Вступ до фаху "Фінанси, банківська справа та страхування"

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Шкварчук Людмила Олександрівна, доцент Федевич Людмила Станіславівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів знань та навичок з вибору сектору фінансової сфери, у якому прагне працювати майбутній фахівець-фінансист.
Завдання: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища. Розуміння особливостей функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.
Результати навчання: • Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем. • Розуміти вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави. • Визначати досягнення і ідентифікувати цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Макроекономіка, Фінанси, гроші та кредит
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на ознайомлення студентів з навчальним закладом, його історією та традиціями, структурою та особливостями діяльності кафедри фінансів, навчально-наукового інституту, формування початкової уяви про фінанси та професію фінансиста, формування системи знань про сутність і зміст спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування», систему організування навчального процесу і вимоги до фахівців.
Опис: Фінанси як форма економічних відносин. Фінанси домогосподарств. Публічні фінанси. Корпоративні фінанси. Міжнародні фінанси. Фінансові послуги. Банківська справа. Страхування.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне вибіркове та фронтальне опитування, виконання та захист індивідуальних робіт, виконання та захист контрольної роботи, виконання ситуаційних завдань, дискусія, тестовий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шкварчук Л. О. Вступ до фаху "Фінанси, банківська справа та страхування": навч. посібник. Львів, 2019. 230 с. 2. Фінанси : метод .реком. до самост. роботи. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2023. 84 с.. 3. Прутська, О., & Мартинова, Л. (2023). УПРАВЛІННЯ ПУБЛІЧНИМИ ФІНАНСАМИ ПІД ЧАС ВІЙНИ. Економіка та суспільство, (55). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-57 4. Фінансова інфраструктура: навчальний посібник. / Федевич Л.С., Тревого О.І., Ливдар М.В., - Львів - 2022р, Видавництво “Новий Світ – 2000”, – 180 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).