Економіка підприємства
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Проф. Ємельянов Олександр Юрійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК03. Здатність планувати та управляти часом.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (СК):
СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність.
СК16. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ.
Результати навчання: ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.
ПР12. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності.
ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
ПР21. Розуміти вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мікроекономіка
Менеджмент
Фінанси диверсифікованих підприємств
Фінанси, гроші і кредит
Теорія оподаткування
Короткий зміст навчальної програми: Оволодіння дисципліною «Економіка підприємства» дозволяє отримати ґрунтовні знання про особливості функціонування внутрішньо-економічного механізму підприємства та вплив на нього зовнішнього середовища; форми та методи управління підприємством; склад та показники використання виробничих та інших ресурсів; закономірності формування витрат та результатів діяльності підприємства; чинники економічного розвитку підприємства, зокрема, засоби та форми здійснення ним інвестиційної та інноваційної діяльності.
Лекційна форма навчання поєднується з різними видами практичних та семінарських занять, на яких закріплюються і поглиблюються одержані на лекціях знання, що сприяє виробленню вмінь та навичок практичної діяльності. Необхідним елементом успішного засвоєння навчального матеріалу дисципліни є самостійна робота студентів з економічною літературою, нормативними актами з питань державного регулювання економіки.
Все це дозволить майбутнім бакалаврам опанувати сучасними основами економічного мисленням, усім розмаїттям форм і методів господарювання, умінням працювати в кризових та екстремальних ситуаціях.
У навчальному процесі рекомендується використовувати правові інформаційно-довідкові системи і пакети прикладних програм для вирішення завдань з даної дисципліни.
Опис: Теорії підприємств і основи підприємництва; Види підприємств, їх організаційно-правові форми; Зовнішнє середовище господарювання підприємств; Структура та управління підприємством; Ринок і продукція; Планування діяльності підприємства; Персонал підприємства, продуктивність і оплата праці; Капітал підприємства; Інвестиції; Інноваційна діяльність; Техніко-технологічна база і виробнича потужність підприємства; Організація виробництва і забезпечення якості продукції; Витрати на виробництво та реалізацію продукції; Фінансово-економічні результати діяльності підприємства; Розвиток підприємств: сучасні моделі, трансформація та реструктуризація; Економічна безпека та антикризова діяльність.
Методи та критерії оцінювання: розвязування задач, усне опитування, контрольні роботи (25%)
підсумковий контроль (75%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Комплексне письмове завдання складається з питань трьох рівнів складності: 15 питань першого рівня складності, 2 завдання другого рівня складності та 1 завдання третього рівня складності. Письмова компонента максимально оцінюється в 60 балів. Усна компонента максимально оцінюється в 15 балів. Сумарна оцінка за екзаменаційним контролем складає 75 балів.
Для 1-го рівня 2 бали виставляється за правильну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь.
Для 2-го рівня складності 8 балів виставляється за повну відповідь; 4 бали – за неповну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь.
Для 3-го рівня складності 14 балів виставляється за повну відповідь; 7 балів – за неповну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь.
Допоміжні матеріали та засоби, якими можна користуватись під час виконання контролю, не рекомендуються.
Час на виконання письмового завдання – 90 хвилин.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка підприємства: навч.пос. / В.В.Козик, О.Ю.Ємельянов, О.Я. Загорецька [та ін.]. – Львів: Вид-во «Простір-М», 2017. – 406 с.
2. Козик В. В. Економіка підприємства: підручник / В. В. Козик, О. Ю. Ємельянов, О. Я. Загорецька, В. М. Мельник, О. Б. Мусійовська. – Львів: Новий Світ-2000, 2022. – 278 c.
3. Економіка підприємства : підручник / під заг. ред. д.е.н., проф. Ковальської Л.Л., проф. Кривов’язюка І.В. Київ : Кондор, 2020. - 700 с.
4. Економіка підприємства: навчальний посібник / О.І. Лисак, Л.О. Андрєєва, Л.О.Болтянська. – Мелітополь: Люкс, 2020. - 272 с.
5. Економіка підприємства: підручник. За заг. ред. д.е.н., проф. Л. Г. Мельника. Університетська книга. 2023.- 874 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).