Фінансовий аналіз в корпораціях
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.01.E.046
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент, доцент Бондаренко Лідія Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтез.
2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
4. Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища.
5. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування).
6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач.
7. Здатність складати та налізувати фінансову звітність.
8. Здатність здійснювати аналіз фінансового стану корпорацій і визначати ефективні напрями розвитку фінансово-господарської діяльності та нарощення фінансового потенціалу.
Результати навчання: 1. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т. ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування).
2. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач.
3. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти.
4. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання економічних даних, збирати та аналізувати необхідну фінансову інформацію.
5. Формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію.
6. Володіти загальнонауковими та спеціальними методами дослідження фінансових процесів.
7. Уміти проводити аналіз та здійснювати оцінку економічних явищ і процесів у фінансовій сфері, використовуючи статистичні методи у галузі фінансів, грошового обігу, кредиту.
8. Застосовувати методи аналізування фінансових ресурсів та грошових потоків корпорації в процесі реалізації фінансових стратегій, оцінювати рівень податкового навантаження та ефективності їхньої діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: діджиталізація у фінансах, інвестування
супутні і наступні: фінанси міжнародних корпорацій, міждисциплінарний курсовий проект з аналізу фінансової діяльності суб’єктів підприємництва
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Фінансовий аналіз в корпораціях» передбачає поглиблене засвоєння студентами знань щодо проведення аналізу фінансового стану rорпоративних структур, зокрема ознайомлення з сутністю понять фінансовий аналіз в корпораціях та методики його здійснення, аналізу дохідності та рентабельності корпоративних структур, аналізу стану та структури майна, аналізу ділової активності, аналізу фінансової стійкості та ліквідності, проведення факторного і маржинального аналізів. Особлива увага присвячена аналізу спеціальних показників за допомогою яких здійснюється аналіз фінансового стану банків та трахових компаній.
Опис: Аналіз фінансового стану корпорацій. Аналіз прибутковості корпорацій. Оцінка стану та ефективності використання майна корпорацій. Оцінка ділової активності корпорацій. Стуруктура капіталу корпорацій та аналіз їх фінансової стійкості. Аналіз платоспроможності та ліквідності корпорацій. Оцінка корпоративних цінних паперів. Оцінка вартості корпорацій. Фінансова неплатоспроможність та методи оцінювання ймовірності настання банкрутства корпорацій. Факторний аналіз. Аналіз операційного та фінансового левериджів. Аналіз фінансового стану банку. Аналіз фінансового стану страхової компанії. Аналіз фінансового стану крединих спілок.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (лабораторні роботи, практичні заняття, самостійна робота
(40%)
- підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання та захист лабораторних робіт (30 балів): 6 лабораторних робіт, в тому числі 1 лабораторна робота – 5 балів, 2 лабораторна робота – 3 бали, 3 лабораторна робота – 5 балів, 4 лабораторна робота – 5 балів, 5 лабораторна робота – 6 балів, 6 лабораторна робота – 6 балів. За допущені помилки в розрахунках чи некоректно оформлені таблиці і рисунки бали можуть знижуватися на 1–3 бали. За значні помилки у розрахунках лабораторна робота може бути відправлена на доопрацювання.
2. Робота на практичних заняттях (10 балів): розв’язування задач, підготовка і представлення презентацій та досліджень за заданою темою, усне та письмове опитування. Бали знімаються за неправильні відповіді чи відсутність відповідей під час опитування або за підготовані з помилками презентації досліджень, невміння розв’язування задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Веснін С.Н. Управління сучасною корпорацією: Навчальний посібник / С.Н. Веснін, Видавництво «ВАМ», 2020. – С. 176.
- Волошко Н.О. Корпоративне управління в умовах глобалізації / Н.О. Волошко // Економіка і держава, 2021. - №1. – С. 54-58.
- Зардова Я.В. Дослідження ефективності управління оборотними активами підприємства / Ефективна економіка, 2023. - №4. – https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1457/1467.
- Макаренко Ю.П. Аналіз управління фінансовим станом банку / Ю.П. Макаренко, Т.В. Сущенко // Ефективна економіка. - 2022. - №1. - URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9873.
- Фінансовий аналіз [текст] навчальний посібник. / За заг. ред. Школьник І. О. [І. О. Школьник, І. М. Боярко, О. В. Дейнека та ін.] – К. : «Центр учбової літератури», 2019. – 368 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).