Інформатика
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Доцент кафедри ОМП Глинський Я. М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальних:
ЗК05. Уміння використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальних (фахових):
СК06. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації.
Результати навчання: Програмні результати навчання:
ПР08. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти.
У результаті навчання студенти повинні вміти застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти:
– володіти компетенціями і вміннями, необхідними для роботи з інформаційними технологіями офісного та бізнес призначення, зокрема, опрацьовувати ділову текстову документацію, виконувати обчислення в електронних таблицях, створювати і вести бази даних, створювати презентації, шукати відомості в інтернеті;
– знати структури даних в інформатиці і методи їх опрацювання, зокрема, методи візуалізації даних;
– знати можливості і призначення сучасних інформаційних систем в галузях економіки, фінансів і банківської справи, експертних систем, технологій роботи в локальних комп’ютерних мережах, хмарних технологій в інтернеті, навчальних відеосервісів, засобів дистанційного та мобільного навчання і самоосвіти;
– мати поняття про інформаційне моделювання та об’єктно-орієнтоване моделювання та проектування;
– вміти досліджувати моделі навчального, пізнавального і фахового призначення в задачах економіки, фінансів та банківської справи, зокрема, з використанням середовищ візуального проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізити: -
• Кореквізити: Економіко-математичні методи і моделі, Статистика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інформатика» вивчає засоби сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для створення, зберігання, перетворення, пересилання, пошуку, візуалізації та захисту різних структур даних, для побудови математичних моделей і розв’язування засобами ІКТ задач навчального, пізнавального і фахового спрямування, які виникають у різних сферах економіки, зокрема, задач діловодства, фінансового аналізу і економетрики, а також задач створення і керування базами даних.
Опис: Операційна система, програмне забезпечення, текстові редактори, електронні таблиці, системи керування базами даних, презентації, економіко-математичні моделі, алгоритмізація і програмування, інтернет
Методи та критерії оцінювання: Потребно виконати тринадцять лабораторних робіт і дві розрахунково-графічні роботи.
Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на лабораторних заняттях, контрольних та самостійних тестів, захисту розрахунково-графічних робіт, іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання лабораторної роботи - по 2, 3 бали за роботу, всього 34 бали. Дві розрахунково-графічні роботи - 16 балів, іспит - 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глинський Я. М. Інформатика: підручник. – Львів: Видавництво "Львівська політехніка", 2023. – 394 c.
2. Глинський Я.М. MS Excel для фінансистів. Навч. пос. – Львів: НУ ЛП, 2021. – 188 с.
3. Кучерява Т.О., Сільченко М.В., Шабаліна І.В. Інформатика та комп’ютерна техніка: активізація навчання. Практикум для індивідуальної роботи студентів. - К.: КНЕУ, 2016.- 448 с.
4. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій – Тернопіль: Підручники і посібники, 2014. – 304 с.
5. Глинський Я.М., Ряжська В.А. Інтернет. Сервіси, HTML, WEB-дизайн. Навч. посібник. Львів, 2009. – 240 с.
6. Глинський Я.М. Інформатика. Основи алгоритмізації і програмування. Навч. посібник – Львів, СПД Глинський, 2011. – 272 с.
7. Глинський Я.М. Інформатика. Віртуальне навчальне середовище ВНС НУ ЛУ: Бакалаврат, 1-й курс. Фінанси і банківська справа
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).