Діджиталізація у фінансах

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.032
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Мазур Андріана Володимирівна, к.е.н.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння студентами знань щодо основних принципів побудови та функціонування інформаційних систем та технологій у фінансах, їх роль та місце у забезпеченні діяльності державних фінансових органів, установ банківської та парабанківської системи, а також загальнодержавних та міжнародних інформаційних економічних систем.
Завдання: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. - Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами інших галузей знань/видів економічної діяльності). - Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища. - Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати свою професійну підготовку. - Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права.
Результати навчання: - Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти. - Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання економічних даних, збирати та аналізувати необхідну фінансову інформацію, розраховувати показники, що характеризують стан фінансових систем. - Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності. - Досліджувати економічні явища і процеси у фінансовій сфері та оцінювати їх вплив на фінансовий потенціал корпорацій, обираючи для цього оптимальні економіко-математичні методи і моделі та інформаційні системи і технології. - Проектувати та розвивати фінансові відносини із контрагентами на засадах дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності, використовуючи наявну фінансову інфраструктуру. Методи навчання і викладання Лекції, лабораторні заняття: метод проблемного викладу, метод роботи у малих групах, репродуктивний метод; економіко-статистичний метод, кейси, воркшопи. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль: - Тестування; - Усне опитування; - Виконання та захист лабораторних робіт; Заліковий контроль (на основі поточного контролю).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Фінансовий ринок, Банківництво, Фінанси диверсифікованих підприємств. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Публічні фінанси, Інвестування, Корпорації і фінансова інфраструктура.
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Діджиталізація у фінансах» є теоретичні та практичні засади застосування інформаційних систем і технологій у різних сферах фінансів. Теоретичні знання та практичні навички полягають у вивченні інформаційних систем, їх ролі в економіці, фінансово-кредитної інформації як об’єкта автоматизованої обробки; дослідженні електронних систем передавання банківської інформації; вивченні інформаційних систем банку; дослідженні автоматизації міжбанківських розрахунків; аналізуванні системи електронних грошей. Дисципліна спрямована на надання студентам теоретичних знань і практичних навичок з особливостей функціонування ринку FinTech, застосування інструментів цифрових фінансів, автоматизації бізнес-процесів.
Опис: Цифрові фінанси: трансформація фінансового ринку. Стала фінтех-екосистема. Платіжна інфраструктура. Кешлес-економіка. Інструменти платіжного ринку. Цифрова трансформація банківського сектору. Відкритий банкінг. Електронні vs цифрові гроші. Засади функціонування цифрової економіки. Електронна комерція. електронний бізнес.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: - Тестове опитування; - Усне опитування на лабораторних заняттях ; - Виконання лабораторних завдань, робота у інформаційному середовищі спеціалізованого програмного продукту; - Захисти лабораторних робіт. Підсумковий контроль: заліковий контроль формується на основі поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): лабораторні заняття (60%), усне опитування (20%), тестування (20%). Підсумковий контроль на основі поточного.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Yurii Kryvenchuk, Alina Yamniuk, Iryna Protsyk, Lesia Sai, Andriana Mazur, Olena Sydorchuk. Random forest as a method of predicting the presence of cardiovasculars diseases // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Vol. 3171 : Computational Linguistics and Intelligent Systems 2022 : Proceedings of the 6th International conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2022). Vol. 1 : Main conference, Gliwice, Poland, May 12-13, 2022. – P. 416–426. http://ceur-ws.org/Vol-3171/paper34.pdf (SciVerse SCOPUS). 2. Viktor Khavalko, Andriana Mazur, Vladyslav Mykhailyshyn, Roman Zhelizniak, Iryna Kovtyk (2020). Economic efficiency of innovative projects of CNN modified architecture application // CEUR Workshop Proceedings. – 2020. – Vol. 2654 : Proceedings of the International workshop on cyber hygiene (CybHyg-2019) co-located with 1st International conference on cyber hygiene and conflict management in global information networks (CyberConf 2019). Kyiv, Ukraine; November 30, 2019. – P. 182–193. Retrieved from http://ceur-ws.org/Vol-2654/paper14.pdf (SciVerse SCOPUS). 3. Mazur A. Analysis of the Maintenance Strategy Effectiveness Based on the Reliability/Cost Ratio / L. Ozirkovskyy, I. Kulyk, A. Mazur, N. Petryshyn, Yu. Malynovska // Proceedings of 14th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET), (Lviv-Slavske, February 20 – 24, 2018). – Lviv-Slavske: IEEE, 2018. – P. 54-56. (Scopus) 4. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Діджиталізація у фінансах». – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14211
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).