Основи стандартизації та сертифікації в галузі ливарного виробництва

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.O.035
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Ковбасюк Тарас Михайлович, доцент, к.т.н.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: Знати: - науково нормативні технічні та організаційні основи із стандартизації та сертифікації матеріалів та виробів металургійного та інших видів виробництва; - процедуру акредитації випробувальних лабораторій; - гармонізацію державних стандартів України з європейськими нормами та стандартами; - нормативно-технічні документи галузі матеріалознавства, зокрема при дослідженні фізико-механічних властивостей та структури металевих та неметалевих матеріалів. Уміти: - контролювати відповідність матеріалів і виробів вимогам нормативно-технічних документів; - вибирати методи та засоби випробувальної техніки і проводити випробування фізико-механічних властивостей для видачі сертифікату на матеріали; - застосувати на практиці основні принципи управління якістю та елементи системи якості продукції до міжнародних стандартів; - вибрати та застосувати штрихове кодування, знати структуру та характеристику штрихових кодів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:  1. Матеріалознавство 2. Механічні властивості та конструкційна міцність матеріалів 3. Структурні та фізичні методи досліджень 4. Фізика Кореквізити: 1. Матеріалознавство 2. Експертизні дослідження виробів 3. Ливарне виробництво 4. Обробка металів тиском
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про стандартизацію. Структура органів у сфері стандартизації. Стандарти в Україні. Державні стандарти та технічні умови на металургійну продукцію. Технічна документація на металеві та неметалеві матеріали. Сертифікація: основні терміни та визначення. Державна система сертифікації в Україні. Схеми проведення сертифікації матеріалів та виробів. Види лабораторій з випробування матеріалів. Дослідні зразки для проведення випробувань металевих виробів. Випробувальне обладнання, методи випробувань. Штрихове кодування матеріалів та виробів. Кодування одиниць постачання матеріалів. Управління якістю за державними стандартами. Управління ресурсами та планування виробництва матеріалів. Основи метрології. Структура та функції метрологічної служби України. Види і розмірності фізичних величин та еталони. Засоби вимірювальної техніки. Метрологічна експертиза технічної документації.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль: усне опитування, письмові звіти з лабораторних робіт, реферати за темою індивідуальних завдань (30%); 2. Екзаменаційний контроль: письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. Метрологія, стандартизація, управління якістю і сертифікація: Підручник / Р.В. Бичківський, П.Г. Столярчук, П.Р. Гамула. 2-ге вид., випр. і доп. Львів: Видаництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – 560 с. 2. Метрологическая экспертиза технической документации: методические указания к практическим занятиям // Ю.М. Правиков, Г.Р. Муслина. Ульяновск: УлГТУ, 2005 ­– 20 с. 3. Болтон У. Карманний справочник инженера-метролога. ОДЭКА 4. ДСТУ ISO/IEC 17025:2006 Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).