Міждисциплінарний курсовий проєкт з аналізу діяльності фінансових установ (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.03.E.067
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Доцент Чубка О.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсового проекту полягає у виконанні студентами визначених завдань на основі здобутих у процесі навчання практичних навичок щодо аналізу діяльності фінансових установ (банків та небанківських фінансових інститутів).
Завдання: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК05. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК06. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК12 Здатність працювати автономно. СКОЗ. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). СК04. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач. СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення. СК14. Здатність аналізувати форми і методи планування державного та місцевих бюджетів, оцінювати ефективність державної фінансової політики, напрямів реалізації бюджетного процесу та міжбюджетних відносин.
Результати навчання: ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). ПР06. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач. ПР09. Формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію. ПР16. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати. ПР19. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий аналіз, Банківництво, Страхові послуги, Міжнародні банківські операції
Короткий зміст навчальної програми: У результаті якісного виконання проекту студент повинен вміти виконувати аналіз фінансового стану фінансових установ з позиції традиційності подій, темпів змін, прогнозування; здійснювати аналізування активів, капіталу, зобов’язань, доходів, витрат, прибутку, показників фінансового стану; виявляти можливі способи покращення фінансового стану фінансового посередника.
Опис: ВСТУП РОЗДІЛ 1. ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ’ЄКТА ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ФІНАНСОВОЇ УСТАНОВИ РОЗДІЛ 3. ПРОЕКТУВАННЯ РІШЕНЬ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ФІНАНСОВОЇ УСТАНОВИ ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни (виконанні курсового проекту) включають оцінювання: якості опрацювання літературних джерел та повноти розкриття теоретичної частини згідно варіанту завдання, правильності застосування методів оцінювання фінансової стабільності кредитної установи, а також ефективності запропонованих заходів для забезпечення фінансової стабільності, обгрунтованості висновків за результатами досліджень при виконанні курсового проекту, повноти відповідей та здатності аргументовано представляти результати досліджень під час захисту курсового проекту, якості і своєчасності оформлення роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: зміст курсового проекту (70%) захист курсового проекту (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Національний банк України. Наглядова статистика. URL: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist 2. Національна комісія з цінних паперів і фондового ринку. Аналітичні дані щодо розвитку фондового ринку. URL: https://www.nssmc.gov.ua/news/insights/ 3. Реверчук С.К. Управління і регулювання банківською інвестиційною діяльністю / С.К. Реверчук, Л.Г. Кльоба, М.Б. Паласевич: Монографія за ред. С.К. Реверчука. — Львів, «Тріада плюс». 2007. — 352 с. 4. Страхові послуги. Підручник. – У 2 част./ за ред. В.Д.Базилевича. – К.: Лотос, 2014. – 496 с. 5. Варцаба В.І., Заславська О.І. Сучасне банківництво: теорія і практика: Навч. посібник. - Ужгород:Видавництво УжНУ «Говерла», 2018. - 364 с. 6. Герасимович А. М., Алексеєнко М. Д., Парасій-Вергуненко І. М. Аналіз банківської діяльності: підручник, вид. 2-ге, без змін. – Київ: КНЕУ, 2020. – 600c. 7. Васюренко О. В., Волохата К. О. Економічний аналіз діяльності комерційних банків: навч. посіб. – Київ: Знання, 2021. – 463 c. 8. Кондрат І.Ю. Страхові послуги: Підручник / І. Ю. Кондрат, Н.Б. Ярошевич, П.Г. Ільчук, А.І. Якимів. – Львів: «Новий Світ 2000», 2021. – 386 с. 9. Коваленко В., Прадун В. Оцінка впливу монетарної та регуляторної політики центрального банку на розвиток банківського капіталу. // Актуальні проблеми економіки. – 2022. – № 6 (60). – С. 16–27. 10. Папаіка О. О., Косогов В. А. Оцінка економічного тяжіння нормативів капіталу, ліквідності та ризику банків. // Бізнес Інформ. – 2022. – № 3. – С. 293-298. 11. Гудзь Т.П., Герчіков М.О. Банківська система України в умовах війни. Науковий вісник ОНЕУ. 2023. №1/2. С. 53-58.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).