Фінансова діяльність суб'єктів підприємництва

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.01.E.045
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Скоропад І.С.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння здобувачами вищої освіти теоретичними основами теорії оцінки та практичними прийомами і методами оцінювання вартості майна для використання знань та вмінь при оцінюванні фінансових активів суб'єктів господарювання, передачі їх в оренду, підготовці до продажу, для страхування, при використанні майна в якості застави в процесі банківського кредитування
Завдання: ЗК11. Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). СК0З. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). СК04. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач. СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність. СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації. СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення. СК12. Здатність здійснювати аналіз фінансового стану корпорацій і визначати ефективні напрями розвитку фінансово-господарської діяльності та нарощення фінансового потенціалу. СК13. Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права. СК16. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ.
Результати навчання: ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем. ПР04. Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування. ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). ПР07. Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР12. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності. ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПР16. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Фінанси диверсифікованих підприємств, Фінансовий ринок - кореквізит: Фінансовий аналіз в корпораціях, Фінансова статистика
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на вивчення методів оцінки економічних процесів, що відбуваються на підприємстві, визначення особливостей формування фінансових ресурсів та їх оптимального використання
Опис: Економічний зміст фінансової діяльності -Особливості фінансової діяльності суб'єктів підприємництва різних організаційно-правових форм -Власний капітал підприємства -Внутрішні джерела фінансування підприємства -Дивідендна політика підприємства -Позичковий капітал підприємства -Фінансові аспекти реструктуризації підприємства -Фінансові інвестиції підприємства -Оцінка вартості майна підприємства -Фінансова діяльність у сфері ЗЕТ -Фінансовий контролінг -Бюджетування на підприємстві
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: - оцінювання виконання та захист лабораторних робіт; - виконання індивідуального завдання; - розв’язування задач. Екзаменаційний контроль: - тестовий контроль; - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (40 балів): лабораторні та практичні заняття (30 балів), робота у ВНС чи захист контрольних робіт (10 балів); екзамен (60 балів): письмова компонента (50 балів), усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчально – методичний комплекс ВНС Львівської політехніки з дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва». Сертифікат № 02970 про визнання інформаційного ресурсу у Віртуальному середовищі Львівської політехніки методичною працею з дисципліни "Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва", Е41-231-786/2019 від 01.11.2019р. Адреса розміщення: http://vns.lp.edu.ua /course/view.php?id=8596. Автори Скоропад І.С., Чубка О.М.. 2. Дехтяр Н. А. Фінансовий механізм діяльності суб’єктів підприємництва : монографія / Н. А. Дехтяр. – К. : Ліра-К, 2015. – 182 с. 3. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва: навч. посібник / І.С. Скоропад, О.Б.Курило, О.М. Чубка, О.В.Дідух, І.О.Кривецький. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 344с. 3. Боднарчук М.К, Скоропад І.С, Волошин О.П, і інші Існуюча практика та новітні тенденції в управлінні суб'єктами господарювання різних оргпнізаційно-правових форм:колективна монографія Дніпро:порог, 2020.-532 4.Чубка О. М., Скоропад І. С. Специфіка участі банків у програмі “Доступні кредити 5-7-9” в умовах війни // Інфраструктура ринку. – 2022. – Вип. 67. – С. 210–216. 5. Чубка О.М., Скоропад І.С. Роль військових облігацій у фінансуванні державного бюджету у воєнний період. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 7.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).