; продемонструвати глибоку спорідненість парадигм філософського мислення, наукової та художньої творчості.
У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати: основні етапи розвитку світової та вітчизняної філософії, провідну проблематику цих етапів та особливості інтелектуальних побудов світоглядних знань; знати видатних представників світової та вітчизняної філософії, їх вихідні ідеї; знати провідні проблеми сучасної філософії та орієнтуватись в їх змісті; знати значення основних філософських термінів; основи запобігання корупції, суспільної та академічної недоброчесності на рівні, необхідному для формування нетирпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки для здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності.
вміти: співставляти та аналізувати переваги та недоліки певних філософських позицій; вміти порівнювати частково наукові та філософські знання певних проблем; вміти опрацьовувати філософські тексти; вміти аналізувати проблеми сучасного життя із використанням філософських понять та категорій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Пререквізіт: історія світової та української культури.
- Кореквізіт: соціологія.
Короткий зміст навчальної програми: Філософія як інтелектуальна форма освоєння світу людиною, Антична філософія, Філософія європейського середньовіччя та Відродження, Філософія Нового часу, Німецька класична філософія, Перехід від класичної філософії до некласичної, Сучасна некласична філософія, Історія української філософії, Проблема буття у філософії, Свідомість як філософська проблема, Пізнання: його структура та динаміка, Людина та її буття як предмет філософського осмислення, Філософія особистості, Філософія історії, Соціальна філософія, Культура і цивілізація
Опис: Філософія як інтелектуальна форма освоєння світу людиною, Антична філософія, Філософія європейського середньовіччя та Відродження, Філософія Нового часу, Німецька класична філософія, Перехід від класичної філософії до некласичної, Сучасна некласична філософія, Історія української філософії, Проблема буття у філософії, Свідомість як філософська проблема, Пізнання: його структура та динаміка, Людина та її буття як предмет філософського осмислення, Філософія особистості, Філософія історії, Соціальна філософія, Культура і цивілізація
Методи та критерії оцінювання:
• усне опитування на семінарських заняттях;
• оцінювання якості знань під час дискусій згідно планів семінарів;
• заслуховування фіксованих доповідей на семінарських заняттях;
• захист реферату;
• оцінювання виконаних індивідуальних завдань (задачі, вправи, контрольні роботи);
• оцінювання виконання проміжних тестових завдань;
• письмові диктанти з теорії;
• презентації та візуалізації;
• проведення підсумкового іспиту, що складається з письмової та усної складової
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи і доповіді на семінарах, тести.
- Підсумковий контроль (60%): іспит
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. Петрушенко В.Л. Філософія: Курс лекцій. Навчальний посібник для студентів вищих навч. закладів освіти ІІІ – ІV рівнів акредитації. – Львів, 2008.
2. Гусєв В.І. Західна філософія Нового часу. XVII-XVIII ст. – К., 2000.
3. Горський В.С. Історія української філософії. – К., 2001.
4. Скратон Р. Коротка історія новітньої філософії. – К., 1998.
5. Татаркевич Вл. Історія філософії. – Т.1-3. – Львів, 1998-1999.
6. Чижевський Дм. Нариси історії філософії на Україні. – К., 1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).